Grom - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
"Grom" nie jest trudną grą. Elementy z RPG i przygodówek ograniczono w nim do minimum a i tak wszystkie cięższe zagadki dokładnie opisano w solucji. Myślę, że jedyną kwestią, która może sprawić problemy niektórym graczom są walki. Bez odpowiedniego przygotowania nawet zaawansowany gracz nie poradzi sobie z niektórymi przeciwnikami. Gromowych kombatantów zapraszam więc do przeczytania kilku poniższych porad.
1. Start
Walka może rozpocząć się na dwa sposoby - z ukrycia bądź też wręcz przeciwnie, będąc już w polu widzenia okolicznych przeciwników. W tym drugim przypadku radziłbym więc usunąć tylko kilku pierwszych oponentów, którzy skierują ogień na Twoich ludzi a następnie schowaniu ich w jakimś bezpiecznym miejscu. Kluczem do sukcesu jest bowiem spokojne wypracowanie taktyki działania.
2. Wykorzystanie umiejętności członków zespołu
Zanim w ogóle ruszysz do dalszej walki sprawdź statystyki swoich postaci, tzn. ich umiejętności posługiwania się różnymi giwerkami i bronią białą. Następnie przydziel im posiadane przedmioty w taki sposób, aby każdy miał w rękach broń, z którą najlepiej sobie radzi. I tak Grom powinien mieć karabin (zwykły Rifle lub jego "kosmiczną" odmianę), Hans MP-40, Petr dobrego shotguna a taki Dakpa mieczyk. Upewnij się też czy Twoi ludzie posiadają odpowiednią ilość amunicji do giwerek.
3. Rozmieszczanie
Kolejna ważna sprawa to odpowiednie ustawienie swoich ludzi. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, jeśli na przykład znajdujesz się wewnątrz budynku to będziesz musiał sobie jakoś inaczej poradzić. Najważniejszą kwestią jest to żeby myli możliwie maksymalnie rozproszeni. "Grom" nie toleruje tzw. przyjacielskiego ognia tak więc jeśli staną sobie na linii ognia to zaczną się ranić. Uważaj też żeby już w trakcie walki nie postrzelili osobę walczącą wręcz (np. Dakpę)
4. Pierwszy atak
To Ty jako pierwszy powinieneś zaatakować siły wroga. Dobrym pomysłem może być na przykład posłanie granatu bądź też skorzystanie z broni dalekiego zasięgu. Zdecydowanie polecam Groma, który z całej drużyny najlepiej radzi sobie z karabinami snajperskimi.
5. Obrona
Prawdziwe problemy zaczną się wtedy, gdy przeciwnicy zauważą naszych ludzi i zaczną ich atakować. Jeśli walczysz z istotami, które stawiają na walkę wręcz (np. latającymi demonami) to musisz się wycofywać i jak najdłużej trzymać je na dystans. Jeśli zaś masz do czynienia z gostkami wyposażonymi w karabinki maszynowe to możesz próbować do nich podbiegać i uniemożliwiać im w ten sposób prowadzenie ognia (a przy odrobinie szczęścia być może nawet dojdzie do tego, że kilku przez przypadek nawzajem się postrzeli :-)).
6. Wyleczenie ran, przygotowanie do kolejnego ataku
W momencie gdy Twoi ludzie zauważalnie zaczną tracić energię będziesz musiał zacząć myśleć o sposobach na ich uleczenie. W tej grze śmierć któregoś z członków drużyny jest nieodwołalna, nie można go w jakikolwiek sposób wskrzesić!! Dobrym pomysłem są magiczne kule odnawiające zdrowie, niestety, w trakcie gry nie ma ich aż tyle żeby można było z nich korzystać co chwilę. W sytuacji gdy masz się gdzie wycofać zrób to i skorzystaj z tradycyjnych apteczek. Po wyleczeniu swoich ludzi przeładuj magazynki i ruszaj do kontrataku!
Dodatkowe uwagi:
- zwróć uwagę na fakt, iż w trakcie walki z demonami i innymi istotami stawiającymi na walkę wręcz masz bardzo mało czasu na wyleczenie ran czy przeładowanie broni, tyczy się to przede wszystkim shotgunów, z których w takim przypadku nie radziłbym korzystać
- każdego bossa można pokonać wyłącznie "sposobem", oczywiście wszystkie takie walki zostały dokładnie opisane w solucji
- w przypadku walki z kilkoma silniejszymi przeciwnikami można koncentrować ogień na jednym z nich ale uważaj żeby Twoi ludzie nie zaczęli się wzajemnie ranić
- korzystaj z pauzy w celu dokładniejszego wybierania kolejnych oponentów
- czasami (gdy stracisz zbyt dużo amunicji i apteczek) warto jest ponownie wczytać gry i spróbować jeszcze raz. Powodzenia!!
Autor Poradnika
Jacek Hałas
Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).
więcej
Informacje o Grom - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 28, ilustracje: 147 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.