(2) Wariant pokojowy- Wydostanie się z zasadzki | Twarzą w twarz z Elizą Cassan
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(2) Wariant pokojowy: Wydostanie się z zasadzki
Oznaczenia na mapie: 1 - Północne wejście do szybu wentylacyjnego; 2 - Południowe wejście do szybu wentylacyjnego.
Pozostań w biurze, z którym rozmawiałeś z Elizą i zbadaj znajdujący się tu niezabezpieczony terminal komputerowy #1. Zauważ, że z jego pomocą możesz wyłączyć dwie okoliczne kamery ochrony #2 i na taki krok warto się oczywiście zdecydować, bo znacząco ułatwi to Twoją dalszą przeprawę.
Niezależnie od tego w jaki sposób zamierzać zachowywać się w stosunku do najemników, Twoim aktualnym priorytetem powinno być dotarcie do jednego z nowo odblokowanych przejść ewakuacyjnych (tych samych, o których wspominałem już wcześniej).
Najemnicy okupują poziomy szósty i siódmy. Pierwszy krok to oczywiście powrót do głównej sali, ale nie radzę korzystać z tego samego korytarza, którym tu przyszedłeś. Zamiast tego udaj się do jednego z dwóch pobliskich pomieszczeń biurowych (północnego lub południowego), zlokalizowanych na wschód od biura 404. W każdym ze wspomnianych biur odnajdziesz wejście do szybu wentylacyjnego #1. Użyj szybu w celu dotarcia na wyższy siódmy poziom #2.
Jeżeli nie masz nic przeciwko ogłuszaniu najemników, to zaczekaj aż dwóch z nich się rozejdzie. Zaatakuj tego, który pozostanie bliżej wyjścia z szybu wentylacyjnego #1 i oczywiście szybko odciągnij jego ciało w ustronne miejsce. Analogicznie postąp z drugim wartownikiem, który udał się zapewne na wschód #2.
Trzeci najemnik patroluje południową część balkoników #1 i zaatakowanie go z zaskoczenia nie powinno być dużym problemem. Ostatni wartownik znajduje się w korytarzu przy badanych już wcześniej południowych pomieszczeniach (m.in. sala konferencyjna) #2. Także i tu nie przewiduję dużych komplikacji.
Jeżeli nie masz zamiaru nikogo atakować, to skup się wyłącznie na dotarciu do opisanego poniżej przejścia do lobby. Musiałbyś w takiej sytuacji umiejętnie przemieszczać się między zasłonami i pomagać sobie kamuflażem (ulepszenie System maskujący).
Możesz teraz skorzystać z jedynego wyjścia ewakuacyjnego na siódmym piętrze, ale jeżeli chcesz pozbyć się wszystkich najemników, to dobrze byłoby powrócić na szósty poziom. Po znalezieniu się z powrotem na szóstym poziomie ostrożnie zbliż się do głównej sali i zaczekaj aż najbliżej rozstawieni najemnicy rozejdą się (powyższy screen).
Szóste piętro jest patrolowane przez aż pięciu najemników, tak więc musisz ich eliminować z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności. Na początek proponuję rozstawić się przy zachodnich schodach prowadzących na poziom 7 i ogłuszyć patrolującego ten obszar wartownika #1. Jako kolejny powinien zostać zaatakowany przeciwnik patrolujący południową część sali na poziomie 6 #2.
Powróć dla odmiany do północnej części pomieszczenia i w odpowiednim momencie zaatakuj patrolującego ten obszar najemnika #1. Przejdź teraz do północnego-wschodniego narożnika głównej sali i zaczekaj aż czwarty wartownik pojawi się w pobliżu wschodnich schodów #2. Warto zbadać jego ciało, bo miał on przy sobie między innymi granat EMP.
Na sam koniec pozostaw sobie przeciwnika patrolującego centralną część sali #1. Przemieszcza się on z północy na południe i na odwrót, tak więc zorganizowanie ataku z zaskoczenia będzie bardzo łatwe.
Jeżeli nie masz zamiaru nikogo atakować, to skup się wyłącznie na dotarciu do jednego z opisanych poniżej wyjść ewakuacyjnych na szóstym poziomie (prowadzące do lobby lub do serwerowni). Musiałbyś w takiej sytuacji umiejętnie przemieszczać się między zasłonami (dobry pomysł to m.in. schody #2) i pomagać sobie kamuflażem (ulepszenie System maskujący).
Oznaczenia na mapie: 1 - Przejście do serwerowni (poziom 6); 2 - Przejście do lobby (poziom 6).
Oznaczenia na mapie: 1 - Przejście do lobby (poziom 7).
Opisane powyżej czynności pozwolą Ci na dotarcie do każdego z możliwych wyjść ewakuacyjnych, zmuszając Cię jednocześnie do wyboru jednego z nich. Pierwszy wariant zakłada skorzystanie z przejścia przez serwerownię. Nie polecam tej ścieżki o ile chcesz się nadal skradać, albowiem bardzo prawdopodobne jest to, że Twoje poczynania zaalarmują przeciwników. Nie oznacza to jednak, że nie warto odwiedzać samej serwerowni, bo można tam wykonać kilka czynności. Przejście do serwerowni znajduje się na szóstym poziomie, w południowej części głównej sali (powyższy screen).
Ruszaj w stronę serwerowni, docierając po krótkiej wędrówce do drzwi z zamkiem elektronicznym czwartego stopnia #1. Nie musisz tu na szczęście kombinować z rozwiązaniem mini-gry hackerskiej, bo możesz równie dobrze wprowadzić pozyskany z palmtopa kod 8825. Wybierz schody prowadzące na poziom 5. Po dotarciu na niższy poziom zbadaj okolice biurka, a odnajdziesz między innymi aplikacje oraz niezabezpieczony terminal komputerowy #2.
Jeżeli upierasz się przy tym żeby skorzystać z tutejszego przejścia do dalszej części wieżowca, to rozejrzyj się po serwerowni za nadającą się do zburzenia ścianą #1, podatną na działanie ulepszenia Przebijanie ścian. Skorzystaj z drabiny, dzięki której zejdziesz na poziom 3. Także i tu odnalazłbyś słabszy fragment ściany #2. Problemem jest niestety to, że w jej pobliżu będą stali wartownicy. Istnieje w rezultacie duża szansa na to, że zniszczenie drugiej ściany doprowadzi do ogłuszenia jednego z najemników i tym samym wszczęcia alarmu. W najlepszym wypadku należy z kolei liczyć się z tym, że zburzenie ściany zaalarmuje jednego lub kilku przeciwników.
Nagroda: 2400 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Drugi wariant zakłada dotarcie do lobby. Jest to o wiele lepsze rozwiązanie jeżeli masz zamiar pozostawać w ukryciu, unikając informowania przeciwników o swoich poczynaniach. W celu dotarcia do lobby możesz wybrać między dwoma przejściami. Pierwsze z nich znajduje się we wschodniej części głównej sali na szóstym poziomie #1, a drugie przy balkonikach zlokalizowanych na siódmym poziomie #2.
W obu przypadkach musisz się liczyć z tym, że po znalezieniu się w pobliżu lobby spotkasz dwóch dodatkowych wartowników. Jeżeli masz zamiar ich ogłuszyć, to musisz się bardzo pilnować, bo ich ścieżki i pola widzenia często się krzyżują. Zacznij od wyeliminowania najemnika patrolującego obszar bardziej na zachód #1. Nie będziesz miał dużo czasu na usunięcie jego ciała, tak więc rozważ pozostawienie go przy dużej szklanej ścianie z napisem PicusWeb. Ostrożnie zbliż się teraz do drugiego wartownika #2 i w odpowiednim momencie wyprowadź atak z zaskoczenia.
Jeżeli nie masz zamiaru nikogo atakować, to możesz rozważyć zbliżenie się do pomieszczenia z przeciwnikami poprzez szyb wentylacyjny. Wejście do szybu znajduje się w toalecie dla mężczyzn #1, a wyjście na północ od lobby #2. Niestety, konieczne okazałoby się użycie kamuflażu (ulepszenie System maskujący).
Docelowo musisz znaleźć się przy windach i warto poświęcić chwilę na odnalezienie nowego upgrade'u broni. Bardziej oczywiste rozwiązanie to wejście w interakcję z lewą windą #1. Wejdź do środka i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany do lobby na trzecim poziomie hotelu #2.
Nagroda: 2400 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Alternatywne rozwiązanie to wskoczenie do nieczynnego prawego szybu windy #1, ale w takiej sytuacji konieczne okazałoby się dysponowanie ulepszeniem System lądowania Ikar. Po wylądowaniu wejdź do szybu wentylacyjnego #2, który po dłuższej wędrówce zaprowadzi Cię do pomieszczenia na czwartym poziomie hotelu.
Nagroda: 2700 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 3 (Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia).