Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval poradnik Grand Ages: Medieval

Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019

Interfejs

W przypadku gry Grand Ages: Medieval mamy do czynienia ze skromnym, przejrzystym interfejsem. Na ekranie głównym gry znajdziemy tylko najważniejsze elementy. Twórcy zamiast zalewać ekran wieloma przyciskami umieścili wszystkie ważne elementy w osobnych zakładkach, które uruchamiamy poprzez jeden z widocznych przycisków.

Poniżej znajdziesz dokładne informacje dotyczące poszczególnych elementów interfejsu, które zostały oznaczone na powyższym obrazku - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Poniżej znajdziesz dokładne informacje dotyczące poszczególnych elementów interfejsu, które zostały oznaczone na powyższym obrazku.

1. Bieżące zadanie

Wskazana część interfejsu jest bezpośrednim odnośnikiem do jednej z zakładek panelu kroniki imperium - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Wskazana część interfejsu jest bezpośrednim odnośnikiem do jednej z zakładek panelu kroniki imperium. Za jej pośrednictwem uzyskujesz krótki rys fabularny aktualnych wydarzeń w kampanii oraz informacje o bieżącej misji. Pod każdym zadaniem znajdziesz kilka drobnych wskazówek, które pomogą ci w wykonaniu zadania.

2. Panel zarządzania czasem

Za pośrednictwem panelu czasu uzyskasz podstawowe informacje dotyczące stanu skarbca oraz bieżącą datę - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Za pośrednictwem panelu czasu uzyskasz podstawowe informacje dotyczące stanu skarbca oraz bieżącą datę. Poza wskazanymi informacjami możesz tutaj również zmienić szybkość z jaką płynie czas w grze [1]. Dodatkowo z tego panelu możesz wywoływać określone jednostki [2] takie jak brygady budowlane, oddziały bojowe i kupcy. W zależności od pożądanej jednostki wystarczy wybrać jedną z ikon objętych zaznaczeniem, żeby błyskawicznie przenieść się do panelu odpowiedzialnego za daną jednostkę.

3. Jednostki i miasta

Zakładka wojsko

W zakładce wojsko znajdziesz wszystkie zwerbowane oddziały wojskowe, które znajdują się pod twoim dowództwem - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

W zakładce wojsko znajdziesz wszystkie zwerbowane oddziały wojskowe, które znajdują się pod twoim dowództwem. Wszystkie widoczne powyżej elementy panelu są wspólne dla każdej jednostki. W każdym przypadku pod nazwą oddziału znajdziemy jego siłę bojową oraz liczebność [1]. W zależności od wyniku stoczonych potyczek poszczególne oddziały charakteryzują się własnym poziomem doświadczenia, a z uwagi na dostarczane zapasy liczony jest poziom ich morale [2]. Za pośrednictwem omawianej zakładki możesz szybko sprawdzić jaki jest koszt utrzymania poszczególnych oddziałów [3].

Zakładka cywile

Na powyższym obrazku widoczna jest przykładowa zawartość zakładki poświęconej jednostkom cywilnym - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Na powyższym obrazku widoczna jest przykładowa zawartość zakładki poświęconej jednostkom cywilnym. Podobnie jak w przypadku wcześniej omawianego zestawienia, jednostki umieszczone są na liście, która zawiera kilka elementów wspólnych, które dostarczają nam istotnych informacji. W tym aspekcie więcej uwagi poświęcę kupcom, gdyż dla nich zakładka została mocniej rozbudowana. W ramach panelu znajdziemy informacje o maksymalnej ładowności wozu, którym dysponuje kupiec oraz wartość przewożonego przez niego towaru[1]. W dalszej części zajdziemy informacje o miastach obsługiwanych w ramach wytyczonego szlaku handlowego oraz czas, który potrzebuje kupiec na ukończenie szlaku[2]. Standardowo dla każdej zwerbowanej jednostki znajdziemy koszt jej utrzymania w przeliczeniu na tydzień [3].

Zakładka szlaki handlowe

W tej części panelu znajdziesz dokładne informacje dotyczące przychodów lub strat generowanych poprzez poszczególnych kupców. W górnej części panelu znajdziesz strzałki, za pośrednictwem których, możesz przełączać pomiędzy poszczególnymi kupcami. Dla każdego kupca znajdziesz bardzo dokładne informacje związane z przychodami na ostatnim szlaku oraz jaka ilość towaru jaka została wymieniona. Dla każdego szlaku znajdziesz również informacje dotyczące liczby szlaków, które kupiec ukończył, ile sztuk towaru wymienił w ramach wszystkich szlaków oraz jakie wpływy do budżetu z tego wynikają.

Zakładka miasta

Podobnie jak w przypadku poprzednich zakładek omawianych w ramach panelu Jednostki i miasta, zakładka poświęcona miastom zawiera wiele przydatnych informacji, które możemy porównać już na pierwszy rzut oka - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Podobnie jak w przypadku poprzednich zakładek omawianych w ramach panelu Jednostki i miasta, zakładka poświęcona miastom zawiera wiele przydatnych informacji, które możemy porównać już na pierwszy rzut oka. W ramach panelu znajdziemy informacje o maksymalnej populacji poszczególnych miast [1] oraz zdarzeniach mających wpływ na funkcjonowanie miasta [2]. W dalszej części panelu znajdziemy bieżący poziom zadowolenia mieszkańców miasta oraz liczbę wolnych pracowników [3]. Poza wskazanymi wcześniej informacjami, możemy sprawdzić liczbę pracujących zakładów produkcyjnych oraz współczynnik zmiany wolnych pracowników [4]. W skład każdej listy wchodzi również informacja o liczbie pracowników zatrudnionych w działających zakładach produkcyjnych oraz tygodniowy dochód z podatków dla każdego z miast [5].

Zakładka wydarzenia

W omawianej części panelu znajdziesz przede wszystkie informacje o nastrojach ludności zamieszkującej twoje miasta. Możesz łatwo porównać poziom dobrobytu w każdym z miast oraz kontrolować przebieg zadań, które zostały wyznaczone dla jednostek cywilnych.

4. Imperium

Zakładka podsumowanie

Jak wskazuje nazwa zakładki, w tej części panelu znajdziemy podsumowanie wszystkich współczynników odpowiadających za siłę naszego imperium oraz wymagania jakie musimy spełnić do awansu na kolejną rangę - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Jak wskazuje nazwa zakładki, w tej części panelu znajdziemy podsumowanie wszystkich współczynników odpowiadających za siłę naszego imperium oraz wymagania jakie musimy spełnić do awansu na kolejną rangę. W ramach panelu sprawdzimy ile miast kontrolujemy i jaka jest łączna liczba naszych zakładów produkcyjnych [1]. Dodatkowo możemy szybko zweryfikować liczbę ludności zamieszkującą nasze imperium oraz liczebność zwerbowanych jednostek wojskowych [2]. Ważnym elementem panelu informacyjnego jest też ilość punktów rozwoju, które możemy wykorzystać do opracowania nowych technologii i modeli jednostek [3]. W myśl umacniania imperium do osiągnięcia kolejnej rangi mamy do dyspozycji liczbę oddziałów bojowych, które musimy zwerbować, żeby awansować [4] oraz potrzebne do tego zdobycze terytorialne [5].

Zakładka bilans

W przypadku tej zakładki dostępne informacje widać gołym okiem - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

W przypadku tej zakładki dostępne informacje widać gołym okiem. Gra prowadzi podczas rozgrywki szczegółową statystykę naszych poczynań i za pośrednictwem przycisków oznaczonych w panelu możemy uzyskać potrzebne dane w perspektywie kilkudziesięciu tygodni [1]. Możemy zmienić zakres wyświetlanych informacji ze względu na pożądane informacje [2] oraz wyświetlić wykres co najmniej za ostatni rok naszych zmagań [3].

Zakładka przeciwnicy

Panel szczególnie przydatny podczas gry sieciowej - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Panel szczególnie przydatny podczas gry sieciowej. Za jego pośrednictwem możemy sprawdzić jak nasze osiągnięcia wypadają na tle innych graczy biorących udział w sesji. Przy każdym z przeciwników znajdziemy liczbę kontrolowanych przez niego miast oraz obecną rangę ustalaną za poszczególne osiągnięcia [1]. Zupełnie oddzielnie są naliczane punkty zwycięstwa, które otrzymujemy za osiągnięcie określonych celów nakładanych przez grę. Przy każdym z przeciwników znajdziemy też krótką informację, jakie są aktualne stosunki dyplomatyczne pomiędzy wami [2]. Poza tym oczywiście znajdziesz informacje o posiadanych miastach, zakładach produkcyjnych i wojsku [3].

Zakładka dyplomacja

W ramach tej części panelu znajdziesz informacje o wszystkich ujawnionych układach dyplomatycznych. Do momentu odkrycia konkretnych powiązań nie będziesz miał dostępu do wszystkich informacji w tym zakresie. Za pośrednictwem zakładki możesz zweryfikować też czas trwania poszczególnych umów.

Zakładka regiony

Za pośrednictwem omawianego panelu możesz łatwo zorientować się jakie zdobycze terytorialne są przed tobą i jakie nagrody uzyskasz poprzez zajmowanie poszczególnych regionów świata. Pamiętaj, że po osiągnięciu odpowiedniej rangi, dowódca regionu złoży ci hołd, co jednocześnie wygeneruje dla ciebie dodatkowy modyfikator, który jest zależny od poszczególnego dowódcy regionu. Każdy obszar charakteryzuje się unikatowym typem jednostki, którą będziemy mogli odblokować po jego przejęciu.

5. Rozwój

W momencie spełnienia określonych kryteriów uzyskujesz awans na wyższą rangę. Wraz z awansem otrzymujesz 3 punkty rozwoju, które możesz spożytkować w ramach omawianego panelu. Znajdziesz tutaj osobne zakładki poświęcone wszystkim podstawowym zagadnieniom związanych z funkcjonowaniem i usprawnieniem technologicznym swojego imperium. Dla każdego zagadnienia przewidziana jest osobna zakładka z drzewkiem zależności. Punkty możesz rozdysponować w dowolnym momencie, ale zawsze dobrze się zastanów nad osiąganymi korzyściami.

6. Kronika

Zakładka kampania

Ta część panelu jest całkowicie zbieżna z informacjami jakie możemy uzyskać za posrednictwem pierwszego punktu interfejsu. Jest to tak naprawdę to samo okno, tylko tym razem mozemy otworzyć je z poziomu dedykowanego panelu.

Zakładka wydarzenia

Jak możesz zauważyć na powyższym obrazku, zakładka poświęcona wydarzeniom składa się z dwóch elementów: filtrów pomagających wychwycić poszczególne informacje[1] i pola na którym wyświetlane są pożądane wiadomości[2] - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Jak możesz zauważyć na powyższym obrazku, zakładka poświęcona wydarzeniom składa się z dwóch elementów: filtrów pomagających wychwycić poszczególne informacje[1] i pola na którym wyświetlane są pożądane wiadomości[2]. Ta część panelu jest o tyle istotna, że za jej pośrednictwem możesz uzyskać informacje dotyczące miast swoich przeciwników. Na podstawie uzyskanych danych łatwiej będzie ci zaplanować taktykę przejęcia poszczególnych miast.

Zakładka walki

W tej zakładce znajdziesz pełną listę wszystkich walk w jakich brały udział twoje oddziały. Poza wynikiem bitwy dowiesz się kiedy miała miejsce oraz w jakiej odległości od twojej stolicy została stoczona batalia.

Zakładka osiągnięcia

W tej części panelu znajdziesz spis wszystkich osiągnięć, które możesz zdobyć w czasie pojedynczej sesji. Poza wymaganiami niezbędnymi do zdobycia osiągnięcia i nagrodą w postaci punktów zwycięstwa znajdziesz tutaj również herby poszczególnych przeciwników, którzy są najbliżej osiągnięcia poszczególnych celów. Po najechaniu na konkretny herb możemy z łatwością porównać statystyki w tym zakresie i szybko podjąć działania mające na celu wyprzedzenie przeciwnika w wyścigu o zdobycie osiągnięcia.

7. Panel pomocy i menu główne

W ramach wskazanych opcji możesz w każdej chwili skorzystać z ogólnych porad wbudowanych w osobny panel. Porady odnoszą się głównie do kampanii i podstawowych mechanik, ale po rozpoczęciu gry na pewno zdarzy ci się nimi posiłkować. Poza tym oczywiście masz do dyspozycji menu główne, które umożliwia na zapis stanu gry i jego odczytanie w dowolnym momencie rozgrywki oraz na zmianę poszczególnych opcji gry.

8. Mini mapa

Na powyższym obrazku możesz zauważyć mini mapę, która będzie towarzyszyć ci podczas całej rozgrywki - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Na powyższym obrazku możesz zauważyć mini mapę, która będzie towarzyszyć ci podczas całej rozgrywki. Wszystkie obszary zaznaczone na niej kolorem brązowym, to miejsca, w które dotarli twoi zwiadowcy i nie są już objęte mgłą wojny. Zwróć uwagę na przycisk zaznaczony na powyższym obrazku.

Po wciśnięciu przycisku zobaczysz filtr mapy - Interfejs | Podstawy Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Po wciśnięciu przycisku zobaczysz filtr mapy. Za jego pomocą możesz zarządzać treścią, jaka będzie dla ciebie wyświetlana na mapie głównej[1]. W dowolnym momencie możesz wyłączać widok zasięgu terenów miejskich, nazw miast i wytyczonych dróg. Oczywiście za pomocą filtrów możesz zmienić też zakres informacji wyświetlanych w ramach mini mapy[2].