Command Center - Tibet | Grom poradnik Grom
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Znajdziecie się w kolejnym pomieszczeniu. Ruszaj na płd-zach. Załatw strażników i skręć na płd-wsch. Stoi tu większa grupka nazistów. Najlepiej jest ich wykończyć przy pomocy shotguna (ewentualnie dobijać tych, którzy przeżyli karabinkiem MP-40). Teraz wybierz południowe drzwi. Za nimi znajdziesz dwóch nazistów. Po ich zabiciu ruszaj na wschód. Posuwaj się jedyną możliwą drogą eliminując przy tym kolejnych wrogów. Trochę problemów może sprawić Ci ich nieco większa grupka w jednym z centralnych pomieszczeń. W sytuacji gdy stracisz za dużo energii jak najszybciej wycofuj się. Korzystaj też ze świetnego w tak ciasnych pomieszczeniach shotguna. Ruszaj na północ. | |
Stoi tu kolejna większa grupka. Na szczęście, jeśli pozbędziesz się jej to z resztą wrogów nie będziesz miał już żadnych problemów. Wyjście z tego poziomu znajduje się na płn-wsch, jest to teleporter, który zaprowadzi Cię na drugi koniec pomieszczenia. Przejdź przez zachodnie drzwi. | |
Czeka Cię teraz seria ciężkich walk połączona z ostrą bieganiną. Podejdź do pierwszej dźwigni (Lever) i pociągnij ją DWA razy. Biegnij na południe. Po drodze zaatakują Cię nazistowskie Ufoki (Nazi UFO)! Wiąże się z nimi dobra i zła wiadomość: dobra jest taka, że po 2-3 strzałach padają. Niestety, oni sami strzelają potężnymi wiązkami energii. Po dotarciu do południowej dźwigni przełącz ją i ruszaj na wschód. Kolejna dźwignia znajduje się w płd-wsch rogu planszy. Przełącz ją i biegnij na północ. |
Staraj się wdawać w jak najmniejszą ilość walk, nie zapominaj też o regularnym leczeniu swoich ludzi! Jeśli chcesz możesz skorzystać z kosmicznej broni :-) Twoim celem powinna być centralna platforma. Aby otworzyć przykrywkę (Cover) musisz zdobyć klucz. Ma go przy sobie tradycyjnie uzbrany nazista, który znajduje się przy pierwszej dźwigni (tuż przy miejscu, z którego przyszedłeś). Po jego zdobyciu wracaj do klapy, otwórz ją i wskakuj do środka (Uwaga! Najpierw musisz zabić wszystkich przeciwników znajdujących się na planszy!).
Czeka Cię teraz mała przejażdżka samochodem. Wskakuj do Kubelwagena znajdującego się na wschodzie. Aby uruchomić tryb jazdy wciśnij prawy przycisk myszy, następnie wciskasz je oba, żeby odpalić silnik. W trakcie jazdy wciskając odpowiednie przyciski skręcasz w lewo i prawo. Na początek oczyść wszystkie północne sektory. | |
Najsilniejszy opór napotkasz na południu, prawdopodobnie będziesz musiał uciec z pojazdu zanim ten wybuchnie. Wciśnij przycisk alarmu. Strażnik z północnej budki (niedaleko miejsca, z którego brałeś Kubelwagena) wyjdzie na inspekcję, ty zaś zabierz z tego miejsca Panzerfausta, granaty oraz klucz (leży tuż obok amunicji). | |
Drzwi wyjściowe znajdziesz na zachodzie. Znajdziesz się w następnym pomieszczeniu. Załatw wszystkich strażników patrolujących okolicę. Korzystaj z nowo zdobytej kosmicznej broni, karabinka MP-40 lub dobrego shotguna. Będziesz musiał włączyć jedną z dźwigni (Lever) a następnie załatwić dwa pajączki znajdujące się na północy. Na koniec wyjdź jedynymi drzwiami (zanim przejdziesz do kolejnej lokacji możesz jeszcze pozbierać przedmioty leżące przy kościotrupie). | |
Po raz kolejny będziesz musiał przełączyć dźwignie (tym razem dwie), aby odblokować główne drzwi. Nie będzie to jednak takie proste. Okolica roi się od wrogów i maszyn. W szczególności uważaj na miniczołgi, które dobrze jest niszczyć świeżo zdobytym Panzerfaustem. Po rozwaleniu wszystkich wrogo nastawionych istot wyjdź północnymi drzwiami. | |
Czeka tu już na Ciebie Generał. Odbędziesz z nim bardzo długą wymianę zdań, w trakcie której okaże się, że to Margarette jest zdrajczynią. Generał na koniec zaproponuje Ci układ i opuści lokację. Ty zaś będziesz musiał pozbyć się grupki nazistowskich komandosów. Porozmawiaj z Hansem. Opowie Ci on o całej sytuacji z Margarette a także o tym, iż Rzesza znalazła już Lost City a teraz próbuje się tylko do niego przekopać. Grom i Mongolijczyk będą musieli wydostać się na powierzchnię, natomiast Hans zostanie na miejscu i... zginie jako bohater wysadzając bazę w powietrze :-) Zanim wyjdziesz z pomieszczenia zabierz jeszcze niezbędne uzbrojenie (szafka z książkami). | |
Po raz kolejny będziesz musiał skorzystać z Kubelwagena. Niestety, obecne zadanie jest już o wiele trudniejsze. Musisz przedostać się przez bardzo długi tunel omijając przy tym miny a także pozbyć się nazistów, którzy co jakiś czas będą nadjeżdżali w podobnych pojazdach. Pamiętaj o częstym save'owaniu stanu gry. Miny pojawiają się w trzech miejscach, nie możesz sobie pozwolić na to, aby wpaść na więcej niż trzy. Nie daj się też wyprzedzić innym pojazdom, na szczęście zajeżdżanie im drogi jest banalnie proste i nic nie "kosztuje". | |
Po dojechaniu na miejsce rozkaż Gromowi i Mongolianowi wyjść z auta a następnie skieruj się na płn-wsch. Będziesz musiał zniszczyć cztery (!) czołgi Panzer Rat. Jedyny sposób na ich pozbycie się to wyrzutnia rakiet, jeśli nie masz drugiego Panzerfausta to znajdziesz go na północy. Pamiętaj o zachowywaniu możliwie jak największego dystansu do pojazdów. Wschodnimi drzwiami przejdź na taras. |
Uwaga techniczna: W wyniku błędów w grze może zdarzyć się tak, iż nie będziesz mógł za chwilę skorzystać z prawych drzwi. W takiej sytuacji jedynym wyjściem jest wczytanie stanu gry z INNEGO pomieszczenia (np. tuż po pokonaniu czołgów). Odczyatnie auto-save'a NIC nie daje! Można też spróbować zainstalować patcha chociaż nie udało mi się ustalić czy naprawia on tego konkretnego buga.
Zabij trzech strażników i udaj się na północ. Po obejrzeniu ładnych widoczków wracaj do poprzedniej lokacji i skieruj się w stronę prawych drzwi (niedaleko beczek). W środku wpadniesz na Margarett, którą będziesz musiał zabić. Najlepiej jest do tego celu wykorzystać broń białą lub ewentualnie mniejszy karabinek. Po usunięciu zdrajczyni skieruj się do prawych drzwi. Wpadniesz na dwóch komandosów i dwóch "Ufoków". Zabij ich a następnie wskocz do jednego z latających pojazdów. |