God Of War: Przysługi - spis wszystkich zadań God of War poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 września 2021
W tym rozdziale poradnika przeczytasz o wszystkich przysługach w grze God of War. Przysługi to nic innego jak zadania poboczne, które na ogół wymagają od ciebie odnalezienie jakichś przedmiotów, lub pokonanie określonych wrogów.
Wiele z pobocznych misji odblokowuje się wraz z postępami w trybie fabularnym, a niektóre zadania np. Sindriego i Broka - wymagają ukończenia wcześniejszych przysług, by móc kontynuować współpracę w formie nowego zadania. W komentarzach do poszczególnych przysług znajdują się informacje o wymaganiach do ich rozpoczęcia.
- Niedokończone sprawy
- Dusza z Odzysku
- Skarb Fafnira
- Świat Ognia
- Świat Mgły
- Zadania w Niflheim
- Dowiedź swojego męstwa
- Próby w Muspelheim
- Anatomia nadziei
- Martwy Fracht
- Młot na Thora
- Niewola Otra
- Ucieczka Fafnira
- Ogień Reginna
- Wysoka Rada
- Bóg kontra królowa
- Deus Ex Malachit
- Sprawy rodzinne
- Czas leczy rany
- Niech Żyje Król
Niedokończone sprawy
Komentarz: Zadanie Niedokończone sprawy rozpoczniesz w Zapomnianych Jaskiniach (niewykluczone, że zadanie zlecą ci duchy na innych wyspach, choć my je rozpoczęliśmy w w/w regionie). Duch poprosi cię, abyś uwolnił resztę zjaw. Znajdziesz je na Wyspie Śmierci, w Żelaznej Zatoce, Krucze Klify
Nagroda: Zwykła Rękojeść, 1 szt. Wypaczonych szczątków, 1880 XP.
Dusza z Odzysku
Komentarz: Zadanie Dusza z Odzysku rozpoczniesz w Kopalniach Volundr, gdzie spotkasz Broka. Krasnolud poprosi cię, byś zdobył specjalny pierścień. Musisz wyruszyć w głąb kopalni i m.in. pokonać pożeracza dusz.
Nagroda: Rzadka rękojeść, 3290 XP.
Skarb Fafnira
Komentarz: Zadanie Skarb Fafnira zleci ci Sindri, wraz z postępami w wątku głównym. Samo zadanie ma miejsce w regionie Magazyn Fafnira. Musisz dotrzeć do starej świątyni i pokonać wielu wrogów, w tym leśnego starożytnego.
Nagroda: Rzadki Talizman, 3290 XP.
Świat Ognia
Komentarz: Pora na zadanie Świat Ognia. Musisz skompletować 4 fragmentu dysku z szyfrem Muspelheimu. Opis zdobycia fragmentów i sama kraina została opisana w innym rozdziale tego poradnika.
Nagroda: Odblokowany dostęp do Muspelheim.
Świat Mgły
Komentarz: W zadaniu Świat Mgły Musisz skompletować 4 fragmentu dysku z szyfrem Niflheim. Opis zdobycia fragmentów i sama kraina została opisana w innym rozdziale tego poradnika.
Nagroda: Odblokowany dostęp do Niflheim.
Zadania w Niflheim
Komentarz: Warsztat Ivaldiego, Ochrona Ivaldiego i Przekleństwo Ivaldiego polegają głownie na zdobywaniu ech mgły - specjalnej waluty w świecie Niflheim. Dokładny opis tej krainy i sposób pozyskiwania surowców znajdziesz w osobnym rozdziale poradnika.
Nagroda: Dużo doświadczenia, cenne przedmioty itp.
Dowiedź swojego męstwa
Komentarz: W zadaniu Dowiedź swojego męstwa musisz odkryć losy wszystkich walkirii w grze - co przekłada się na odnalezienie i pokonanie 8 poległych walkirii. Większość z nich zamknięta jest w Ukrytej Komnacie, a walki z nimi są szalenie trudne. Przeczytaj koniecznie rozdział o nich, a dowiesz się więcej konkretów.
Nagroda: Przy zabójstwie szansa na: Pancerz Walkirii, Epickie Łupy, Materiały do Ulepszeń.
Próby w Muspelheim
Komentarz: W Muspelheim czekają na ciebie miecze i wyzwania, które polegają na wygraniu potyczek w określony sposób. To na ogół dość ciężkie walki i zostały one opisany w oddzielnym rozdziale tego poradnika.
Nagrody: Za każdą nagrodę zdobędziesz sporo doświadczenia.
Anatomia nadziei
Komentarz: Zadanie Anatomia nadziei rozpoczniesz w Kanale Kamieniarza - musisz zebrać trzy kości, które znajdziesz: niedaleko Wieży Alfheimu (blisko plaży i szczeliny), w Zapomnianych Jaskiniach i Ruinach Pradawnych. Po oddaniu kości, duch cię oszuka i zjawi się Gullveig - silna zjawa, którą musisz wyeliminować.
Nagrody: Przepis na Nadbiodrnik Tyra, Ofiara dla Tyra, 1880 XP.
Martwy Fracht
Komentarz: Misję Martwy Fracht rozpoczniesz w Zapomnianych Jaskiniach. Duch poprosi cię, byś udał się na okoliczne wyspy (wskaże ich położenie na mapie) i pokonał upadłą załogę. Walki mogą być dość wymagające, więc zachowaj czujność.
Nagrody: Przepis na Kirys Tyra, Ofiara dla Tyra, 1880 XP.
Młot na Thora
Komentarz: Zadanie Młot na Thora rozpoczniesz w regionie Skalne Wodospady - musisz udać się Veidrrgardu i zniszczyć statuę Thora. Musisz celować w łańcuchy - jak zniszczysz wszystkie, statua runie - zabierz wtedy skarb z grobu ojca (bezpośrednio pod figurą) i wróć do ducha.
Nagrody: Przepis na zaginione rękawice Tyra, Ofiara dla Tyra, 1880 XP.
Niewola Otra
Komentarz: Zadanie Niewola Otra rozpoczniesz w Veidrrgardzie, gdy napotkasz smoka. Musisz zniszczyć trzy figurki, które utrzymują smoka w niewoli. Odwiedź nasz rozdział poświęcony smokom, a przeczytasz tam szczegółowe informacje.
Nagrody: Rzadkie zaklęcie, smocza łza, 615 XP.
Ucieczka Fafnira
Komentarz: Zadanie Ucieczka Fafnira rozpoczniesz w regionie "Rada Walkirii" blisko Wieży Alfheimu. W rozdziale poświęconym smokom poznasz wszystkie szczegóły.
Nagrody: Rzadkie zaklęcie, smocza łza, 615 XP.
Ogień Reginna
Komentarz: Zadanie Ogień Reginna rozpoczniesz w Konunsgard. Musisz ponownie zniszczyć trzy ołtarze, by uwolnić majestatyczną bestię. Przejdź do rozdziału o smokach, a tam dowiesz się szczegółów tej przysługi.
Nagrody: Rzadkie zaklęcie, smocza łza, 615 XP.
Wysoka Rada
Komentarz: Zadanie Wysoka Rada rozpoczniesz po dotarciu do Rady Walkirii, lub po pokonaniu któreś z nich. Musisz pokonać wszystkie osiem walkirii, zabrać ich hełmy i umieścić na tronach. Dzięki temu będziesz mógł rzucić wyzwanie Królowej Walkirii.
Nagrody: 1075 XP, 1880 XP.
Bóg kontra królowa
Komentarz: Najtrudniejsze zadanie w całej grze, czyli Bóg kontra królowa. Po pokonaniu ośmiu walkirii, możesz zmierzyć się z Królową - jest ona arcypotężna i musisz mieć najlepszy ekwipunek, by w ogóle mieć z nią szansę. Opis walk z walkiriami i z samą królową znajdziesz w osobnym rozdziale poradnika.
Nagrody: Epicka rękojeść, epickie zaklęcie, 12 szt. Stali z Asgardu, 6. Szt. Doskonałej Stali z Asgardu, 3290 XP.
Deus Ex Malachit
Komentarz: W zadaniu Deus Ex Malachit musisz udać się do Kopalni Landsudr i odszukać młot dla Broka. Czeka cię sporo zwiedzania i trochę walk, jednak zadanie jest dość prostolinijne. Nie napotkasz też cięższych wrogów, ot klasyczni przeciwnicy i trochę eksploracji.
Nagroda: Epickie zaklęcie, 3290 XP.
Sprawy rodzinne
Komentarz: W zadaniu Sprawy rodzinne musisz udać się do twierdzy Northri i poszukać specjalnej osełki dla Sindriego. Czeka cię trochę pływania łodzią, wiele walk i trochę eksploracji. Zadanie jest jednak dość prostolinijne i w złotej skrzyni pod koniec znajdziesz poszukiwany przedmiot.
Nagrody: Epickie zaklęcie, 3290 XP.
Czas leczy rany
Komentarz: Zadanie Czas leczy rany rozpoczniesz w magazynie Fafnira, gdy poznasz ducha ojca, który został zamordowany przez własnego syna. Ciąg dalszy zadania będzie kontynuowany w zadaniu "Sprawy rodzinne" - po jego ukończeniu musisz wrócić do ducha i powiedzieć mu jak skończył jego syn.
Nagrody: Epickie zaklęcie, 3290 XP.
Niech Żyje Król
Komentarz: W zadaniu Niech żyje król musisz zebrać składniki potrzebne do stworzenia legendarnego krasnoludzkiego pancerza. Zadanie ma miejsce w Konunsgard i wymaga ukończenie pozostałych przysług Sindriego i Broka. Twoim zadaniem jest skompletować trzy fragmenty klucza w regionie, wejść do twierdzy i pozyskać z ciała krasnoluda składniki. To długie zadanie, bo sama lokacja jest olbrzymia, jednak zagadki są dość proste. Po wszystkim wróć do braci i oddaj im cenne składniki, a będziesz mógł stworzyć bardzo przyzwoity pancerz.
Nagrody: Runiczny Atak - Ogień Aresa, Przepis na Krasnoludzki Pancerz, 3290 XP.