Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval poradnik Grand Ages: Medieval
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Jednostki i modyfikacje
W poniższym rozdziale znajdziesz przydatne informacje związane z poszczególnymi typami jednostek oraz dowiesz się w jaki sposób możesz uczynić je skuteczniejszymi.
Podstawowe jednostki
W tej sekcji znajdziesz tylko dwie jednostki, które są dostępne dla każdej nacji już od początku rozgrywki. Najemnicy są przydatni na początku rozgrywki, ale później ustępują miejsca silniejszym oddziałom. Trebusze przydatni są jedynie w przypadku oblężeń i z powodzeniem możesz ich werbować przez całą rozgrywkę. Pamiętaj tylko, żeby nie utrzymywać oddziałów trebuszy aktywnych gdy nie planujesz oblężenia, ponieważ koszt ich żołdu jest dosyć wysoki.
Opis | Statystyki ogólne | Statystyki bojowe |
Najemnik Premia przeciwko: Jazda |
|
|
Trebusz Oblężenia |
|
|
Jednostki ogólnoświatowe
Poniższa sekcja przeznaczona jest dla jednostek, które po odblokowaniu za pośrednictwem drzewka rozwoju możesz rekrutować w dowolnym regionie. Zwróć uwagę na ich koszt oraz premie wynikające z zastosowania poszczególnych oddziałów. Jest to istotne z punktu widzenia starć z przeciwnikami, ponieważ korzystając z nich raczej nie ma szans żebyś zaskoczył przeciwnika różnorodnością jednostek.
Ikona | Opis | Statystyki ogólne | Statystyki bojowe |
| Włócznik Premia przeciwko: Jazda |
|
|
| Topornik Premia przeciwko: Broń drzewcowa |
|
|
| Zwiadowca Premia przeciwko: Broń dystansowa |
|
|
| Łucznik Premia przeciwko: Broń sieczna/obuchowa |
|
|
| Zbrojny Premia przeciwko: Broń drzewcowa |
|
|
| Konny Premia przeciwko: Broń dystansowa |
|
|
| Konny łucznik Premia przeciwko: Broń dystansowa |
|
|
Jednostki regionalne
W tej sekcji znajdziesz wyłącznie jednostki, które po odblokowaniu w drzewku rozwoju możesz rekrutować tylko w miastach, które leżą na terenie wybranego regionu. Dzięki temu poszczególni przeciwnicy mają dostęp do wskazanych jednostek tylko w przypadku zasiedlenia określonego obszaru lub przejęcia miasta, które do niego przynależy.
Ikona | Opis | Statystyki ogólne | Statystyki bojowe |
| Pikinier Premia przeciwko: Jazda Italia i Hiszpania |
|
|
| Wojownik z kiścieniem Premia przeciwko: Broń drzewcowa Niemcy i Arabia |
|
|
| Szermierz Premia przeciwko: Broń drzewcowa Afryka Północna i Bałkany |
|
|
| Rycerz Premia przeciwko: Broń dystansowa Polska i Francja |
|
|
| Berserker Premia przeciwko: Broń drzewcowa Skandynawia |
|
|
| Konny wojownik Premia przeciwko: Broń dystansowa Rosja |
|
|
| Strzelec Premia przeciwko: Broń sieczna/obuchowa Brytania i Kaukaz |
|
|
| Kusznik Premia przeciwko: Broń sieczna/obuchowa Bizancjum i Kijów |
|
|
Żeby mieć możliwość zwerbowania każdej z tych jednostek musisz kontrolować przynajmniej jedno miasto w określonym regionie. Pamiętaj, że umożliwia to werbowania jednostek jedynie w tym mieście, a nie w każdym z tych które kontrolujesz. Oznacza to, że poza czasem potrzebnym na sformowanie oddziału musisz też wziąć pod uwagę czas potrzebny do przerzucenia wojsk.
Modyfikatory wojska
Poza statystykami poszczególnych jednostek wskazanymi w poprzednich sekcjach masz dwie możliwości na wzmocnienie ich skuteczności bojowej.
Akademia
Po uzyskaniu najwyższej rangi w grze woje imperium zmienia się w Cesarstwo. Jednocześnie uzyskujesz dostęp do Akademii wojskowej, w ramach której możesz podnosić statystyki wszystkich oddziałów jakie powołasz do swojej armii. Wspomniane modyfikacje mają szczególne znaczenie, ponieważ dostępne są dopiero po osiągnięciu odpowiedniej populacji cesarstwa a wprowadzonych zmian nie można cofnąć, ponieważ za pośrednictwem zmian modernizujesz Koszary.
Nazwa | Wymagania | Skutki |
Koszary cesarskie | 250,000 obywateli | Siła bojowa jednostek +50% Koszt utrzymania jednostek +50% |
Akademia wojskowa | 500,000 obywateli | Siła bojowa jednostek +150% Koszt utrzymania jednostek +200% |
Koszary cesarskie | 1,000,000 obywateli | Siła bojowa jednostek +300% Koszt utrzymania jednostek +500% |
Jak łatwo zauważyć, pierwszy stopień rozwoju daje równorzędne korzyści w stosunku do ponoszonych kosztów. W dalszych etapach rozwoju ponosisz coraz większe koszty, ale jednocześnie jednostki zyskują sporo siły bojowej. Pamiętaj, że zmian nie będziesz mógł cofnąć, więc zanim je wprowadzisz upewnij się czy twój skarbiec poradzi sobie z większym obciążeniem.
Tytuły regionalne
W rozdziale poświęconym zarządzaniu został poruszony już temat tytułów regionalnych i wynikających z nich korzyści. Pamiętaj, że przysięgę wierności i tytuł uzyskasz od dowódcy dopiero po zajęciu 40% wskazanego regionu. Żeby korzystać z premii musisz werbować jednostki, które należą do poszczególnych regionów i łączyć je w oddziały na czele których będzie stał dowódca zapewniający premie.