God Of War: Droga w kierunku góry - solucja, opis przejścia God of War poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 września 2021
Na tej stronie poradnika do gry God of War znajduje się opis przejścia zadania Droga w kierunku góry. Poniższa solucja informuje m.in. jak zaliczać sekcje wspinaczkowe, jak pokonywać nowe potwory (m.in. upiory) podczas nowej przeprawy, jak wydostać się z ruin, jak pokonać ognistego trolla, gdzie znaleźć Atreusa po rozdzieleniu się, jak pomóc wiedźmie i jak rozprawić się z ogrem (mini-boss).
- Podróż do góry
- Idź dalej w kierunku góry
- Odeprzyj zbójów
- Wydostań się z ruin
- Idź dalej w kierunku góry
- Idź na polowanie z Atreusem - ognisty troll (mini-boss)
- Znajdź Atreusa
- Podążaj za wiedźmą i ocal dzika
- Udaj się do łodzi i płyń w stronę światła
- Przybij do mostu i zbadaj świątynię
- Przejdź przez wieżę i jaskinie
- Idź dalej w kierunku góry
- Pojedynek z ogrem - mini-boss
Podróż do góry
Czas kontynuować podróż. Rozdysponuj zdobyte punkty doświadczenia i idź przed siebie. Przejdź wąską krawędzią dalej, przeskocz na drugą stronę, a następnie wspinaj się dalej, a dotrzesz do jaskini.
Na prawo od wejścia, znajdziesz wiszące wiadro - strąć je i zabierz srebro. Następnie podejdź do kołowrotka i opuść most - wyceluj młotem w mechanizm, by go zamrozić. Podejdź teraz do Atreusa, podsadź go do góry i każ mu zrzucić łańcuch.
Na górze, idź w prawo i przeskocz do skrzyni ze srebrem. Wróć na most i wspinaj się do góry. Na kolejnej skalnej półce zrzuć łańcuch w dół i wspinaj się dalej do góry.
Przejdź dalej, a dotrzesz do Skraju dzikiego lasu. Podnieś srebro ze zwłok nieszczęśnika i idź przed siebie. Czeka cię walka z grupką draugrów. Po wszystkim, pomyszkuj trochę po okolicy (zniszcz m.in. wazy i zabierz trochę srebra) i wespnij się do góry.
Idź dalej w kierunku góry
Na górze czeka cię samotny wróg - pokonaj go i idź dalej.
Po prawej stronie natkniesz się na złotą skrzynię - to tzw. legendarna skrzynia i miejsca ich odnajdywania zestawiliśmy w rozdziale o sekretach i znajdźkach). Legendarne skrzynie skrywają cenny łup, choć przeważnie są dobrze ukryte. W tym przypadku znajdziesz runę - wyposaż ją, a wzmocnisz Kratosa.
Idź dalej przed siebie, podnieś kolumnę i biegnij za Atreusem na most. Wylądujecie poniżej, gdzie czeka na ciebie dość duża grupka wrogów. Używaj zdobytej runy i staraj się walczyć z pojedynczymi przeciwnikami. Koniecznie zestrzel również draugra, który będzie atakował cię z góry.
Podejdź do obelisku z runami i przeczytaj je. Zjawią się nowi wrogowie, - opancerzone draugry, które atakują z pomocą silnej broni. Atak tego wroga bardzo boli, więc zachowaj szczególną uwagę i unikaj ciosów.
Po wszystkim, wespnij się po ścianie do góry i przejdź dalej. Zeskocz do Atreusa i idźcie dalej. Zabierz srebro z poległych żołnierzy i idź w kierunku istoty, która nuci melodię.
Czeka cię walka z upiorem - to nowy typ wroga, który jest bardzo silny. Aby go zranić, Atreus musi go trafić strzałą, wtedy wróg przez chwilę będzie podatny na inne ciosy. Unikaj pocisków bestii i staraj się ją osaczyć w kącie.
Po walce, przejdź dalej i wskocz na resztki mostu. Zrzuć wiadro ze srebrem, idź w prawo i otwórz czerwoną skrzynię. Przeskocz na drugą stronę i stocz walkę z walkę z draugrem. Znajdziesz tutaj również kolejną skrzynię Norn.
Gdy otworzysz skrzynię warto się cofnąć i rozejrzeć po okolicy - możesz odkryć ołtarz jotunów, zdobyć zwój, oraz zejść na dół wnęki, gdzie stoczysz ciężki pojedynek o kolejną czerwoną skrzynię.
Gdy będziesz gotowy, przeskocz dalej i otwórz pomniejszą skrzynkę po prawej stronie.
Po chwili dotrzesz do miejsca, w którym czeka cię ciężka walka. Najpierw musisz pokonać draugry, a potem zjawy i opancerzone draugry. Koniecznie skorzystaj z furii i staraj się wykonywać przewroty i uniki.
Po wszystkim, pozbieraj srebro i opuść most - musisz wycelować toporem w znak poniżej.
Przejdź dalej i otwórz czerwoną skrzynię po prawej stronie. Następnie podejdź do wrót i je otwórz.
Odeprzyj zbójów
Pojawią się zbóje, którzy naprawdę źle trafili chcąc was zabić. Szybko uporaj się z przeciwnikami.
Po krótkiej scence, wrogowie powrócą "do życia" daj im ponownie nauczkę i unicestw na dobre.
Wydostań się z ruin
Po walce, czas uciec z felernych ruin. Podejdź do drewnianych desek i posadź Atreusa do góry. Chłopak opuści ci łańcuch - wejdź nim na górę.
Podążaj dalej - idź wąską krawędzią na drugą stronę.
Idź dalej w kierunku góry
Usłyszysz czyiś głos - kieruj się do niego, a po drodze zabierz czerwoną skrzynię. Aby utorować sobie dalej przejście, rzuć toporem w drzewa po prawej stronie mostu.
Brok okaże się jednym z braci, którzy wykuli twój topór. Krasnolud zaoferuje ulepszenie broni - czeka cię krótki samouczek związany z ulepszeniem ekwipunku i korzystaniem ze sklepu. Więcej informacji na ten temat zamieściliśmy na stronie Sklep Krasnoludów.
Po ulepszeniach od razu możesz przetestować wzmocnioną broń - zjawią się wrogowie. Udaj się teraz kierunku zamkniętej bramy, ale skręć w lewo. Opuść most i zejdź łańcuchem niżej, a dotrzesz do czerwonej skrzyni.
Możesz teraz wejść wrotami do środka góry. Standardowo, wyceluj w mechanizm nad bramą, zamroź wrota i przejdź dalej.
Przejdź wąskim przejściem dalej, a następnie wyceluj w prawy górny róg kolczastej pułapki, a przesuniesz ją i odsłonisz dalsze przejście.
Powtórz sztuczkę i idź dalej. Dostrzeżesz czerwoną skrzynkę, za wnęką w ścianie.
Odwróć się, wyceluj w róg kolczastej bramy i otwórz skrzynię.
Idź dalej, a dotrzesz do kolczastej pułapki. Musisz wycelować w drewniany, obrazowy znak i "odkręcić" pułapkę. Następnie strzel w mechanizm na dole i przeskocz dalej.
Zjawi się spora fala wrogów - pokonaj ich, możesz również przywołać topór i wrócić do Atreusa, by zmiażdżyć część oponentów. Po walce, wróć na arenę, zniszcz barykadę po lewej stronie i otwórz małą skrzynkę ze srebrem.
Przywołaj topór i wyceluj w róg kolejnej spiczastej bariery. Przejdź dalej i odwróć się. Możesz teraz zdobyć otworzyć kolejną skrzynię Norn.
Wyjdź na powierzchnię, a po cutscencę biegnij za Atreusem. Niech chłopak rozszyfruje zagadkę, a ty odwróć się, wejdź na wzniesienie i uruchom mechanizm zagadki.
Twoim zadaniem jest strzelić w mechanizmy tak, by stworzyć runę - pożądany efekt końcowy prezentuje powyższy obrazek.
Wejdź do jaskini i idź za synem Kratosa. Czas na kolejne polowanie!
Idź na polowanie z Atreusem - ognisty troll (mini-boss)
Tropicie kolejną zwierzynę. Zeskocz na dół... czeka cię konfrontacja z kolejnym trollem. Tym razem do pokonania jest ognisty troll.
Walka jest bardzo podobna do poprzedniej z trollem, a więc zakłada wykorzystywanie powolnych ruchów bossa, wykonywanie uników i szukanie okazji do kontrataków. Nowością jest konieczność unikania płomiennych ataków trolla. Możliwe jest atakowanie mini-bossa na odległość dzięki rzucaniu toporem i korzystaniu ze wsparcia Atreusa.
Po walce, pomyszkuj trochę po okolicy, zbierz loot i idź kierunku skrzyni Norn.
Tym razem, musisz zlokalizować trzy dzwony i w nie uderzyć, by otworzyć kufer. Powyżej znajdziesz solucję, jak poradzić sobie z tą zagadką.
Po eksploracji, udaj się do jaskini i zeskocz niżej.
Jako Atreus, wyceluj w dzika i strzel w niego. Stwór będzie odporny na strzałę - goń go!
Zeskocz do starej wioski i dokonaj eksploracji starych chatek. Znajdziesz trochę srebra - idź dalej.
Jak się łatwo domyślić, zjawi się grupka wrogów. Użyj Lewiatana, by szybko przywołać ich do porządku. Następnie podnieś kamienny blok i obejrzyj cutscenkę.
Znajdź Atreusa
Czas odszukać Atreusa, który pognał za dzikiem. Biegnij przed siebie - trafisz do labiryntu i musisz odnaleźć chłopaka, używając swojego słuchu.
Udaj się w prawo, w lewo, w prawo i dalej ścieżką w lewo, a dotrzesz do chłopaka - w towarzystwie tajemniczej kobiety.
Podążaj za wiedźmą i ocal dzika
Pomóż ocalić dzika i nieś go do chatki wiedźmy. Połóż zwierzę na stole i idź do ogrodu, by zebrać lecznicze zioła.
Podejdź do białych kwiatów i je podnieś. Następnie udaj się do Atreusa i porozmawiaj z nim i wspólnie udajcie się do wiedźmy.
Udaj się do łodzi i płyń w stronę światła
Od tej pory możesz używać kompasu wiedźmy - wyznaczy on aktualny cel historii i ułatwi nawigację.
Przed sobą znajdziesz dziwne zielone kółko i czerwone kryształy - te przeszkody dopiero później będziesz mógł usunąć. Możesz natomiast łatwo zdobyć legendarną skrzynię i dość solidny talizman. Na dole jaskini możesz również przepchnąć skrzynię i zyskać dostęp do czerwonej skrzyni.
Gdy będziesz gotowy, udaj się do łodzi i wypłyń z jaskini. Kompas wyznacza kierunek - podpłyń do ruin świątyni, a Atreus odczyta runę. Przebudzisz Jormunganda, który na szczęście będzie przyjaźnie nastawiony.
Od tego momentu możliwa jest eksploracja okolicznych wysp, która ma nieobowiązkowy charakter. Sekrety, znajdźki i opcjonalne lokacje opisaliśmy w osobnych rozdziałach poradnika i mogą one pozwalać na pozyskiwanie m.in. lepszego wyposażenia. Dostępna jest też pierwsza opcjonalna przysługa dla Broka.
Przybij do mostu i zbadaj świątynię
Gdy będziesz chciał kontynuować przygodę, idź do wskaźnika na kompasie i porozmawiaj z Brokiem, który otworzył tutaj swój sklep. Krasnolud podaruje ci kamień do szybkiej podróży, dzięki któremu będziesz mógł przenosić się do jego sklepu - gdy skorzystasz mistycznych bram.
Na chwilę obecną będzie to jednak podróż w jedną stronę, więc wracaj tylko wtedy, gdy uznasz, ze dana lokacja już cię nie interesuje.
Przebiegnij przez duży most i idź w kierunku szczytu góry.
Napotkasz nowych wrogów i dowiesz się, że Atreus będzie teraz atakował w zwarciu przeciwników, często ich ogłuszając. To przydatne - syn Kratosa rośnie na prawdziwego wojownika!
Przejdź przez wieżę i jaskinie
Otwórz wrota i przejdź dalej. Czekają na ciebie nowi wrogowie, więc zachowaj czujność. Korzystaj z umiejętności strzeleckich Atreusa i staraj się ogłuszać wrogów.
Natkniesz się na żółty płomień i pochodnię. Wyceluj w nią toporem, a zniwelujesz płomień i odsłonisz sobie dalsze przejście. Skorzystaj ze sztuczki kilka razy, aż dotrzesz do srebrnej skrzyni. W środku znajdziesz szyfr.
Szyfr powiązany jest z odblokowaniem dostępu do opcjonalnej krainy Muspelheim, którą dokładniej opisaliśmy w osobnym rozdziale poradnika. Docelowo trzeba skompletować cztery szyfry do odczytywania run.
Wespnij się na górę i idź dalej w prawo, a dotrzesz do nowej krainy - Przedgórza.
Spotkasz Sindriego, brata Brooka, który ulepszy twój topór.
Idź dalej w kierunku góry
Gdy tylko oddalisz się od sklepu, napadnie na ciebie spora grupka wrogów.
Pokonaj ich i idź w prawo - natkniesz się na skrzynię Norn. Aby ją otworzyć, musisz odtworzyć runy ze skrzyni na okolicznych znakach.
Możesz również otworzyć dwie czerwone skrzynię. Pierwszą otworzysz, strzelając w ogień nad kamieniem, tuż nad kufrem. Drugą skrzynkę (tę obok dźwigu), możesz otworzyć, gdy rzucisz młotem w ogień, tuż za namiotem Sindriego.
Trzecią czerwoną skrzynię znajdziesz kawałek dalej - musisz wspiąć się na górę (na lewo od skrzyni Norn) i dezaktywować dwie pułapki dymne.
Możesz kontynuować przygodę. Zeskocz na dół i idź w kierunku góry.
Kawałek dalej czekają na ciebie kolejni wrogowie i wilki. Po walce, zdetonuj bomby i otwórz czerwoną skrzynię.
Pojedynek z ogrem - mini-boss
Idź kawałek dalej... napadnie na ciebie Ogr! Ten wielki stwór jest bardzo silny i musisz bardzo uważać, by nie paść jego ofiarą.
Musisz postawić na uniki, spokojnie punktować wroga i rzucać w niego toporem. Uważaj również na wrogów dookoła - gdy zadasz wystarczającą ilość obrażeń przeciwnikowi, możesz go dosiąść, zmusić do ataku i wyczyścić arenę z pozostałych wrogów.
Konfrontację z ogrem opisaliśmy również na stronie Pierwszy ogr w rozdziale Bossowie.
Za pokonanie ogra zdobędziesz m.in. mroźny płomień - dzięki niemu będziesz mógł ulepszyć Lewiatana u kowala i odblokować nowe umiejętności .
Po walce, przejdź przez wrota i idź dalej - w kierunku czarnego dymu. Niestety, droga na szczyt góry jest zablokowana. Zjawi się wiedźma, a zadanie zostanie zakończonei otrzymasz - 2000 XP.