(5) Wariant pokojowy- Wezwanie kolejki linowej | Twarzą w twarz z Elizą Cassan
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(5) Wariant pokojowy: Wezwanie kolejki linowej
Jeżeli nie zamierzasz ogłuszać przeciwników, to zgodnie z wcześniejszą wskazówką musisz z pomocą kamuflażu (ulepszenie System maskujący) dotrzeć do przycisku, który przywołuje kolejkę. Szybko wycofaj się teraz w bezpieczne miejsce. Nie polecam wybierać górnych balkoników #1, bo co najmniej jeden z wrogów może je sprawdzić. O wiele lepiej jest ukryć się w jednym z szybów wentylacyjnych #2. Uzbrój się w cierpliwość i zignoruj nowych najemników, którzy pojawili się w tej okolicy. Z ukrycia wyjdź dopiero po otrzymaniu potwierdzenia od Pritcharda, że kolejka linowa dotarła na ten poziom. Ponownie załącz kamuflaż, docierając do kolejki.
Nagroda: 250 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Jeżeli zamierzasz aktywnie bronić się w tym pomieszczeniu, to zacznij od odciągnięcia ciał zneutralizowanych już najemników w jakieś ustronne miejsca (np. do wnętrz szybów wentylacyjnych). Zapobiegnie to ich wybudzeniu przez kolejnych wrogów, którzy się tu wkrótce zjawią. Zwróć jednocześnie uwagę na duży składzik broni zlokalizowany niedaleko wejścia do kolejki linowej (powyższy screen). Polecam zaopatrzyć się w miny wstrząsowe i modułowe (te drugie najlepiej byłoby przekształcić w pułapki gazowe poprzez połączenie ich z posiadanymi granatami gazowymi).
Możesz się teraz zachować na dwa sposoby. Jeżeli nie masz nic przeciwko użyciu min, to rozmieść je przy obu wejściach do tego pomieszczenia #1 #2. Zadbaj jednak o to żeby były to wyłącznie miny mające na celu ogłuszanie wrogów, a nie zabijanie ich. Jeżeli nie chcesz korzystać z min, to ich nie rozstawiaj, a skup się jedynie na przywołaniu windy.
Nagroda: 250 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Już po wciśnięciu przycisku przygotuj się na przybycie najemników. Jeżeli rozstawiłeś miny, to wszyscy wrogowie lub przynajmniej ich część powinni zostać ogłuszeni #1. Jeżeli nie rozstawiałeś żadnych pułapek, to na wrogów najlepiej zaczaić się na górnym balkoniku #2.
Zaczekaj na pojawienie się na balkoniku jednego z najemników #1 i zneutralizuj go bez alarmowania jego kolegów przebywających na dole. Kolejny przeciwnik po kilku chwilach powinien ustawić się przy wejściu do szybu wentylacyjnego na północ od pomieszczenia z kolejką. Dobrze byłoby zaatakować go od strony szybu #2.
Do ogłuszenia pozostało Ci już tylko dwóch wrogów obecnych w głównym pomieszczeniu. Jako że ich ścieżki przemarszu i pola widzenia często się przecinają dobrze byłoby jednego z nich zaatakować z odległości #1, a drugiego ogłuszyć w walce wręcz #2.
Niezależnie od wcześniej podjętych decyzji musisz zaczekać na potwierdzenie od Pritcharda i po jego otrzymaniu wejść do kolejki linowej #1. Po znalezieniu się w środku skręć w prawo i skorzystaj z panelu sterowania #2.
Nagroda: 2750 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 6 (Dotarcie do głównego obszaru piwnicy).