Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Handel | Ekonomia w Grand Ages Medieval poradnik Grand Ages: Medieval

Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019

Handel

Nie da się ukryć, że handle jest jedynym sposobem bogacenia się w grze. Żeby przebiegał sprawnie i przynosił jak największe korzyści musisz dbać o stan dróg w imperium, wytyczać płynnie biegnące szlaki handlowe i nieustannie zwiększać liczbę kupców i miast partnerskich. Podstawą handlu jest jednak produkcja, która przebiega w każdym z istniejących miast. Musisz stale kontrolować obrót towarów i wytyczać nowe szlaki oraz aktualizować stare aby wszystkie działania związane z handlem były skuteczne i przyczyniały się do bogactwa twojego imperium.

Podstawową jednostką cywilną odpowiedzialną za handel jest kupiec. Możesz zwerbować go w gospodzie, pamiętaj tylko, że na każde miasto możesz powołać tylko jedną karawanę. Kupiec może włączyć do swojej karawany maksymalnie 10 wozów i w zależności od ich pojemności może przewozić od tysiąca do dwóch tysięcy sztuk towarów. Podpinanie do karawany większej ilości wozów niż 10 sprawia, że handel prowadzony przez kupca staje się nieefektywny i szlak zaczyna przynosić straty.

Dla każdego kupca istnieją trzy możliwości realizowania wytyczonego szlaku handlowego:

1. Wyważony - kupiec będzie skupował towary w miastach gdzie są tanie i sprzedawał tam gdzie ich cena jest wyższa. Wszystkie transakcje będą realizowane w oparciu o uzyskanie jak największego zysku bez dodatkowych uwarunkowań wpływających na rozwój miast.

2. Produkcyjny - w ramach tego szlaku kupiec dalej wszystkie transakcje realizuje automatycznie, ale podczas dystrybucji towarów większą wagę przywiązuje do zapotrzebowania zakładów produkcyjnych, a dopiero po zaspokojeniu ich potrzeb realizuje potrzeby mieszkańców miast. Szlak tego typu jest szczególnie przydatny pomiędzy miastami, które prowadzą produkcję przy użyciu produktów wtórnych.

3. Manualny - najtrudniejszy typ szlaku, szczególnie dla początkującego gracza. W ramach tej opcji sam ustalasz jakie ilości towarów kupiec dystrybuuje w poszczególnych miastach. Możesz kierować się w tym wypadku zapotrzebowaniem mieszkańców na określone towary, co może wpłynąć na ogólny poziom dobrobytu w miastach. Możesz też w pierwszej kolejności zaspokoić potrzeby wszystkich zakładów produkcyjnych, a dopiero po tym sprzedać produkty mieszkańcom.

Poza wytyczeniem szlaku handlowego możesz dokonać czysto manualnego zakupu i sprzedaży towarów - Handel | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Poza wytyczeniem szlaku handlowego możesz dokonać czysto manualnego zakupu i sprzedaży towarów. Wchodząc do każdego z miast uruchom zakładkę miasta odpowiedzialną za handel. Po wybraniu odpowiedniego towaru pojawi się suwak, którym określisz liczbę beczek towaru, które chcesz zakupić lub sprzedać. Przesuwając kursor w prawo, dokonujesz zakupu towarów, a przesuwając go w lewo sprzedajesz je.

Jeśli skupiasz się na zarządzaniu kupcami w sposób manualny musisz wiedzieć kilka podstawowych mechanik związanych z regulowaniem cen surowców. Otóż, każdy z produktów, którego ilość oznaczona będzie jedną beczką szybko zacznie tracić na wartości i jeśli masz duże jego ilości, lepiej przeczekać aż mieszkańcy zabiorą go z rynku i wtedy sprzedać ponownie, po wyższej cenie. Jeśli towar oznaczony jest czterema beczkami, to cena za jaką jesteś w stanie go kupić jest najniższa z możliwych, więc lepiej zakup spore ilości tego towaru i sprzedaj je z zyskiem w kilku miastach, które go potrzebują. W przypadku jednego kupca wszystkie parametry cenowe i ich różnice nie będą mocno widoczne, ale jeśli weźmiesz pod uwagę chociażby 30 kupców, to każde sto sztuk złota stracone na rynku zrobi różnicę.

Na początku rozgrywki nie będziesz miał dostępu do wszystkich produktów istniejących w grze z uwagi na to, ze możesz produkować maksymalnie 5 produktów w każdym z miast. Dodatkowo część fabryk musi zajmować się produkcją żywności. Żeby zapewnić sobie jak największą różnorodność towarów organizuj szlaki handlowe w taki sposób, żeby przeważająca ilość miast na szlaku nie należała do ciebie. Tylko w taki sposób będziesz w stanie utrzymać wystarczający poziom dobrobytu w miastach, żeby przyciągnąć większą liczbę mieszkańców i zwiększyć swoją strefę wpływów.