God Of War: Światło Alfheimu - solucja, opis przejścia God of War poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 września 2021
Na tej stronie poradnika do gry God of War znajduje się opis przejścia zadania Światło Alfheimu dotyczącego zdobycia Światła mogącego rozproszyć każdy mrok. Poniższa solucja objaśnia m.in. jak znaleźć drogę do Światła, jak uwolnić łódź, gdzie znaleźć wejście do świątyni, jak pokonać Pradawnego, gdzie znaleźć Światło w gnieździe i jak pokonać bossa Svartaljofurra w drodze do wyjścia.
- Znajdź drogę do Światła
- Uwolnij łódź
- Dostań się do okrągłej świątyni
- Znajdź wejście do świątyni
- Konfrontacja z Pradawnym - mini-boss
- Wejdź do świątyni
- Znajdź inne wejście do świątyni
- Dostań się do gniazda i je zbadaj
- Zniszcz gniazdo i zdobądź Światło
- Wydostań się ze świątyni
- Skorzystaj z dźwigu
- Svartaljofurr - boss Alfheim
- Wróć do świątyni Tyra
- Rozprosz czarne tchnienie
Znajdź drogę do Światła
Podejdź do świecącej na czerwono rośliny. Musisz w nią rzucić toporem, by utorować sobie przejście dalej.
Powtórz sztuczkę i idź dalej. Otwórz drobną skrzynkę po prawej i zniszcz kolejną roślinkę.
Idź przed siebie, a natkniesz się na nowych wrogów - mroczne elfy. To oni będą twoimi przeciwnikami w tym świecie. Są szybcy, atakują szarżą i umykają przed ciosami. Musisz zachować szczególną uwagę, bo wrogowie potrafią napsuć sporo krwi.
Po walce, zniszcz roślinę i idź przed siebie. Otwórz fioletową skrzynię po prawej stronie i idź w lewo. Zobaczysz Sindriego - idź do kowala i jeśli chcesz, skorzystaj z jego usług.
Uwolnij łódź
Aby wydostać się w wyspy, musisz uwolnić łódź - ustaw się tak, by trafić za jednym zamachem trzy roślinki i zniszcz je.
Po uwolnieniu, udaj się do łodzi i rozpocznij wiosłowanie.
Dostań się do okrągłej świątyni
Płyń w kierunku celu (używaj kompasu).
Po drodze natkniesz się na światło na gałęzi - podpłyń pod nie i zerwij owoc. Na stałe zwiększysz współczynnik czasu odnowienia o 2.
Wpłyń głębiej - trafisz do otwartej lokacji, gdzie możesz m.in. eksplorować pomniejsze wysepki i zbierać dodatkowe przedmioty. Warto się pofatygować m.in. po skrzynię Norn.
Udaj się teraz w kierunku światła, prosto do wejścia świątyni. Most zostanie wyłączony i pojawi się chmara elfów - walcz z przeciwnikami.
Skorzystaj teraz z kołowrotka i przesuń bramę.
Pokonaj kolejnych wrogów i użyj drugiej dźwigni, a utworzysz runę.
Znajdź wejście do świątyni
Wsiądź do łodzi i podpłyń do urny z piaskiem.
Niech Atreus ją rozszyfruje, a odsłonisz tajemne przejście do świątyni.
Na dole czeka komitet powitalny - ponownie czeka cię konfrontacja z grupką mrocznych elfów.
Idź przed siebie, a ponownie zaatakują cię elfy. Tym razem jednak, pojawi się również opancerzony draugr dla urozmaicenia.
Nieopodal znajdziesz kolejną skrzynkę Norn.
Musisz wykorzystać mechanizm i zamrozić go, by dotrzeć do wszystkich run.
Użyj mechanizmu i przejdź podziemnym tunelem.
Następnie wdrap się na krawędź, a zostaniesz pochwycony przez wrogów. Użyj szału spartan i pokonaj przeciwników. Po walce, zrzuć głaz na wrogów.
Na drugiej stronie, czekają kolejni wrogowie - szybko zrób z nimi porządek.
Następnie zeskocz niżej i zniszcz roślinki, by utworzyć duchowy most.
Konfrontacja z Pradawnym - mini-boss
Przejdź nim dalej i wespnij się na platformę powyżej, a napotkasz kolejną falę wrogów. Co więcej, napotkasz kamiennego Pradawnego, który jest dość wymagającym przeciwnikiem.
Musisz czekać, aż wróg odsłoni światło na środku, co robi głównie przy ataku. Gdy zobaczysz otwarcie rzuć kilka razy toporem, a wróg straci trochę zdrowia i zrzuci wybuchowe fragmenty na ziemię. Podnieś je i ciśnij we wroga, a odbierzesz mu trochę zdrowia i go ogłuszysz.
Uważaj na laser przeciwnika, który jest bardzo mocny i zadaje masę obrażeń. W odpowiednim momencie wykonaj przewrót, a unikniesz obrażeń.
W rozdziale Bossowie naszego poradnika znajduje się strona Pierwszy Pradawny w Alfheim, która dokładniej opisuje powyższą konfrontację, a także zawiera wskazówki odnośnie kolejnych starć z Pradawnymi.
Po wszystkim, zniszcz rdzeń na środku, a odsłonisz kolejny duchowy most. Przejdź nim i kieruj się do świątyni.
Wejdź do świątyni
Wsiądź do windy i jedź do góry.
Idź na most i spróbuj otworzyć wrota - niestety, są one zamknięte i musisz znaleźć inne wejście.
Znajdź inne wejście do świątyni
Idź w lewo, a natkniesz się na drzwi, które zostały oplecione czerwonymi roślinami.
Musisz tak wycelować, by zniszczyć wszystkie na raz, a odblokujesz przejście do skrzyni Norn.
Aby otworzyć kufer musisz zlokalizować i rzucić toporem w trzy dzwony.
Udaj się teraz w prawo i zrób zakupy u kowala. Wejdź w szczelinę obok i przejdź dalej. Przed tobą wybuchowi wrogowie - korzystaj z łuku i rzutów toporem, by uniknąć niepotrzebnych obrażeń.
Kawałek dalej spotkasz bardzo silne mroczne elfy, które są na dodatek całkiem mobilne. Bój może być dość zacięty, więc zachowaj czujność. Niepodal możesz również zdobyć czerwoną skrzynię, niszcząc rośliny.
Wskocz na ścianę i przejdź krawędzią dalej - będziesz świadkiem śmierci egzekucji jasnego elfa. Walcz z wrogami i pokonaj oprawców nieszczęśnika.
Po wszystkim, zniszcz rdzeń i utwórz kolejny most światła. Pokonaj grupkę samobójczych bestii i przejdź dalej.
Zniszcz kolejny rdzeń i kieruj się dalszym szlakiem do świątyni.
Dostań się do gniazda i je zbadaj
Musisz zniszczy rośliny dookoła - pamiętaj, że musisz zniszczyć trzy na raz, by zostały trwale wyeliminowane.
Wspinaj się po ścianach gniazda i kieruj się wąskimi przejściami, a szybko dostaniesz się do centrum gniazda.
Zniszcz gniazdo i zdobądź Światło
Podejdź do rdzenia i zniszcz go, a zacznie atakować cię chmara elfów.
Musisz przedrzeć się przez wrogów - są oni słabi, choć nadrabiają dużą liczebnością. Staraj się przedostać do kolejnej roślinki i szybko zniszcz ją.
Wejdź w światło.
Czeka na ciebie osobliwa sekwencja, w której Kratos będzie biegł przed siebie i wspominał niektóre wydarzenia z przeszłości.
Wydostań się ze świątyni
Na szczęście, Atreus ocalił Kratosa i nie jesteś już więźniem dawnych wspomnień. Podejdź do chłopaka, a odblokujesz nową umiejętność Atreusa - może on teraz używać duchowych strzał, by tworzyć nowe przejścia.
Przejdź mostem dalej i zejdź niżej. Podejdź do kryształu na ziemi i umieść go pod czerwoną skrzynią - nakaż Atreusowi strzelić w kryształ specjalną strzałą i otwórz kufer.
Zabierz niebieski kryształ i umieść go na drugim piedestale. Stwórz duchowy most i przejdź dalej.
Ustaw się pod właściwym kątem, zniszcz roślinki i otwórz pomniejszą skrzynkę.
Przejdź kolejnym mostem, pokonaj wroga i aktywuj kryształ.
Zniszcz teraz rośliny, by móc przejść dalej.
Wróć teraz do źródła światła na górnej platformie i rozpraw się z zastępem mrocznych elfów.
Strzel w kryształ i przejdź utworzonym mostem dalej.
Pokonaj wrogów, spójrz do góry i strąć kryształ na ziemię. Podnieś go i idź z nim schodami na prawo.
Umieść kryształ w wolnym miejscu i aktywuj go z pomocą strzały.
Wejdź na utworzony most i zniszcz rośliny, by odsłonić kolejny otwór.
Możesz teraz otworzyć czwartą i zaraz ostatnią skrzynię Norn w Alfheim.
Gdy otworzysz skrzynię, przenieś kryształ na odblokowany otwór i pomóż Atreusowi wejść do góry.
Chłopak odczyta kolejną zagadkę z kamiennej misy i odblokuje przejście dalej. Przejdź wrotami dalej, a będziesz świadkiem scenki, w której jasne elfy zasiedlą świątynię.
Skorzystaj z dźwigu
Udaj się teraz do dźwigu i ponownie udaj się do podziemnego kompleksu.
Na dole, otwórz pomniejszą skrzynkę i przejdź dalej.
Niestety, przejście się zatrzaśnie i jesteśmy uwięzieni pod wodą. Pokonaj wrogów i strzel w niebieski kryształ. Wyeliminuj nowych przeciwników, cofnij się i rozświetl kolejny kryształ.
Trafisz do pokoju z celami - spójrz do góry i strąć kryształ. Pokonaj wrogów, którzy wyszli z celi i podnieś kryształ. Zanieś go do pokoju po drugiej stronie, umieść go w piedestale i rozświetl.
Czeka cię mała łamigłówka - musisz ustawić znaki tak, by były zgodne z tymi na drzwiach. Powyższy obrazek prezentuje prawidłowe rozwiązanie zagadki.
Zabierz teraz kryształ i umieść go w holu, by stworzyć most i móc przejść dalej.
Przeszukaj okoliczne cele i skorzystaj z misy, a rozpoczniesz starcie z bossem Svartaljofurrem.
Svartaljofurr - boss Alfheim
Walka z bossem Svartaljofurrem mocno przypomina potyczkę z klasycznymi elfami. Jest on szybki, odskakuje i wykonuje szarże.
Nowością są wybuchy na ziemi - jeśli w nie wpadniesz, dostaniesz sporo obrażeń i na chwilę dookoła zapanuje mrok. Musisz wtedy zachować czujność, bo wróg może łatwo cię trafić.
Najlepiej postawić na taktykę: wróg szarżuje -> odskakujesz -> kontrujesz i powtarzasz do skutku.
W tle, cały czas każ Atreusowi strzelać we wroga.
Na koniec, wykonaj egzekucję i obejrzyj krótką scenkę. Czy faktycznie pomogliśmy właściwej stronie konfliktu?
Pojedynek z bossem z Alfheim dokładniej opisaliśmy na stronie Svartaljofurr - elf z Alfheim w rozdziale Bossowie.
Wróć do świątyni Tyra
Po walce, użyj windy i udaj się na powierzchnię. Wróć do sklepu Sindirego - krasnolud zleci ci przysługę (wszystkie dostępne przysługi opisaliśmy w osobnym rozdziale poradnika).
Wróć do komnaty z drzewem światów i wróć do Midgardu. Porozmawiaj z Brokiem, a wzmocni twój topór.
Rozprosz czarne tchnienie
Wyjdź na zewnątrz świątyni Tyra i biegnij wielkim mostem przed siebie. Możesz w tym momencie wykonać przysługę dla Sindriego, lub kontynuować wątek główny.
Musisz dotrzeć do czarnego dymu, który kiedyś uniemożliwił ci dalszą drogę. Po drodze, spotkasz sporo wrogów, jednak powinieneś sobie poradzić bez większych problemów.
Gdy dotrzesz do czarnego tchnienia, skorzystaj ze światła, które zdobyłeś w Alfheim. W końcu udało ci się zyskać dostęp do góry - czas kontynuować podróż na szczyt!