God Of War: Magiczne Dłuto - solucja, opis przejścia God of War poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 września 2021
Na tej stronie poradnika do gry God of War znajduje się opis przejścia zadania Magiczne Dłuto dotyczącego poszukiwań tytułowego artefaktu. W solucji informujemy m.in. jak dotrzeć do dłuta, jak pokonać pierwszego Wędrowca, jak rozwiązać zagadkę z porami roku, jak zdobyć kawałek dłuta, jak wyeliminować mroźnego trolla oraz jak pokonać bossów Magni i Modi.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami Mimira, aby dotrzeć do dłuta
- Zdobądź kawałek dłuta
- Porozmawiaj z Sindrim
- Znajdź drogę do młota
- Pokonanie Wędrowca - mini-boss
- Uwolnij pas
- Zagadka z porami roku
- Udaj się do dłuta
- Zdobądź kawałek dłuta
- Mroźny troll - pojedynek z mini-bossem
- Walka z bossami - Magni i Modi
Postępuj zgodnie z instrukcjami Mimira, aby dotrzeć do dłuta
Zjedź windą na dół i wejdź do łodzi. Kieruj się do znacznika - dotrzesz do krat. Zacumuj na plaży obok i otwórz bramę.
Płyń do brzegu - czekają tu na ciebie nowi wrogowie Wulvery. Ci wrogowie są silni, wytrzymali (strzały nie robią nich wrażenia) i mają mocne ataki. Uważaj więc na nich i staraj się je zabijać pojedynczo.
Po walce, strzel w czerwony kryształ na palcu i przesuń pierścień w prawo - zgarnij czerwoną skrzynkę i przesuń pierścień w lewo. Odsłonisz przejście dalej - kontynuuj drogę.
W środku znajdziesz komnatę identyczną do ukrytych komnat, które możesz w tle odkrywać. Póki co ją zostaw ją, wejdź na górę, otwórz czerwoną skrzynię i pnij się łańcuchem do góry.
Zdobądź kawałek dłuta
Kawałek dalej znów czekają na ciebie wulvery - pokonaj je i pozwiedaj okolicę - znajdziesz sporo drobiazgów na ziemi i trochę rzeczy do zdobycia: m.in. czerwoną skrzynię i możliwość zamknięcia szczeliny.
Kolejna czerwona skrzynia ukryta jest za kratami - musisz odnaleźć trzy runy.
Gdy już zdobędziesz wszystko co chcesz, udaj się w kierunku głowy giganta.
Czekają tu na ciebie wrogowie - w tym ogr. Bój może być dość zacięty, w razie czego pomóż sobie szałem spartan.
Porozmawiaj z Sindrim
Po walce, wejdź łańcuchem na górę, gdzie spotkasz Sindriego. Krasnolud ulepszy Lewiatana i zleci przysługę, którą możesz wykonać w wolnej chwili.
Znajdź drogę do młota
Musisz teraz wycelować w czerwone kryształy, na warkoczykach olbrzyma, by zniszczyć kamienie. Przeskocz na drugą stronę i biegnij przed siebie.
Pokonanie Wędrowca - mini-boss
Taktykę walki podczas pojedynków z Wędrowcami (kolejnych spotyka się w dalszej części gry) opisaliśmy również na stronie Pierwszy Wędrowiec z rozdziału Bossowie.
Po chwili dotrzesz do drzwi - otwórz je, a trafisz na wędrowca, nowego i silnego wroga. Jest on opancerzony i dość potężny - jeden cios mieczem zadaje masę obrażeń. Dodatkowo wróg ma tarczę na plecach, która blokuje ataki. Musisz postawić na kontry i spokojnie punktować wroga.
Po walce, wysuń blok skalny na środek sali, obróć drewniany znak i wskocz na niego. Następnie zgarnij łup ze skrzyni i zeskocz na dół.
Idź na balkon, który odsłoniłeś odsuwając blok skalny. Idź nim i przeskocz na drugą stronę - wspinaj się w prawo, a dotrzesz do wielkiego czerwonego kamienia zawieszonego na pasku.
Rozhuśtaj kamień i strzel w niego dwukrotnie, a zniszczysz lód i odsłonisz sobie dalsze przejście. Idź w prawo, strzel w kryształ i otwórz czerwoną skrzynię.
Wskocz teraz na pasek i wspinaj się do góry. Czeka się intensywna wspinaczka, jednak jest ona dość prostolinijna i nie wymaga opisywania.
Uwolnij pas
Na górze, podejdź do łańcucha i zrzuć go w dół, by zwolnić młot.
Zagadka z porami roku
Wylądujesz na dole. Otwórz drzwi i zajrzyj do czerwonej skrzyni. Idź dalej i pozwól Atreusowi podejść do kolejnej misy z zagadką.
Do rozwiązania jest zagadka z porami roku i jej założeniem jest rzucanie toporem w małe tarcze po to żeby na tabliczkach pokazywały się prawidłowe symbole reprezentujące kolejne pory roku - od wiosny do zimy. Rozwiązanie zagadki prezentuje powyższy obrazek - prawidłowe symbole to (począwszy od lewej) liść, słońce, kwiat i płatek śniegu.
Udaj się do dłuta
Aktywujesz windę. Jak się łatwo domyślić, zaraz zjawią się wrogowie. Tym razem jest pewne utrudnienie - masz bowiem ograniczenie czasowe i musisz jak najszybciej pokonać wrogów, nim czas dojdzie do końca.
Najlepiej wykorzystać to, że jesteś blisko krawędzi i strącić bestie w przepaść.
Czekają cię trzy runy walk z wrogami. Każda jest trochę trudniejsza niż poprzednia, więc staraj się dobrze rozdysponować siły.
Na koniec, wyceluj w dwa czerwone kryształy i zniszcz je, zabijając przy tym dwóch przeciwników.
Idź przed siebie, wejdź na krawędź i idź w prawo. Następnie przepchnij głaz i obejrzyj efektowną cutscenkę.
Zdobądź kawałek dłuta
Na dole, wskocz na krawędź i przejdź do czerwonej skrzyni. Następnie idź w lewo, wejdź na platformę i wspinaj się do góry.
Idź dalej, aż dotrzesz do drzwi. Otwórz je i wejdź do środka. Wyceluj w żyrandole i zdetonuj czerwone kryształy. Czerwony odłamek rzuć również w czerwoną skrzynię - niedługo ją otworzysz.
Mroźny troll - pojedynek z mini-bossem
Podnieś teraz czerwony kryształ i wyceluj w lodowe cele przed sobą. Musisz zniszczyć trzy z nich - z pierwszej wyskoczą wulvery, z drugiej ogr, a ostatnia skrywa mroźnego trolla! Zniszcz wszystkich wrogów.
Walka z bossami - Magni i Modi
Idź odsłoniętym przejściem i porozmawiaj z Sindrim. Postaraj się ulepszyć sprzęt i wykonać ulepszenia, bo przed tobą walka z dwoma bossami.
Idź dalej ścieżką, otwórz czerwoną skrzynię i przejdź krawędzią do magicznego dłuta. No cóż... spotkanie z synami Thora zwiastują jedno - nie obędzie się bez krwawej jatki.
Konfrontację z dwoma synami boga Thora dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie Magni i Modi znajdującej się w rozdziale Bossowie naszego poradnika.
To starcie jest dość unikatowe. bo walczysz z dwójką braci - z Magnim i Modim. Obaj synowie Thora mają inne ataki i oddzielne paski zdrowia.
Magni ma wielki miecz, którym wykonuje silnie i powolne ataki. Dość łatwo przed nimi umknąć i wystosować kontrę.
Modi ma tarczę i jednoręczny topór - jest przeciwieństwem swojego brata. To mobilny boss, choć zadaje mniej obrażeń przy celnym ciosie.
Najlepiej skupić się na jednym bracie - nasza rekomendacja to atakowanie Magniego, który staje się podatny na ciosy w trakcie swoich szarż.
Gdy odbierzesz obu postaciom ćwierć zdrowia, zakończy się faza 1 pojedynku. Dookoła zapanuje mgła - musisz obrócić swoją postać w kierunku znacznika ataku i sparować cios.
Po wszystkim, czeka cię druga faza walki. Wygląda ona tak samo jak poprzednio - pokonaj jednego z braci i zabierz się za atakowanie drugiego.
Po tej fazie ponownie musisz blokować ciosy wrogów.
Ostatecznie czas na rundę trzecią - uważaj na ataki obszarowe wrogów, które zadają sporo obrażeń. Musisz w miarę jednocześnie powalić obu braci, gdyż mogą się "cucić" nawzajem.
Po walce, zbierz przedmioty i podejdź do kryształu i zabierz fragment dłuta. Zadanie zakończone!