Erebus - Level 2 cz.1 | Doom 3 Resurrection of Evil poradnik Doom 3: Resurrection of Evil
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Po krótkiej podróży windą znajdziesz się u góry. Tuż za szybem są schody (#11), z których skorzystaj. Gdy będziesz na szczycie, wejdź do małego pomieszczenia i zabierz PDA (#12) należące do Marcusa Tannera. Możesz również porozmawiać z jednym z ocalałych robotników, który przed inwazją sił piekielnych schronił się w szafce.
Po wyjściu z pomieszczenia, kieruj się w stronę windy, eksterminując Impy. Na dole przejdź pod dużym, czerwonym włazem (#13) i tuż za rogiem usuń przy pomocy Grabbera wszystkie poustawiane w małej jaskini przedmioty. Znajdziesz tam kilka Armorów oraz apteczkę. Kilka metrów dalej napotkasz kolejnego, premierowego przedstawiciela wrogiej hordy. To Vulgar, przypominający Obcego klon Impa, strzelający zieloną plazmą i w dodatku niezwykle szybki stwór.
Po krótkiej wędrówce dotrzesz do końca jaskini (#14), gdzie czekać Cię będzie pierwszy pojedynek z wysłanym przez Malcolma Betrugera Łowcą. Zanim wejdziesz do pomieszczenia, zalecam zapisanie aktualnego stanu gry.
Hunter
Pojedynek z Łowcą nie jest trudny, o ile pamięta się o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim demona nie można zranić bronią konwencjonalną, o czym szybko przekonasz się, próbując częstować go ołowiem. Kluczem do sukcesu są energetyczne pociski, wypluwane przez znajdujące się obok portalu działa plazmowe (#15). Gdy jeden z nich pojawi się w powietrzu, należy złapać go przy pomocy Grabbera i trafić nim potwora. Kilka uderzeń wystarczy, aby całkowicie pozbyć się zagrożenia (o liczbie uderzeń decyduje wybrany na początku rozgrywki poziom trudności).
W trakcie pojedynku musisz uważać, aby demon nie znalazł się zbyt blisko Twojej osoby (w zwarciu jest znacznie groźniejszy, niż w walce na odległość). Pamiętaj również, że pomiędzy Wami znajduje się bezdenna przepaść - szybki sposób na zakończenie żywota.
Po wygranej batalii, otrzymasz moc spowolnienia czasu (Hell Time - więcej szczegółów w drugim rozdziale tego poradnika), dostępną po skorzystaniu z artefaktu. Poczekaj, aż Elizabeth McNeil skończy przemówienie i uaktywnią się kamienne drzwi po prawej. Przejdź do kolejnego pomieszczenia. Tutaj znajdują się ciała zabitych komandosów (#16), które pomogą Ci "naładować" artefakt.
W kolejnej komnacie zobaczysz pułapki w postaci szybko zatrzaskujących się kamiennych płyt (#17). Aby bezpiecznie przedostać się na drugą stronę, należy uaktywnić moc spowalniania czasu i szybko przebiec pomiędzy kamieniami, gdy te będą stały otworem. Niezależnie od obranej drogi, będziesz musiał dwukrotnie wymknąć się niebezpieczeństwu zmiażdżenia przez głazy. Po dotarciu do generatora (#18), zabierz (opcja "Remove") z niego baterię i szybko przebiegnij pod zamykającym się włazem.