Zapomniane znajomości (4-8) | Questy poboczne
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(4) Dotarcie do skrytki Radforda
Oznaczenia na mapie: 1 - Zachodnia ścieżka do skrytki (dziura w płocie blokowana przez kontener); 2 - Wschodnia ścieżka do skrytki (alejka z płonącym samochodem).
Skrytka Radforda znajduje się w alejce na zachód od posterunku policji, a konkretnie niedaleko zejścia do kanałów, z którego być może korzystałeś w trakcie poprzedniej wizyty w Detroit. Możesz tam dotrzeć na dwa sposoby. Jeżeli masz ulepszenie Przesuwanie ciężkich przedmiotów, to po wyjściu z budynku, w którym mieszka detektyw skieruj się na północ i odsuń beczki #1. Zejdź na dół i wejdź do niewielkiego tunelu #2.
Skręć przy pierwszej okazji w prawo, a powinieneś po chwili dotrzeć do wyjścia #1. Wskocz teraz na górę i z pomocą wspomnianego wyżej ulepszenia odblokuj sobie przejście #2 poprzez przesunięcie dużego kontenera.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Do skrytki możesz też dotrzeć od strony posterunku policji. Musiałbyś mianowicie wybrać przejście znajdujące się za płonącym samochodem (powyższy screen).
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(5) Pozbycie się facetów w czerni
Okolica pilnowana jest w sumie przez czterech przeciwników. Trzech z nich znajduje się na zewnątrz skrytki, a czwarty stoi w środku. Jeżeli z przeciwnikami masz zamiar rozprawić się w agresywny sposób, to dobrze byłoby rozstawić się za dowolną zasłoną i ich ostrzelać (powyższy screen).
W trakcie zażartej wymiany ognia musisz uważać nie tylko na czwartego przeciwnika, który wybiegnie ze skrytki, ale również na okolicznych funkcjonariuszy, którzy zapewne zareagują na toczące się tu walki (powyższy screen). W celu zmniejszenia ryzyka odniesienia poważnych obrażeń polecam zaatakować facetów w czerni z zachodu lub po ich wyeliminowaniu zeskoczyć szybko do kanałów, licząc na to, że sytuacja z czasem się uspokoi.
Jeżeli masz zamiar jedynie ogłuszyć przeciwników, to będzie nieco trudniej. Nie polecam korzystać z broni paraliżującej, bo wrogowie stoją blisko siebie i odgłosy wystrzałów mogłyby ich zaalarmować. O wiele lepiej jest pokonać wszystkich oponentów w walce wręcz i proponuję rozpocząć od przeciwnika samotnie patrolującego zachodnią alejkę (powyższy screen).
Dwóch stojących obok siebie przeciwników najłatwiej jest ogłuszyć z pomocą ulepszenia Jednoczesne unieszkodliwienie #1. Jeżeli go nie posiadasz, to postaraj się jednego z nich trafić strzałką usypiającą i w odpowiednim momencie powalić w walce wręcz jego kolegę (nie masz tu co liczyć na premie za pozostawanie w ukryciu). Na koniec pozostaw sobie pojedynczego faceta w czerni stojącego wewnątrz skrytki #2. Niezależnie od wybranego sposobu działania zbadaj ciała wrogów, odnajdując przy jednym z nich palmtopa.
Nagroda: 300 punktów doświadczenia.
(6) Przeszukanie skrytki Radforda
Na początek podejdź do terminalu komputerowego zlokalizowanego po lewej stronie (powyższy screen), który ma zabezpieczenie trzeciego stopnia. Włam się do systemu poprzez rozwiązanie mini-gry hackerskiej i zapoznaj się z treścią pięciu wiadomości. Wszystkie one są związane z materiałami dotyczącymi Jensena, które zdołał pozyskać Radford. Najważniejsza jest ostatnia piąta wiadomość. Nakieruje ona Cię na postać Michelle Walthers, czyli byłej pracownicy laboratorium White Helix, która znała rodziców głównego bohatera.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Teraz podejdź do sejfu (powyższy screen), przy którym poprzednio stał jeden z facetów w czerni. Sejf jest zabezpieczony zamkiem elektronicznym piątego stopnia, ale nie musisz na szczęście inwestować w rozwój ulepszeń, bo równie dobrze możesz skorzystać z otrzymanego od Radforda kodu 4062. Z sejfu musisz zabrać Ebooka (zawiera on artykuł o pożarze w White Helix) oraz zdjęcia. Oprócz tego możesz wziąć amunicję i kredyty. Kolejny cel Twojej wędrówki to apartament zamieszkiwany przez Michelle Walthers.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(7) Odnalezienie Michelle Walthers
Michelle ma apartament w centralnej części tej lokacji. Proponuję powrócić do łatwej do odnalezienia południowej stacji benzynowej i następnie wybrać przejście między budynkami prowadzące na północ. Zatrzymaj się po dotarciu do wschodniego bloku mieszkalnego z zewnętrzną klatką schodową (powyższy screen).
Skorzystaj z drabinki i przystąp do wspinaczki #1. Po dotarciu do najwyższej części klatki schodowej użyj drugiej drabiny, a znajdziesz się na dachu budynku. Odszukaj tu drzwi prowadzące do jego wnętrza #2.
Eksplorację budynku rozpoczniesz na poziomie 3 i musisz skorzystać ze schodów w celu zejścia na poziom 2. Tu skręć w lewo i wybierz pierwsze drzwi po lewej stronie #1. Wejdź do apartamentu i podejdź do Michelle Walthers celem zainicjowania z nią rozmowy #2.
Nagroda: 200 punktów doświadczenia.
(8) Odbycie rozmowy z Michelle Walthers
Głównym utrudnieniem tej rozmowy jest to, że kobieta jest niedołężna, mając spore problemy z rozpoznawaniem znajomych twarzy i przypominaniem sobie wydarzeń z przyszłości. Chcąc pozyskać możliwie jak najwięcej informacji musisz wykazać się sporą cierpliwością i umiejętnie prowadzić rozmowę. Zacznij od podarowania Michelle zabranych z sejfu zdjęć.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Przystąp do dalszej części rozmowy. Będzie ona regularnie przerywana i za każdym razem warto wybierać opcję dalszego wypytywania kobiety (powyższy screen). Michelle w trakcie rozmowy ograniczy się do kilku ogólnych stwierdzeń, dodając także, że rodzice Jensena zginęli w pożarze w laboratorium White Helix.
Jeżeli chcesz poznać wszystkie fakty, to musisz dysponować ulepszeniem Wzmacniacz społeczny i tuż po przekazaniu kobiecie zdjęć uaktywnić feromony (klawisz Z). Wybierz opcję zachowania dla typu osobowości beta (Urok). Pozwoli Ci to dowiedzieć się więcej na temat przyczyn pojawienia się pożaru, nadania głównemu bohaterowi nazwiska Jensen, jego unikatowości oraz jego prawdziwych rodziców.
Kontynuuj zadawanie pytań do momentu gdy kobieta nie będzie sobie już w stanie niczego więcej przypomnieć. Wybierz wtedy opcję zakończenia spotkania #1. Michelle spróbuje Ci teraz podarować 200 kredytów #2 i możesz je przyjąć lub odmówić odebrania pieniędzy. Jeżeli jesteś wyjątkowo wredny, to kredyty możesz też odebrać siłą, a mianowicie zabijając lub ogłuszając kobietę i sprawdzając jej ciało.
Po zakończeniu spotkania wyjdź z apartamentu. Główny bohater automatycznie skontaktuje się z Pritchardem, prosząc go o zapewnienie Michelle ochrony. To już koniec tego niezbyt długiego questu.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.