Rozdział czwarty (1) | Opis przejścia Gray Matter Gray Matter poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Rozdział czwarty
Zadania:
- C Railer Swoll (53 pkt.)
- W każdym stadzie znajdzie się czarna owca (141 pkt.)
- W wodzie coś było (43 pkt.)
- Zastawianie pułapki (16 pkt.)
- Premia rozdziału 4 (33 pkt.)
W wodzie coś było
Po rozmowie z Davidem przejdź do kuchni, gdzie po kilku zamienionych z gospodynią zdaniach zabierz leżącą na stole gazetę. Przeczytaj ją w zbliżeniu (5 pkt.). Na mapie wybierz St Edmund Hall i wejdź do budynku akademika (na wprost).
Żeby przejść dalej, musisz pokazać strażnikowi legitymację studencką Heleny (5 pkt.). Teraz skieruj się w głąb holu, po lewej mieści się wejście na basen.
Tam dwa razy zagadnij czyściciela (6 pkt.), przyjrzyj się wodzie w basenie (dwukrotnie - 2 pkt.) i wreszcie rzuć okiem na leżące przy jego brzegu filtry (2 pkt.). Obejrzyj je.
Zgarnij też pozostawione na ławce polaroidy (2 pkt.). Rzuć okiem na zegar (stanął na godzinie, w której miał miejsce incydent). Wróć do holu.
Tu spójrz na tablicę z numerami pokoi (nad portierem). Odnajdź nazwisko wspomnianej w artykule Jeanie Smith - pokój nr 106 (3 pkt.). Przy okazji sprawdź, gdzie mieszkają uczestnicy eksperymentu (Helena - 102, Charles - 204, Harvey - 302, Angela - 322, Malik - 326). Schodami po lewej udaj się na pierwsze piętro.
Wejdź w trzecie drzwi (nr 106). Porozmawiaj z Jeanie o zdarzeniu, którego była świadkiem - zagaduj dziewczynę tak długo, aż wyczerpiesz wszystkie tematy (18 pkt.). Tym samym zakończysz zadanie (43/43 pkt.).
Po wyjściu z pokoju 106 zadzwoni Helena z informacją, że "owieczki" doktora Stylesa czekają na trawniku przed budynkiem. Udaj się tam.
Zastawianie pułapki
Po rozmowie z uczestnikami eksperymentu wróć do akademika St Edmund Hall. W głębi holu udaj się tym razem w prawo - na siłownię. To właśnie miejsce ma być przecież tematem następnego eksperymentu. Przede wszystkim sprawdź godziny otwarcia - tabliczka z prawej strony drzwi wejściowych (2 pkt.). Rzuć też okiem na owe drzwi lub na drzwi do szatni (szafka) - to dobre miejsca na pułapkę, ale Sam potrzebuje poczynić niezbędne zakupy w magicznym sklepie Mefistofelesa. Przenieś się zatem do centrum Oksfordu i przejdź na Cornmarket Street.
Z wysokiego regału obok automatu weź pułapkę błyskową (4 pkt.), opuść sklep i wróć na siłownię. W ekwipunku obejrzyj nowy nabytek - okaże się, że pułapka składa się z trzech elementów metalowego pojemnika, proszku magnezjowego i spiralnej linki wyzwalającej mechanizm. Wsyp proszek do pojemnika (2 pkt.) i dołącz do pułapki linkę (2 pkt.).
Tak spreparowanej pułapki użyj na drzwiach szatni (3 pkt.), a następnie na drzwiach wejściowych (3 pkt.) - to wystarczy, by zakończyć zadanie (16/16).
C Railer Swoll
Udaj się teraz do magicznego sklepiku Mefistofelesa. Powiadom go, że poprzednia zagadka Klubu Dedala została rozwiązana (ponieważ, aby zakończyć rozmowę, musisz wyczerpać wszystkie tematy, porusz również kwestię wydarzeń w kampusie - 5 pkt. zad. 2). Podejdź do automatu i ponownie spróbuj przy pomocy przycisków zdobyć 21. Kiedy już się to uda, odbierz nagrodę (cena, w dole po prawej - 2 pkt.). To oczywiście kolejna łamigłówka, tym razem "C Railer Swoll", której zapisana dziwacznymi poprzekręcanymi wyrazami treść (by ją dokładnie poznać, trzeba zanagramować cudaczne słowa) odwołuje się do Alicji w Krainie Czarów.
Opuść sklepik i udaj się na Queen Street (na lewo od wieży w centrum). Zajdź do sklepiku Alicji (na rogu, po prawej). Podejdź do stojaka na pocztówki (po prawej - 2 pkt. premii) i wybierz plan Londynu (2 pkt.). Spójrz również na pocztówkę z ptakiem dodo. Rzuć także okiem na tablicę historyczną z biografią Lewisa Carrolla (na lewo od stojaka - 2 pkt. premii).
Teraz przyjrzyj się wielkiemu kotu z Cheshire (2 pkt.). Musisz wystukać właściwe hasło na jego oszałamiających zębach. Podpowiedzią jest wiszący na tym samym regale (powyżej) plakat z Kapelusznikiem (kliknij go w zbliżeniu - 2 pkt. premii), na którym wyróżniono na pomarańczowo słowo "smile". A zatem kliknij kolejno zęby z literami S-M-I-L-E (10 pkt.). Zabierz z paszczy kota fragment układanki (2 pkt.) oraz bilet do Muzeum Historii Naturalnej (5 pkt.).
Na mapie wybierz zatem nową lokację - Muzeum Uniwersyteckie. Podejdź do gabloty z dodo (po lewej, zbliżenie na jajo w dole gabloty - 2 pkt.). Otwórz szklane drzwi, za którymi widać jajo, obejrzyj je - Sam zauważy logo Klubu Dedala (5 pkt.) - i zabierz (2 pkt.).
Połóż je na czerwonej ławce w centrum sali. Kiedy Sam je "wysiedzi" (14 pkt.), jajo automatycznie się otworzy. Wyjmij z niego kolejny fragment układanki i zaproszenie do Hogwartu (7 pkt.), co zakończy zadanie (53/53 pkt.).
Odłóż jajo do gabloty i udaj się do teraz biblioteki. Użyj legitymacji studenckiej Heleny na bramce i podejdź do kontuaru, przy którym siedzi bibliotekarka. Porozmawiaj z nią (3 pkt. premii), dowiesz się, że film kręcony był m.in. w Christ Church College. Przenieś się tam, jednak wejście do jadalni okaże się zamknięte (3 pkt. premii).