Nowi przeciwnicy | Doom 3 Resurrection of Evil poradnik Doom 3: Resurrection of Evil
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Poniżej znajdziesz krótkie opisy wszystkich nowych przeciwników, jacy pojawili się w Resurrection of Evil. Szczegółowe informacje dotyczące eksterminacji Łowców (Hunters), uzyskasz w trakcie lektury solucji.
Bruiser
Ogromne bydlę z zabawną fizjonomią, które pod wieloma względami jest podobne do Mancubusa. Tak jak jego daleki kuzyn, potwór korzysta z dwóch dział przytwierdzonych do rąk, wysyłających w kierunku gracza kule ognia. Mimo, że pod względem zadawanych obrażeń Bruiser w niczym nie ustępuje Mancubusowi, jest od niego znacznie szybszy. Stwory te pojawiają się po raz pierwszy w kompleksie Phobos i stanowią poważne zagrożenie dla spójności molekularnej gracza.
Walka z Bruiserem polega na unikaniu wysyłanych przez niego pocisków, w czym może pomóc użycie artefaktu. Jeśli chodzi o konwencjonalne bronie, dobrze sprawdza się karabin plazmowy na większe dystanse oraz dubeltówka na mniejsze (konieczne będą aż trzy strzały). Uderzenia w głowę punktowane są dodatkowym bonusem (2 x siła broni).
Forgotten
Latające czaszki budzą naturalne skojarzenia z Lost Soulami, głównie ze względu na wygląd oraz identyczne zachowanie podczas walki: lubią okrążać przeciwnika (o ile dysponują odpowiednią przestrzenią) i atakować, szarżując na niego. Jedyne różnice wynikają z szybkości poruszania się i zadawanych obrażeń (Lost Soul jest wolniejszy, ale bardziej śmiercionośny). Latające czaszki pojawiają się na początku zmagań w Resurrection of Evil.
Technika walki taka sama, jak w przypadku Lost Soulów. Pojedyncze egzemplarze można niszczyć używając pistoletu, na grupy znakomicie nadaje się karabin maszynowy. W trakcie eksterminacji dobrze sprawdza się również Grabber - złapany wiązką przeciwnik od razu zostaje zabity.
Hazmat
Kolejna odmiana chodzących trupów, tym razem zakuta w kombinezon chroniący przed odpadami toksycznymi. Hazmat nie jest specjalnie wytrzymały (na poziomie zwykłych zombie), ale w zwarciu zadaje poważne obrażenia. Wolny i głupi - można go z łatwością wymanewrować i położyć jednym strzałem Shotguna.
Hazmat pojawia się tylko i wyłącznie w piątym poziomie kompleksu Erebus. W trakcie śmierci upuszcza pojemnik z życiodajnym tlenem, który zwiększa Twoje szanse na przeżycie w trudnych warunkach.
Vulgar
Chyba najczęściej spotykany stwór w Resurrection of Evil. Vulgar jest bardzo podobny do Impów, zwłaszcza pod względem sposobu walki. Z większych odległości rzuca w Twoim kierunku pociskami plazmowymi, a gdy zbliży się na niewielki dystans, wymachuje pazurami (w obu przypadkach zadawane obrażenia są większe od Impów). Pojawienie się Vulgarów poprzedza teleportacja w kolorze niebieskim. Potwory te mogą również wyjść z przewodów wentylacyjnych lub wspinać się po ścianach i suficie.
Pojedynek z Vulgarem najczęściej rozpoczyna się od skorzystania z usług Grabbera, którym przejmujemy kontrolę nad pociskami wyrzucanymi przez stwora. Odesłana kula plazmy zabija przeciwnika od razu, o ile uda nam się go trafić. W bezpośrednim kontakcie najlepszą metodą na atak jest użycie dubeltówki, a w przypadku większych grup, któregoś z karabinów (Plasmagun jest wręcz stworzony do tego celu).