(6) Wariant pokojowy- Dotarcie do głównego obszaru piwnicy | Twarzą w twarz z Elizą Cassan
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(6) Wariant pokojowy: Dotarcie do głównego obszaru piwnicy
Z nowej rozmowy z Pritchardem dowiesz się, że w celu przepytania Elizy musisz odnaleźć pomieszczenie 802-11. Jest ono bardzo oddalone od miejsca startu, tak więc chwilowo dobrze byłoby skupić się na przejściu przez pierwszy obszar piwnicy celem dotarcia do jej centralnej części.
Zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany z pomocą kolejki na poziom 2 piwnicy #1. Wyjdź z kolejki i rozejrzyj się wstępnie po okolicy. Zwróć uwagę na tutejszą kamerę ochrony, której trzeba będzie oczywiście unikać. Warto się ponadto zainteresować skrzynką z amunicją (m.in. granat EMP) oraz leżącym na kanapie palmtopem #2, zawierającym hasło index powiązane z loginem demarbre.
Proponuję powrócić teraz do kolejki, a to dlatego, że po kilku chwilach powinno pojawić się tu dwóch wartowników #1. Zaczekaj aż przeciwnicy zakończą rozmowę i się rozejdą. Jeden z nich uda się w stronę pobliskiej stróżówki, a jego kolega przystąpi do patrolowania tej okolicy #2.
Do centralnego obszaru piwnicy możesz dotrzeć na kilka różnych sposobów. Jeżeli nie zamierzasz nikogo zabijać, to najlepszym rozwiązaniem jest przesunięcie się w pobliże zapory laserowej i wyruszeniem śladem tutejszego wartownika (powyższy screen), wykorzystując fakt, że nie musi on manualnie wyłączać zapór laserowych, a jedynie się do nich zbliżać. Z pomocą może tu też przyjść kamuflaż (ulepszenie System maskujący). Powinieneś bowiem pamiętać, iż jego aktywacja sprawia, że przejście przez zaporę nie wiąże się z ryzykiem wszczęcia alarmu.
Jeżeli nie masz nic przeciwko rozwiązaniom siłowym, to możesz zdecydować się na ogłuszenie wspomnianego przeciwnika i możesz tego dokonać z odległości #1 lub w walce wręcz #2. Zadbaj o to żeby jego upadające ciało nie znalazło się w polu widzenia kamery ochrony. Na koniec podejdź do ciała i zacznij je przeciągać na zachód. Powód takiego działania jest prosty - pomimo ogłuszenia wartownika zapory w dalszym ciągu będą wyłączały się gdy tylko jego ciało znajdzie się w ich otoczeniu.
Jeszcze inny wariant zachowania to wyłączenie zapór laserowych, ale w celu zapewnienia sobie powodzenia tej metody musiałbyś użyć ulepszenia Przesuwanie ciężkich przedmiotów i postawić duże skrzynie przed kamerą ochrony #1, blokując w sprytny sposób jej pole widzenia. Dopiero po zasłonięciu kamery wejdź w interakcję z panelem sterowania zaporami #2, rozwiązując mini-grę hackerską pierwszego stopnia.
Ostatni możliwy wariant zakłada przebicie się przez osłabiony fragment lewej ściany #1. Musiałbyś oczywiście dysponować ulepszeniem Przebijanie ścian i zadbać dodatkowo o to żeby akcja ta nie została odnotowana przez żadnego z wartowników. Po zniszczeniu ściany przejdź przez szyb wentylacyjny (wybierz prawy tunel) #2.
Niezależnie od wybranej metody działania musisz docelowo znaleźć się w głównym obszarze bunkra (powyższy screen), czyli w miejscu, z którego zaplanujesz swoje kolejne posunięcia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 7 (Dotarcie do klatki schodowej).