Hell | Doom 3 Resurrection of Evil poradnik Doom 3: Resurrection of Evil
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Już na początku pobytu w Piekle (#143) przekonasz się, że nie będzie łatwo. Zaatakują Cię kolejno: Cacodemony, Wraithy, Hell-Knight i Cheruby. Gdy uporasz się z wrogiem, ruszaj przed siebie jedyną dostępną drogą. Eksterminując przeciwników przebijaj się do przodu, aż dotrzesz do pierwszego w tym rejonie portalu (#144).
Po krótkiej podróży wylądujesz w jaskini (#145). Zaatakuje Cię ogromna liczba Mancubusów, Impów oraz Hell-Knightów. Załatwienie wszystkich wrogów przy użyciu broni konwencjonalnej to nie lada sztuka. Jeśli nie dajesz sobie rady z przeciwnikami, wykorzystaj artefakt i BFG 9000. Podczas potyczki należy uważać, aby nie spaść w otchłań. Niektóre potwory, np. Hell-Knight, mogą nas odrzucić tak daleko, że szybko stracimy grunt pod nogami. Po zakończonym starciu uaktywni się kolejny portal (#146), z którego oczywiście skorzystaj.
Idź przed siebie i na rozstaju dróg skręć w prawo. Przedostań się na drugą stronę jeziora lawy (#147), skacząc po wystających z niego skałach. Podążaj jedyną dostępną drogą, przejdź przez drzwi (#148) a następnie przepraw się przez kamienny most (#149 - jeśli chcesz, możesz zejść z niego w dół i wziąć leżącą nieopodal dodatkową amunicję). Po krótkiej wędrówce dotrzesz do ostatniego portalu (#150). Zapisz stan gry na nowym slocie i przygotuj się do finałowego pojedynku ze sprawcą całego zamieszania na Marsie. Niezmiernie istotne przed wkroczeniem do siedziby potwora jest naładowanie artefaktu.
Maledict
Betruger przeobraził się w demona (Maledict), który potrafi latać, co z pewnością nie ułatwia zadania. Walka toczy się na rozległym placu z olbrzymią, kamienną czaszką w jej centrum. Sprawdź dokładnie jaki teren masz do dyspozycji, aby przypadkowo nie spaść w trakcie wykonywania zadania.
Pierwszy etap rozgrywki polega na nieustannym atakowaniu latającego demona przy pomocy najmocniejszych środków zagłady. Całkowicie odpuść sobie strzelby i rakietnicę. Te pierwsze mają niewielki zasięg, natomiast druga broń jest zbyt wolna, aby wyrządzić Betrugerowi większą krzywdę. Skup się na koncentrowaniu ognia na ciele potwora (#151) za pomocą szybkostrzelnych karabinów (Chaingun, Plasmagun, Machinegun). Jednocześnie musisz zajmować się czaszkami (Forgotten), które będą pojawiać się podczas całej, pierwszej fazy potyczki.
O rozpoczęciu drugiej fazy poinformuje Cię przede wszystkim brak latających czaszek. Betruger będzie osiadał na kamiennej czaszce i przywoływał płonące meteoryty (#152). Twoje zadanie polega tutaj na złapaniu jednego z pocisków przy pomocy Grabbera i odrzuceniu go w kierunku demona. Jeśli uda Ci się go kilka razy trafić (meteoryty są szybkie i naprawdę trudno skupić na nich broń), walka zakończy się Twoim zwycięstwem, o czym zresztą poinformuje Cię gustowna animacja.
Potem nie pozostaje Ci nic innego, jak oglądnąć napisy końcowe...