(9) Wariant pokojowy- Dotarcie do pokoju 802-11 | Twarzą w twarz z Elizą Cassan
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(9) Wariant pokojowy: Dotarcie do pokoju 802-11
Oznaczenia na mapie: 1 - Główny korytarz; 2 - Przejście przez pomieszczenie biurowe; 3 - Wyjścia z szybów; 4 - Południowe drzwi do ostatniego korytarza; 5 - Przejście przez pomieszczenie przetwarzania danych; 6 - Wejście do bocznego pomieszczenia; 7 - Słabszy fragment ściany; 8 - Północne drzwi do ostatniego korytarza; 9 - Przejście przez szyb prowadzący do ostatniego korytarza.
Aktualny cel podróży znajduje się dokładnie na północ od Twojej aktualnej pozycji i możesz tam dotrzeć na kilka sposobów. Nie polecam głównego korytarza, albowiem oprócz opancerzonego przeciwnika natrafiłbyś tu również na kamerę ochrony (powyższy screen). Jedyny wyjątek stanowi sytuacja skorzystania z kamuflażu (ulepszenie System maskujący), choć oczywiście w ten sposób ominęłoby Cię wiele atrakcji związanych z eksploracją okolicy.
Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przebijanie ścian, to możesz rozejrzeć się za słabszym fragmentem ściany #1. Zburzenie go pozwoliłoby Ci skorzystać z szybów wentylacyjnych #2. Szyby prowadzą do dwóch różnych zachodnich pomieszczeń biurowych. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że ścianę dobrze byłoby zburzyć dopiero gdy opancerzony wartownik oddali się, dzięki czemu nie zostanie on zaalarmowany.
Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem w mojej opinii jest przeprawa przez wschodnie biura. Musiałbyś w tym celu wykonać manewr przeskoku do prawej ściany #1. Udaj się na wschód, odnajdując drzwi wejściowe do dużego pomieszczenia #2.
Po znalezieniu się w środku warto przede wszystkim udać się do odgrodzonego obszaru w południowo-zachodniej części biur #1. Odnalazłbyś tu palmtopa z hasłem sterling powiązanym z loginem bnorthco. Nieporównywalnie ważniejsze od zabrania palmtopa jest włamanie się do terminalu komputerowego #2. Możesz pokonać zabezpieczenia trzeciego stopnia lub wpisać gotowe hasło diode ("legalnie" zdobywa się je znacznie później). Pozwoliłoby Ci to w rezultacie na wyłączenie dwóch okolicznych kamer ochrony, w tym tej zawieszonej w mijanym niedawno głównym korytarzu.
Jeżeli chodzi o pozostałą część dużego pomieszczenia biurowego, warto tu oczywiście pozaglądać do szuflad (odnajdziesz m.in. granat EMP) #1 oraz wejść w interakcję ze wszystkimi pięcioma terminalami komputerowymi #2. Na jednym z komputerów pozostawiono kod 0101.
Możesz się teraz zachować na dwa sposoby, a mianowicie kontynuować przeprawę na północ lub dodatkowo rozejrzeć się po okolicy. Jeżeli wolisz ten drugi wariant, to powróć do głównego korytarza i wykorzystaj fakt, że kamera ochrony została zniszczona, eliminując w łatwy sposób osobnika z pancerzem.
Po ogłuszeniu wspomnianego wroga zajmij się eksploracją dwóch zachodnich biur. Drzwi do dolnego biura #1 mają zamek elektroniczny trzeciego stopnia. Możesz rozwiązać mini-grę hackerską, wprowadzić gotowy kod 0101 lub powrócić do szybów wentylacyjnych za zburzoną ścianą i dotrzeć do alternatywnego wejścia do biura #2.
Po znalezieniu się w dolnym biurze warto przede wszystkim zajrzeć do szafek, odnajdując między innymi upgrade broni #1. Oprócz tego dobrze byłoby wejść w interakcję z niezabezpieczonym terminalem komputerowym #2.
Wyjdź z dolnego biura i udaj się do górnego biura #1. Do środka możesz przedostać się na dwa sposoby, a mianowicie otworzyć zamek elektroniczny trzeciego stopnia lub skorzystać z szybów wentylacyjnych. Co ciekawe, w tym drugim przypadku nie trzeba niszczyć ściany, bo wystarczy odnaleźć wejście do szybów w południowym biurze. Jest ono ukryte za kserokopiarką #2.
Po znalezieniu się w górnym biurze polecam tradycyjnie już zajrzeć do szafek, a także odnaleźć ukrytego w szufladzie palmtopa #1 z hasłem widget powiązanym z loginem bshupper. Informację tę możesz od razu wykorzystać, albowiem wspomniane hasło odblokowuje dostęp do tutejszego terminalu komputerowego #2 z zabezpieczeniem trzeciego stopnia. Po zalogowaniu się do systemu poznasz kolejne hasło spitfire, które jest powiązane z loginem pcorbo.
Niezależnie od podjętych do tej pory decyzji musisz dotrzeć do północnej części poziomu (powyższy screen). Także i tu postawiony zostaniesz przed wyborem dalszej drogi.
Najbardziej oczywiste rozwiązanie to skorzystanie z północnych drzwi, przy czym mają one niestety zamek elektroniczny z zabezpieczeniem trzeciego stopnia #1. Otwarcie tych drzwi pozwoliłoby Ci jednak od razu dotrzeć do ostatniego korytarza #2 i ominąć wszelkie inne zagrożenia.
Wszystkie pozostałe warianty zakładają wybranie wschodniego korytarza #1. Prowadzi on do pomieszczenia przetwarzania danych (Data Processing Area), w którym przebywa dwóch wartowników #2. To zresztą nie jedyny problem, gdyż na drugim końcu pomieszczenia zawieszono kolejną kamerę ochrony.
Jeżeli dysponujesz zaawansowanym kamuflażem (ulepszenie System maskujący), to możesz oczywiście przejść bezpiecznie przez całe pomieszczenie. W przeciwnym wypadku proponuję udać się do lewych drzwi #1. W niewielkim pomieszczeniu odnajdziesz palmtopa z hasłem diode powiązanym z logiem jchapman, jak również terminal komputerowy #2. Ma on zabezpieczenie trzeciego stopnia, przy czym możesz wprowadzić gotowe hasło spitfire. Po zalogowaniu do systemu byłbyś zdolny do wyłączenia dwóch okolicznych kamer ochrony.
Przed Tobą kolejna decyzja. Jeżeli posiadasz ulepszenie Przebijanie ścian, to warto wybrać niezbadane jeszcze zachodnie przejście #1. Pozwoli Ci to dotrzeć do nadającego się do zburzenia fragmentu ściany #2, a po udanej akcji znajdziesz się przy ostatnim korytarzu. Jeżeli nie możesz niszczyć ścian lub po prostu chcesz dokładnie zbadać okolicę, to powróć do głównego pomieszczenia z dwoma wartownikami.
Zauważ, że dzięki wyłączeniu tutejszej kamery w łatwy sposób możesz ogłuszyć obu wartowników. Najlepiej zacząć od osobnika patrolującego górny balkonik #1, a następnie rozprawić się z jego kolegą na dole #2. Po zabezpieczeniu okolicy rozejrzyj się po pomieszczeniu. Oprócz nowych szuflad odnajdziesz tu także dwa niezabezpieczone terminale komputerowe.
Skorzystaj z północnego wyjścia z pomieszczenia przetwarzania danych #1. Korytarz zakręca w tym miejscu na zachód #2. Jeżeli wyłączyłeś kamery, to nie masz się tu czego obawiać. W przeciwnym wypadku musiałbyś umiejętnie zbliżyć się do nowej kamery ochrony i pod nią przejść.
Idź na zachód i następnie skręć na południe. Także i w tym przypadku dotrzesz do zamkniętych drzwi #1. Mają one zamek elektroniczny trzeciego stopnia. Możesz pokornie rozwiązać mini-grę hackerską lub rozejrzeć się po okolicy za wejściem do szybu wentylacyjnego #2. Wspomniany szyb zaprowadzi Cię do ostatniego korytarza.
Wszystkie opisane powyżej ścieżki prowadzą w to samo miejsce, a mianowicie do korytarza biegnącego na zachód (powyższy screen), czyli w stronę pomieszczenia Data Storage 802-11.
Ruszaj na zachód, ale po drodze koniecznie zbadaj południowy składzik #1. Zabierz ze sobą ciężki karabin, nawet jeżeli Twój styl gry dąży do unikania bezpośrednich starć. Powód takiego działania jest dość oczywisty - już za kilka chwil czeka Cię starcie z nowym bossem. Zregeneruj zdrowie i baterie, zapisz stan gry, wybierz dobrą broń i na sam koniec podejmij próbę otwarcia oznaczonych przez grę drzwi #2.
Nagroda: 1750 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 10 (Pokonanie Jeleny Fedorowej).