GT Legends - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Witam w poradniku do gry GT Legends. Wszyscy fani symulacyjnego ścigania się z pewnością bardzo dobrze kojarzą ten tytuł, będący kolejnym z serii wyścigów w świecie samochodów GT. Tym razem gra przenosi nas w świat potężnych maszyn z lat 60-tych i 70-tych, kiedy nie było jeszcze ABS-u i kontroli trakcji, a kierowca wyścigowy był kierowcą wyścigowym, nie trybikiem w komputerowej maszynie. Ten krótki poradnik ma za zadanie nieco przybliżyć Wam podstawy realiów tego ścigania, by uczynić pierwszy kontakt ze światem legend GT łatwiejszym i przystępniejszym. No, to zaczynamy.
Łukasz "Lecho" Leśniewski
Podstawowe porady
Dostosuj grafikę.
To żelazna porada w przypadku KAŻDEJ gry - czy to strzelanki, czy to wyścigówki, a już zwłaszcza symulatora. W tego typu grze potrzebna jest ogromna precyzja, a jak wiadomo bez odpowiedniej liczby klatek na sekundę ani rusz. Dlatego też jeśli masz nieco słabszy sprzęt, to wyłącz lub ogranicz niektóre graficzne fajerwerki GT Legends. Wygrywanie wyścigów i zdobywanie trofeów naprawdę jest warte trochę gorszej grafiki.
Kup pada.
Albo najlepiej kierownicę. Nie żartuję. Nie wyobrażam sobie jakiejkolwiek sensownej rozgrywki w tego typu symulator przy użyciu klawiatury. W zakrętach ważne jest odpowiednie dozowanie gazu, hamulca i skrętu, a klawiatura ze swoim zerojedynkowym systemem nadaje się do tego mocno średnio. Oczywiście, grać się da, ale wrażenia z jazdy są wtedy co najmniej ograniczone.
Nie szarżuj!
Jak już wspomniałem (i wspominać będę do znudzenia), GT Legends to symulator. Jeśli spróbujesz wejść w zakręt ze zbyt dużą prędkością licząc, że "jakoś to będzie" - wylądujesz na ścianie. Jeśli spróbujesz "podeprzeć się" przeciwnikiem podczas pokonywania zakrętu, uszkodzisz swoje auto. Jeśli zetniesz zakręt po trawie chcąc skrócić drogę, otrzymasz karę. I tak dalej, i tak dalej.
Używaj hamulca.
Zwłaszcza dla graczy mniej obeznanych w grach symulacyjnych korzystanie z hamulca jest lekko abstrakcyjne. Tymczasem w GT Legends używanie go podczas wchodzenia w zakręty to PODSTAWA i na dobrą sprawę hamowanie silnikiem pełni tylko rolę pomocniczą. Do tego trzeba też pamiętać, że auta z tamtych lat nie miały ABSu, przez co bardzo łatwo zablokować koła podczas hamowania w zakręcie. Dlatego najlepiej jest najpierw zahamować, a potem dopiero wykonać skręt delikatnie przyspieszając mniej więcej od połowy zakrętu. Zaawansowani gracze mogą hamować pulsacyjnie.
Kamera = kokpit.
Zdecydowanie najpełniejsze i najbardziej realistyczne wrażenia z jazdy będziecie mieć w momencie, gdy zdecydujecie się używać kamery z wnętrza samochodu. Pomijając fakt, że są one świetnie wykonane, zapewniają najlepszy punkt widzenia dla oceny sytuacji, odległości od zakrętów i przeciwników. To nie zręcznościówka, kamera za autem nie będzie najlepszym rozwiązaniem i po kilku wyścigach sami to przyznacie.
Naucz się trasy.
To bardzo ważne. Nie warto omijać wolnych sesji treningowych - lepiej wykorzystać je, by poznać układ zakrętów, topografię toru i wszystkie jego najtrudniejsze miejsca. Warto też poćwiczyć sposoby pokonywania zakrętów i wyznaczyć miejsca, w których powinno się rozpocząć hamowanie. Po kilku próbnych okrążeniach na pewno poczujecie się pewniej na danej trasie, co zauważycie po czasach. Nauka toru podczas wyścigu to średni pomysł.
Autor Poradnika
Łukasz Leśniewski
Informacje o GT Legends - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 17, ilustracje: 64 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.