(3) Wariant agresywny- Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia | Twarzą w twarz z Elizą Cassan
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(3) Wariant agresywny: Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia
Niezależnie od wybranej metody wydostania się z zasadzki skontaktuje się z Tobą Pritchard, informując Cię, że Eliza skrywa się najprawdopodobniej w piwnicy pod wieżowcem. W celu dotarcia do piwnicy musisz skorzystać z kolejki linowej i to właśnie na jej odnalezieniu skupią się Twoje dalsze poczynania. Konkretnie rzecz biorąc, aktualny cel misji to przedostanie się do klatki schodowej prowadzącej na najniższy poziom wieżowca.
Na początek krótkie podsumowanie Twoich dotychczasowych poczynań. Jeżeli skorzystałeś z windy, to eksplorację nowej lokacji rozpoczniesz w lobby na poziomie 3 #1, a więc na wschód od aktualnego celu misji.
Jeżeli zeskoczyłeś na dół szybu windy i przeszedłeś przez szyby wentylacyjne, to eksplorację nowej lokacji rozpoczniesz w reżyserce na poziomie 4 #2, a więc również na wschód od aktualnego celu misji.
Jeżeli przebiłeś się przez dwie ściany, to eksplorację nowej lokacji rozpoczniesz w korytarzu na poziomie 3, a więc na południe od aktualnego celu misji (teoretycznie najbliżej).
Z przeciwnikami możesz rozprawić się na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszy z nich polega na zbliżeniu się do pomieszczenia studia telewizyjnego na poziomie 3 i ostrzelaniu widocznych w oddali najemników #1. Przygotuj się teraz do starannej likwidacji nadbiegających wrogów, zachowując nadzwyczajne środki ostrożności w trakcie pojedynku z silnie opancerzonym żołnierzem #2.
Oznaczenia na mapie: 1 - Przejścia na balkoniki.
Drugi wariant zakłada przedostanie się na górne balkoniki i możesz tam dotrzeć od południa #1 lub ze wschodu #2 (czyli od strony reżyserki, w której rozpoczyna się po przejściu przez szyby wentylacyjne).
Po znalezieniu się na balkonikach musiałbyś rozprawić się z obecnymi w okolicy trzema przeciwnikami #1. Za swoje trudy wynagrodzony zostałbyś możliwością odnalezienia karabinu snajperskiego #2, który warto byłoby oczywiście wykorzystać do zlikwidowania wrogów widocznych na dole. Będą oni prawdopodobnie bezbronni na Twoje ataki, ale dla pewności warto monitorować okoliczne schody i w razie potrzeby błyskawicznie reagować.
W trakcie walk radzę w szczególności uważać na aktywną wieżyczkę obronną znajdującą się w głównym pomieszczeniu studia telewizyjnego na trzecim poziomie (powyższy screen). Możesz ją ominąć poprzez sprytne przemieszczanie się między zasłonami, jak i zniszczyć. W tym drugim przypadku polecam skorzystać z niezawodnego granatu EMP.
Niezależnie od podjętych do tej pory decyzji powinieneś docelowo dotrzeć do klatki schodowej zlokalizowanej na tyłach studia (powyższy screen).
Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przebijanie ścian, to warto rozważyć zburzenie lewego fragmentu ściany #1. Skorzystaj z drabinki i następnie wejdź do szybu wentylacyjnego #2, który doprowadzi Cię do klatki schodowej.
Nagroda: 2600 punktów doświadczenia.
Jeżeli nie chcesz lub nie możesz zburzyć fragmentu ściany, to pozostanie Ci podejście do prawych drzwi #1. Tutejszy zamek elektroniczny #2 ma zabezpieczenie zaledwie pierwszego stopnia, tak więc odblokowanie dostępu do klatki schodowej nie powinno okazać się trudne.
Nagroda: 2525 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 4 (Dotarcie do kolejki linowej).