Poradnik do gry - Tryby gry | GT Legends poradnik GT Legends
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
W grze dostępne są dwa podstawowe tryby rozgrywki: dla pojedynczego oraz dla wielu graczy. Gra wieloosobowa umożliwia rozgrywkę na LAN-ie lub przez TCP/IP i nie będę się nią szerzej zajmował. Przybliżę natomiast to, co znajduje się w menu dla pojedynczego gracza.
1. Zawody
To podstawowy tryb gry w GT Legends. Zawody to cykl pucharów rozgrywanych na ustalonych torach w odpowiedniej klasie samochodów. Generalnie dzielą się na pięć grup oznaczonych literami od A do E. W każdej grupie ścigamy się w innym okresie, natomiast generalne zasady pozostają te same. Za wygrane wyścigi otrzymujemy odpowiednie puchary i kredyty. Oto lista dostępnych "sezonów":
Etap pucharowy A - początek
Bitwa Mini
- Dostępne auta: Austin Mini Cooper S
- Trasy: Mondello Park Short, Anderstorp South
Królowie pędu
- Dostępne auta: Lotus Cortina, Alfa Romeo GTA
- Trasy: Magny-Cours Club, Nurburgring Mullenbach, Monza Junior
Zielona Brytania
- Dostępne auta: Jaguar MKII, Austin Mini Cooper S, Lotus Cortina
- Trasy: Donington Park National, Mondello Park National, Anderstorp North
Etap pucharowy B - Samochody TC z lat 60-tych
- Gwałtowne Cortiny
- Dostępne auta: Lotus Cortina
- Trasy: Monza Junior, Hockenheim Short
Dawid i Goliat
- Dostępne auta: Abarth 1000TC, Lotus Cortina, Austin Mini Cooper S, Alfa Romeo GTA
- Tory: Magny-Cours National, Mondello Park Short, Hockenheim Short
Konny Ekspres
- Dostępne auta: Ford Mustang
- Tory: Nurburgring Mullenbach, Zolder
Niebiańskie TC
- Dostępne auta: Jaguar MKII, Austin Mini Cooper S, Ford Falcon, Alfa Romeo GTA, Abarth 1000TC, Ford Mustang, Lotus Cortina
- Tory: Anderstorp South, Zolder, Dijon-Prenois Short, Monza Junior, Spa-Francorchamps, Imola
Etap pucharowy C - samochody GT z lat 60-tych
Bitwa Elanów
- Dostępne auta: Lotus Elan 26R
- Tory: Mondello Park Intermediate, Zolder
Dawid i Goliat Cz. 2
- Dostępne auta: Lotus Elite, Renault Alpine A110, Austin Healey 3000, Lotus Elan 26R
- Tory: Nurburgring Sprint, Donington Park National, Spa-Francorchamps
Vette atakują
- Dostępne auta: Chevrolet Corvette
- Tory: Hockenheim Short, Imola
Heavy Metal
- Dostępne auta: Mercedes 300SL, Shelby GT350, TVR Griffith, AC Cobra, Chevrolet Corvette, Jaguar E-Type, Shelby Daytona Coupe, Ferrari 275 GTB/C
- Tory: Magny-Cours GP, Monza Junior, Anderstorp GP
Niebiańskie GT z lat 60-tych
- Dostępne auta: Lotus Elite, Mercedes 300SL, Lotus Elan 26R, Shelby GT350, Austin Healey 3000, Renault Alpine A110, Chevrolet Corvette, Jaguar E-Type
- Tory: Mondello Park Intermediate, Spa-Francorchamps, Monza GP, Magny-Cours GP, Dijon-Prenois GP, Hockenheim Short
Etap pucharowy D - samochody GT i TC z lat 70-tych
Porsche-maniacy
- Dostępne auta: Porsche 906, Porsche 914-6, Porsche 911 RSR
- Tory: Nurburgring Sprint, Hockenheim National
Dawid i Goliat Cz. 3
- Dostępne auta: Ford Escort RS, Porsche 914-6
- Tory: Imola, Spa-Francorchamps
Dużo metalu to nie złom
- Dostępne auta: DeTomaso Pantera, Ford Capri RS, Chevrolet Corvette
- Tory: Monza GP, Magny-Cours National
Superjazda
- Dostępne auta: Ford Eskort RS, Ford Capri RS, BMW CSL
- Tory: Mondello Park Intermediate, Donington Park GP
70s Extravaganza
- Dostęne auta: Ford Escort RS, Porsche 911 RSR, BMW CSL, Porsche 914-6, DeTomaso Pantera, Chevrolet Corvette, Ford Capri RS
- Tory: Monza GP, Nurburgring GP, Zolder, Spa-Francorchamps, Anderstorp GP, Hockenheim GP
Etap pucharowy E - mistrzostwa FIA GTC-TC i zawody specjalne
Mistrzostwa FIA TC65
- Dostępne auta: Jaguar MKII, Austin Mini Cooper S, Ford Falcon, Alfa Romeo GTA, Abarth 1000TC, Foed Mustang, Lotus Cortina
- Tory: Donington Park GP, Mondello Park International, Monza GP, Zolder, Dijon-Prenois GP, Nurburgring GP, Spa-Francorchamps, Imola
Mistrzostwa FIA GTC65
- Dostępne auta: Lotus Elite, Mercedes 300SL, Lotus Elan 26R, Shelby GT350, Austin Healey 3000, Renault Alpine A110, Chevrolet Corvette, Jaguar E-Type
- Tory: Donington Park GP, Mondello Park International, Monza GP, Zolder, Dijon-Prenois GP, Nurburgring GP, Spa-Francorchamps, Imola
Mistrzostwa FIA GTC-TC76
- Dostępne auta: Porsche 901, DeTomaso Pantera, Chevrolet Corvette, Ford Capri RS, Ford Escort RS, Porsche 911 RSR, BMW CSL, Porsche 914-6
- Tory: Donington Park GP, Mondello Park Intenrational, Monza GP, Zolder, Dijon-Prenois GP, Nurburgring GP, Spa-Francorchamps, Imola
Miazga na krótkim torze
- Dostępne auta: Renault Alpine A110, Lotus Elan 26R, Shelby GT350, Jaguar E-Type, Austin Mini Cooper S, Chevrolet Corvette, Ford Mustang, TVR Griffith
- Tory: Monza Junior, Hockenheim Short, Nurburgring Mullenbach, Anderstorp South, Magny-Cours Club, Mondello Park Short
Nocni jeźdźcy (tylko wyścigi w nocy)
- Dostępne auta: Lotus Elite, Austin Healey 3000, Mercedes 300SL, Austin Mini Cooper S, Jaguar MKII, Abarth 1000TC, Renault Alpine A110
- Tory: Imola, Dijon-Prenois GP, Donington Park GP, Nurburgring GP
Klasyka cierpienia (wyścigi długodystansowe)
- Dostępne auta: Porsche 901, DeTomaso Pantera, Chevrolet Corvette, Ford Capri RS, Ford Escort RS, Porsche 911 RSR, BMW CSL, Lotus Elite
- Tory: Monza GP, Spa-Francorchamps
Łatwo zauważyć, że kolejno dostajemy dostęp do coraz trudniejszych wyścigów, bardziej skomplikowanych tras i szybszych aut. Zwieńczeniem jest rzecz jasna udział w mistrzostwach GT oraz wyścigi specjalne, warto pamiętać, że tylko w tym trybie zarabiamy kredyty potrzebne do odblokowywania nowych samochodów.
2. Szybki wyścig
Wyścig na wybranym przez nas torze z określonymi przeciwnikami lub klasą samochodów. Ponadto wybieramy porę dnia lub nocy, liczbę okrążeń i poziom trudności. Możemy zdecydować, czy chcemy rozgrywać wolne treningi i kwalifikacje, czy też wolimy z tego zrezygnować i np. wybrać samodzielnie pozycję na starcie.
3. Trening
Przejazd dowolnym odblokowanym samochodem, nieograniczona liczba okrążeń, możemy ustalić godzinę startu. Doskonała okazja do poznania nowych tras, poćwiczenia zakrętów, przetestowania samochodów czy po prostu... zabawy.
4. Mój garaż
Tu możemy przeglądać i zarządzać posiadanymi przez nas samochodami, a także od razu wybrać się jednym z nich na wolną sesję treningową.
5. Dealer
U dealera możemy kupować nowe auta, które potem pojawią się w naszym garażu. Wymagana jest oczywiście odpowiednia ilość kredytów lub odblokowanie wozu, jeśli chodzi o auto specjalne. Na szczęście tym razem za kilkunastoletnie BMW nie będziemy musieli płacić akcyzy.