Gra sieciowa | Informacje ogólne poradnik Football Manager 2005
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Gra sieciowa
Gra sieciowa, to jeden z największych atutów FM. Nic nie sprawia takiej przyjemności, jak pokazanie koledze, który kibicuje Realowi, że to jednak Barcelona jest najlepszym klubem na świecie.
W menu głównym wystarczy wybrać Network [Sieć ] i w sumie jesteśmy już w domu. Po załadowaniu danych mamy dwa wyjścia (dokładnie dwie możliwości, które wynikają z ustaleń między graczami). Po pierwsze możemy dołączyć do istniejącej już gry - należy wtedy wybrać z listy serwerów ten, który nas interesuje. Gdyby owa lista była pusta, wystarczy z menu wybrać Join Other Server (Inny serwer ) i wpisać adres IP, który uzyskamy od gracza hostującego (adres w formacie xxx.xxx.xxx.xxx).
Druga możliwość to oczywiście ta, gdy to my sami wcielamy się w gracza prowadzącego grę. Do nas należy wybór ligi, bazy danych. Następnie, podajemy nasze IP graczom, którzy mają dołączyć do rozgrywki. Przypominamy, że aby nasz komputer mógł "robić" za serwer należy w opcjach (Preferences ), w zakładce poświęconej grze sieciowej, zaznaczyć Run As Server . Adres IP możemy znaleźć w statusie gry, którą stworzyliśmy: Options -> Games Status .
Ewentualne problemy mogą mieć osoby korzystające z sieci LAN. Mowa tutaj głównie o problemie z hostowaniem gry. Powodem jest brak indywidualnego IP (należy wtedy kontaktować się z administratorem sieci). Podczas gry sieciowej pomocny okazuje się Chat menedżerski , który ułatwia znacznie komunikację.