Media | Gra w FM poradnik Football Manager 2005
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Media
Jedną z najbardziej rozwiniętych opcji (w stosunku do poprzednich wersji) są media. Teraz mamy sporo możliwości na komentowanie poczynań rywali, zachowań innych menedżerów, chwaleniu/ganieniu piłkarzy. W grze umieszczono wywiady, rozszerzono kompetencje dziennikarzy (więcej plotek, domniemań, słownych utarczek). Do dyspozycji mamy dwie główne opcje. Pierwsza pozwala na komentowanie ostatniego lub następnego meczu. Nie trudno ją znaleźć. Znajduje się we wszystkich oknach menu głównego. Wystarczy wybrać Release Comment [Wyraź opinię ] i odpowiednio Next Opponent Comment [Następny przeciwnik ] lub Previous Opponent Comment [Poprzedni przeciwnik ]. Z wyświetlonego menu wybieramy interesującą nas wypowiedź. Tylko od nas zależy czy zechcemy przyznać rację rywalowi czy obstawać przy swoim. Mamy do wyboru kilka komentarzy. Wybraną opcję zatwierdzamy przyciskiem Confirm .
Druga opcja pozwala nam w każdej chwili wyrazić własną opinię na temat danego menedżera. Wystarczy kliknąć na dany klub, aby w dolnym, lewym rogu (przy układzie menu pionowego po lewej stronie) pojawiła się opcja Manager Comment . Dzięki temu będziemy mogli poznać opinię menedżera wybranego klubu na nasz temat, wypowiedzi w mediach. Oczywiście do dyspozycji dostajemy szereg komentarzy, które możemy wypowiedzieć na jego temat: od pochwał, po wyrażenie dezaprobaty.
Nie ma sensu wdawać się w słowne potyczki z największymi menedżerami
W trakcie gry będziemy proszeni o komentarz na temat naszych poczynań (transferów, wygranych spotkań, przedmeczowych komentarzy). Oczywiście wszystkie mają duży wpływ na właściwą rozgrywkę. Wiele sytuacji będą oceniać również nasi piłkarze (przy ich nazwiskach, w oknie głównym pojawi się znaczek Pr ). Nietrafna wypowiedź w mediach może obniżyć morale całego zespołu, jak również zmotywować zawodników bądź przeciwnie - zdemobilizować najbliższego rywala. Generalnie polecamy utrzymywać dobre stosunki z praktycznie wszystkimi menedżerami, przyczyni się to nie tylko do wzrostu współczynnika Media w profilu menedżera, ale również do lepszej współpracy pomiędzy klubami (łatwiej będzie o transfer czy wypożyczenie).