Artefakt | Doom 3 Resurrection of Evil poradnik Doom 3: Resurrection of Evil
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Mimo, że artefakt jest do naszej dyspozycji od początku rozgrywki, możemy użyć go dopiero po uzyskaniu konkretnych mocy. Proceder ten związany jest z eksterminacją Łowców (Hunters), którzy zostali wysłani przez Malcolma Betrugera w celu zdobycia drogocennego przedmiotu.
Aby artefakt mógł działać, trzeba go wpierw "naładować". Odbywa się to poprzez zbliżenie przedmiotu do mieniących się czerwoną barwą zwłok. Każde użycie artefaktu symbolizowane jest przez utratę ikony serca w prawym, dolnym rogu ekranu. Przedmiot można "naładować" maksymalnie trzy razy.
W Resurrection of Evil artefakt kumuluje działanie wszystkich dostępnych mocy. Oznacza to, że nie wybieramy określonej umiejętności, ale używamy ich razem. Jeśli zabiliśmy dwóch Łowców, uruchomienie artefaktu spowoduje zarówno spowolnienie czasu, jak i wzrost siły pięści. Ta sama uwaga tyczy się nieśmiertelności, po wyeliminowaniu trzeciego wysłannika Malcolma Betrugera. Poniżej znajdziecie krótkie omówienie wszystkich mocy spotykanych w dodatku do Doom 3:
Hell Time
To pierwsza moc, jaką można uzyskać w Resurrection of Evil. Powoduje ona spowolnienie czasu, a co za tym idzie, wpływa na prędkość poruszania się wszystkich postaci i przedmiotów w otoczeniu gracza. Oczywiście nasz bohater nie ulega w żaden sposób efektowi działania artefaktu. Hell Time jest niezwykle pomocny podczas ataków dużych grup przeciwników. Wrogowie poruszają się wolniej, co ułatwia zbliżenie się i oddanie strzału. Również łapanie pocisków Grabberem jest prostsze, gdyż podróżują one z mniejszą szybkością. Efekt trwa 10 sekund.
Berserk
Druga moc, jaką zdobędziemy podczas gry. Działanie identycznie jak bonus o tej samej nazwie spotykany w podstawowej wersji Doom 3. Każdy wróg uderzony pięścią po uaktywnieniu artefaktu zostaje zabity po pierwszym ciosie. Niezwykle przydatna umiejętność w przypadku walki z dużą liczbą mocnych przeciwników (np. Hell-Knightów i Mancubusów). Efekt trwa 15 sekund.
Invulnerability
Moc, którą uzyskamy po eksterminacji trzeciego z Łowców. Efekt jej działania jest bardzo prosty - jeśli uruchomimy artefakt, stajemy się przez chwilę nieśmiertelni, a co za tym idzie, nie odnosimy obrażeń wynikających z ataków wroga. Efekt trwa 15 sekund.