Rozdział 2: Ukochany cesarzowej | Kampania Grand Ages Medieval poradnik Grand Ages: Medieval
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Rozdział 2: Ukochany cesarzowej
W toku drugiego rozdziału kampanii będziesz miał okazję utrwalić wszystkie poznane wcześniej mechaniki. Dodatkowo nauczysz się kilku nowych opcji dyplomatycznych i mechanik związanych z zajmowaniem miast.
Informacje zawarte w poniższym rozdziale będą stanowić kompletną solucję ukończenia rozdziału wraz z poradami, które pomogą szybciej i efektywniej opanować nowe mechanizmy rozgrywki.
Misja 1
Cel misji: Osiągnij rangę 7 - Baron
Wykonanie tego zadania będzie polegało głównie na wykorzystaniu wszystkich mechanik jakie miałeś okazję poznać w poprzednim rozdziale. Pamiętaj, żeby rozwijać do maksimum najpierw istniejące miasta ze szczególnym wskazaniem na Sofię. W międzyczasie możesz budować nowe osady i je rozwijać. Pamiętaj, że w panelu każdego z miast jest możliwa budowa kościoła, który zwiększa możliwości zasiedlenia poszczególnej osady.
Zadanie jest czasochłonne, ale dzięki niemu masz chwilę na poprawienie układów handlowych, wzniesienie nowych osad i możesz rozwinąć poszczególne technologie. W ramach rozwoju najlepiej będzie, jeśli zdecydowaną większość punktów poświęcisz na rozwój produkcji i infrastruktury. Na tym etapie kampanii wojska nie będą szczególnie wymagane, o ile nie zamierzasz zwiedzać terenów kontrolowanych przez swojego wroga.
Wraz z osiągnięciem wymaganej rangi kampania ruszy dalej.
Misja 2
Cel misji: Zbuduj szkołę jeździectwa i plac szkoleniowy
W ramach zadania będziesz musiał zdobyć nową rangę o ile nie pozostały ci wolne punkty rozwoju. W zakładce wojsko odblokuj wskazane w celu zadania ulepszenia. Przenieś się do miasta, wybierz koszary i nakaż zastosowanie wzmocnień.
W momencie wprowadzenia ulepszeń, obrazek symbolizujący koszary w panelu miasta zostanie wzbogacony o dodatkowe ikonki wskazujące na modernizację koszar. Od tej chwili w tym mieście możesz powoływać oddziały łuczników i jeźdźców, w zależności od tego, które z tych jednostek odblokujesz w panelu rozwoju.
Misja 3
Cel misji: Sprzedaj odzież i ozdoby w Izmirze.
Jeśli we wcześniejszych etapach rozgrywki rozwijałeś przemysł to w tym zadaniu to zaprocentuje.
Na powyższym obrazku zostały zaznaczone wszystkie elementy drzewka rozwoju produkcji, które są wymagane, żebyś rozwiązał zadanie w ramach samowystarczalności. Jeśli do tej pory tego nie rozwijałeś nic straconego. W każdym momencie możesz przenieść kupca do jednego z miast z gospodą, zakupić od zewnętrznego handlarza określoną ilość towarów i zawieźć je do Izmiru.
Pamiętaj, żeby w handlu tego typu korzystać z towarów, które nadprodukujesz. Pozwoli to jednocześnie zdobyć potrzebne ozdoby i odzież bez większego pozbawiania się pozostałych surowców. Wszystkie transakcje w tym zakresie najlepiej prowadzić manualnie, gdyż nawet wytyczenie szlaku znacznie wydłuża czas potrzebny do zrealizowania zadania.
Misja 4
Cel misji: Zawiąż umowę handlową z Konstantynopolem.
W przypadku tej misji nie powinieneś mieć żadnych problemów. Przenieś jedną ze swoich jednostek na teren stolicy cesarstwa i podpisz wymagane umowy. Pamiętaj, że w tym przypadku będziesz operował kwotami rzędu setek tysięcy, więc bądź gotowy na solidne braki w skarbcu. Z kwotami poniżej pół miliona lepiej nie wychodź, żeby nie zablokować sobie okienka dyplomacji.
Misja 5
Cel misji: Zdobądź popularność na poziomi 60% w Konstantynopolu.
Wybierz jednego z kupców i rozkaż mu przejście do Konstantynopola. W panelu miasta wybierz zakładkę handel i sprawdź, które towary w mieście są w ilości poniżej 2 jednostek (zielone beczki). Znajdź wśród własnych osad te, które wytwarzają dobra, które w stolicy są wymagane. Przemieszczaj się pomiędzy miastami i regularnie dostarczaj manualnie towary, które są mile widziane w stolicy.
Pamiętaj, żeby towary dostarczać z punku poboru bezpośrednio do stolicy. Po dostarczeniu towaru następuje wzrost twojej popularności w mieście. Nie jest to jednak wartość stała i jeśli szybko nie dostarczysz kolejnego towaru, to wskaźnik znowu osiągnie zero. Popularność podnosisz tylko poprzez sprzedaż tych towarów, które są w niedoborze. Im większa transakcja tym więcej punktów popularności zdobędziesz. Staraj się wybierać te lokacje, które zapewniają szybką przeprawę do stolicy i są niedaleko.
Kiedy dostarczysz odpowiednią ilość towaru zdobędziesz 60% poparcia i przejdziesz do kolejnego zadania.
Misja 6
Cel misji: Zbuduj miejsce kultu w każdym ze swoich miast.
W ramach misji będziesz musiał w każdym z miast zbudować kaplicę o ile nie została do tej pory wzniesiona.
Sprawdź każde ze swoich miast i jeśli nie ma w nim kaplicy to zarządź jej budowę. Wzniesienie miejsca kultu poza ukończeniem omawianego zadania daje ci możliwość szerszego rozwinięcia osady.
Misja 7
Cel misji: Przejmij kontrolę nad miastem Izmir w pokojowy sposób.
Wykonanie tego zadania bazuje na wszystkich mechanikach, które do tej pory udało ci się poznać. Dodatkowo szczególnie ważne jest to, że w tym wypadku wszystkie czynności będziesz musiał odpowiednio zsynchronizować.
Do przejęcia miasta wymagane jest spełnienie dwóch warunków. Relacje pomiędzy tobą a przywódcą miasta muszą być na poziomie co najmniej 80%. Drugim z czynników jest twoja popularność wśród mieszkańców miasta, która musi przekraczać 95%. Obydwa czynniki muszą być spełnione jednocześnie, więc będziesz musiał zgrać działania kupca i wysuwane propozycje dyplomatyczne.
Odpowiednie relacje możesz zbudować za pośrednictwem podarków, jakie będziesz kierował do władcy miasta. Może to być złoto lub jakiś surowiec. Im wyższa wartość transakcji tym większą reputację zyskasz u przywódcy.
Popularność wśród mieszkańców będziesz budował w taki sam sposób jak w przypadku zadania, które dotyczyło Konstantynopola. Musisz zgromadzić odpowiednie zapasy surowców, które są szczególnie pożądane w mieście i dostarczyć je do niego.
Jeśli chodzi o spadki popularności to warto żebyś miał na uwadze fakt, iż reputacja u władcy miasta charakteryzuje się wolniejszym tempem spadku i najpierw powinieneś zadbać o odpowiednią reputację u władcy zanim zaczniesz działać na korzyść mieszkańców.
Przejęcie miasta jest szczególnie kosztowne, ponieważ poza wykupem towarów i łapówkami dla władcy będziesz musiał zapłacić sporą sumę (około miliona) za przejęcie miasta. Po spełnieniu wszystkich niezbędnych warunków złóż propozycje i przyjmij Izmir do swojego imperium.
Misja 8
Cel misji: Zakończ wojnę z władcą Benito Gobin.
Bardzo proste zadanie wymagające od ciebie jedynie średniego nakładu finansowego.
Wybierz dowolną ze swoich jednostek cywilnych i wejdź nią w granicę jednej z osad zaznaczonych na obrazku. Otwórz okno dyplomacji i poproś o stosunki neutralne z władcą. Nie powinno być większego problemu, żeby przystał na twoją prośbę jeśli tylko zaproponujesz odpowiednią ilość złota.
Misja 9
Cel misji: Załóż nowe miasto z tysiącem mieszkańców.
Mogłoby się wydawać, że jest to standardowa misja, ale w przypadku tego zadania mamy jasno określone miejsce, które ma posłużyć do budowy nowej osady.
Na powyższym obrazku możesz zauważyć zaznaczone miasto. Jest to ta osada, którą należy założyć w ramach zadania. Samo założenie osady wymaga oczywiście osadnika, który przeniesie się we wskazane miejsce. Z racji tego, że miasto musi mieć tysiąc mieszkańców, będziesz musiał zbudować w nim kościół i około 30 zakładów produkcyjnych.
Po spełnieniu wszystkich wymogów do miasta zaczną ściągać okoliczni mieszkańcy i szybko osiągniesz pułap 1 tysiąca mieszkańców.
Misja 10
Cel misji: Wypowiedz wojnę sułtanowi Rahibowi.
W ramach omawianej misji musisz wysłać jedną ze swoich jednostek na wschód, do miasta kontrolowanego przez sułtana. Na powyższej mini mapie zaznaczone jest Aleppo, które będzie tematem najbliższych zadań. Po przybyciu do miasta otwórz okno dyplomacji.
Jeśli do tej pory utrzymywałeś z sułtanem dobre stosunki, to w pierwszej kolejności musisz wybrać opcję, która pozwoli ci je pogorszyć. Dopiero wtedy przycisk oznaczony na powyższym obrazku będzie aktywny, a ty będziesz mógł spełnić cel omawianego zadania.
Misja 11
Cel misji: Zdobądź Aleppo.
W poprzednim zadaniu wypowiedziałeś wojnę sułtanowi. To oznacza, że w chwili obecnej możesz przystąpić do działań zbrojnych przeciwko niemu. Wyszkol 4-5 jednostek wojskowych i wyślij je w pobliże miasta. Jeśli znajdziesz się w bezpośredniej odległości to powinno rozpocząć się oblężenie.
Na powyższym obrazku możesz zobaczyć jak wygląda proces oblegania miasta. Jest to bardzo czasochłonne więc na czas oblężenia lepiej będzie jeśli przyspieszysz czas gry. Sułtan nie będzie stawiał dużego oporu, wyśle małą jednostkę dzięki czemu dowiesz się, że przerwane oblężenie jest resetowane do zera i musisz czekać od nowa na zakończenie procesu. Wraz z zakończeniem oblężenia miasto przejdzie pod twoją jurysdykcję.
Misja 12
Cel misji: Zawrzyj układ handlowy z Barnasem.
Prosta misja, aczkolwiek zawarcie układu będzie cię sporo kosztowało. Udaj się na północ od Konstancy do Odessy. Jest to jedno z miast, które pozostaje pod kontrolą wspomnianego władcy. Zaproponuj odpowiednią ilość złota za przyjęcie umowy i przenieś się do dalszego punktu kampanii.
Misja 13
Cel misji: Załóż nowe miasto w pobliżu Odessy.
Na wykonanie tego zadania są dwa sposoby. Możesz zdecydować się na założenie kolejnej osady lub przejąć przychylne ci miasto Konstanca. W przypadku przejęcia jest o tyle łatwiej, że mieszkańcy miasta wyrażają dla ciebie 100% poparcia. Musisz tylko przekonać łapówkami władcę osady i ją wykupić. Możesz też oczywiście założyć własne miast o w pobliżu Odessy. Koszta będą podobne ale cały proces potrwa znacznie dłużej.
Bez względu na twój wybór, po tym zadaniu będziesz dysponował miastem, które będzie w bliskim sąsiedztwie twojego przeciwnika politycznego.
Misja 14
Cel misji: Umowa handlowa z sułtanem Rahibem.
Omawiane zadanie jak większość misji w rozdziale będzie niebywale kosztowna. W momencie rozpoczęcia zadania jesteś w stanie wojny z sułtanem, więc będziesz najpierw musiał odpowiednio przekonać go do zawieszenia broni.
Kiedy ci się to uda, musisz zawrzeć z nim umowę tranzytową i handlową analogicznie do tego, co robiłeś już w przypadku innych miast. Pamiętaj, żeby do łapówek wykorzystywać dary w postaci nadwyżek towaru, będzie to o wiele bezpieczniejsze dla skarbca.
Misja 15
Cel misji: Wykup wszystkie towary w Konstantynopolu.
Jest to kolejna z misji, które będą wymagały manualnego zarządzania towarami podejmowanymi przez kupca.
W pierwszej kolejności skieruj kupca do miasta w którym jest gospoda. Zleć stworzenie dziesięciu wozów i gdy będą gotowe włącz je do karawany wybranego kupca. Musisz mieć dużo miejsca na towary, ponieważ zadanie wymaga, żebyś wszystkie towary wykupił jednocześnie.
Gotową karawanę przemieść do Konstantynopola i wykup tyle towarów ile tylko zdołasz. Jeśli uda ci się wszystkie za jednym zamachem, to zakończysz zadanie. Jeśli towarów będzie za dużo to możesz zrobić to w dwóch ratach. Pamiętaj tylko, że podjęte towary musisz sprzedać jak najszybciej w najbliższym mieście i z pustymi wozami do stolicy. Jeśli będziesz zwlekał zbyt długo, to szybko okaże się, że przez twoją nieobecność w stolicy znowu pojawiło się w niej mnóstwo towaru.
W chwili gdy uda ci się spełnić warunki zadania zobaczysz scenkę przeziernikową i jednocześnie zakończysz rozdział kampanii.