God Of War: Czarna Runa - solucja, opis przejścia God of War poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 września 2021
Na tej stronie poradnika do gry God of War znajduje się opis przejścia zadania Czarna Runa dotyczącego powrotu do Skarbca Tyra po uleczeniu Atreusa. Poniższa solucja podpowiada m.in. jak odzyskać tytułową Czarną Runę, jak unikać pułapek z kolcami, jak rozwiązać zagadkę z Księżycem, Midgardem i Słońcem, jak pokonać dwa trolle i jak wyjść po wszystkim ze Skarbca Tyra.
- Wróć do skarbca Tyra
- Odzyskaj czarną runę
- Ucieknij z pułapki - zagadka z Księżycem, Midgardem i Słońcem
- Pokonanie mroźnego i ognistego trolla - mini-bossowie
- Opuść skarbiec Tyra
Wróć do skarbca Tyra
Wyjdź z chatki - na zewnątrz możesz pokusić się o zdobycie piątej skrzyni Norn w tej lokacji.
Udaj się do jaskini i dotrzyj do łodzi, a obejrzysz bardzo ważny przerywnik filmowy - Kratos w końcu wyjaśni Atreusowi prawdę o ich boskim pochodzeniu
Kieruj się do Skarbca Tyra, w którym niedawno byłeś. Po przerywnikach, trafisz do wielkiej komnaty, z obracającymi się pierścieniami.
Odzyskaj czarną runę
Podejdź do kręcącej się runy - na jednym z pierścieni znajdziesz Wiatry Hel, które możesz pochwycić. Zrób to i umieść je w kuli w pomieszczeniu obok.
Skorzystaj teraz z kołowrotka i podnieś kratę. Musisz przejść między wirującymi ostrzami, by uniknąć trafienia. Musisz wykorzystać Lewiatana, by zamrozić jedno z ostrzy, by swobodnie przejść dalej.
Wyjdź teraz do głównej sali i pokonaj wrogów. Pochwyć wiatr i umieść ją w kolejnej zielonej kuli.
Teraz musisz przejść przez korytarz pełen zatrzaskowych pułapek. Musisz wykorzystać Lewiatana, by zamrozić na chwilę jedną z pułapek, wejść we wnękę po prawej stronie i przejść na drugą stronę.
Otwórz drzwi, pokonaj wrogów i tym razem wespnij się na poziom powyżej. Na górze zniszcz kolejnych wrogów i opuść łańcuch na dół.
Pochwyć teraz wiatry z górnej części pierścieni i przenieś je do kuli poniżej. Możesz teraz zejść na dół i przenieść wiatry do ostatniej kuli na dole. Przekręć kołowrotek... Kratos padnie ofiarą pułapki!
Ucieknij z pułapki - zagadka z Księżycem, Midgardem i Słońcem
Założeniem tej zagadki jest doprowadzenie do sytuacji, w której:
- Księżyc będzie po lewej stronie,
- Midgard będzie w środku,
- Slońce będzie po prawej stronie.
Pożądany efekt końcowy prezentuje powyższy obrazek, przy czym trzeba pamiętać, że ilość czasu na zaliczenie zagadki jest ograniczona.
W celu uzyskania pożądanego ustawienia należy wydawać Atreusowi polecenia wchodzenia w interakcje z dolnymi mechanizmami - dokonuje się tego poprzez ustawienie kamery na odpowiedniej dźwigni i wciśnięcie Kwadratu. Prawidłowa kolejność wchodzenia w interakcję z mechanizmami to: środkowy, lewy, środkowy, lewy, prawy, środkowy, prawy.
Pokonanie mroźnego i ognistego trolla - mini-bossowie
Konfrontację z parą wielkich potworów dokładniej opisaliśmy na stronie Dwa trolle w Skarbcu Tyra w rozdziale Bossowie.
Po uwolnieniu, zniszcz kraty i zejdź na dół. Podnieś czarną runę, a zjawią się dwa trolle - walka jest dość trudna.
Choć wrogowie mają oddzielne paski zdrowia, to tak naprawdę będą się regenerować nawzajem i "wyśrodkują" swoje zdrowie. Musisz więc tak naprawdę przebić się przez dwa paski życia.
Mroźny troll jest odporny na Lewiatana, a ognisty na Ostrza Chaosu. Najlepiej atakować z pomocą ostrzy lodowatego trolla, bo zachowasz bezpieczny dystans.
Uważaj na kamienie na ziemi - jeśli je zniszczysz, dookoła zapadnie ciemność i będziesz miał małą widoczność.
Trzymaj dystans, atakuj jednego trolla i tańcz z wrogami dookoła sali, a poradzisz sobie z tym wyzwaniem.
Opuść skarbiec Tyra
Udaj się teraz do sali ze skarbami (tam gdzie Atreus bawił się nożem), możesz tam otworzyć skrzynię Norn.
Po wszystkim, użyj windy i wyjdź na powierzchnię - udało ci się zakończyć kolejną misję. Tymczasem, Kratos i Atreus uczczą udaną wyprawę łykiem wina.