(8) wariant pokojowy- Dotarcie w pobliże Rdzenia Danych | Poszukiwanie dowodu
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(8) wariant pokojowy: Dotarcie w pobliże Rdzenia Danych
Uwaga! Powoli zbliżasz się już do miejsca, które jest niedostępne i do którego nie można zdobyć specjalnej karty wejścia. Radzę więc starannie planować wszystkie posunięcia, szczególnie jeśli zależy Ci na nie wszczynaniu alarmów.
Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście pilnowane przez strażnika; 2 - Zapory laserowe; 3 - Południowy składzik (szyb i krucha ściana); 4 - Drzwi do pomieszczenia z laserami; 5 - Stróżówka
Przystąp do eksploracji trzeciego piętra. Zanim skierujesz się w stronę aktualnego celu misji dobrze byłoby zbadać kilka pomieszczeń znajdujących się w północno-wschodniej części tego obszaru. Drzwi do pomieszczenia Server Room A3 #1 mają zamek elektroniczny drugiego stopnia, a w środku warto rozejrzeć się za szufladą i terminalem komputerowym. Kolejne jest pomieszczenie Server Room A2 #2, do którego nie trzeba się włamywać.
W pomieszczeniu Server Room A2 warto przede wszystkim zaczekać aż jedna z pracownic odejdzie od terminalu komputerowego #1. Ma on zabezpieczenie trzeciego stopnia i skrywa kilka wiadomości, przy czym w celu zapewnienia sobie ich bezpiecznego odczytania będziesz zapewne musiał ogłuszyć dwie osoby obecne w tym pomieszczeniu. Ostatnie pomieszczenie to Server Room A1 #2. Także to pomieszczenie jest ogólnodostępne. Warto przejrzeć wiadomości pozostawione na terminalu komputerowym, jak również pozaglądać do szuflad, odnajdując w jednej z nich palmtopa z hasłem radium pasującym do loginu squan. Możesz już skupić się na aktualnym celu misji.
Przy próbie zbliżenia się do głównego wejścia #1 zostaniesz zatrzymany przez jednego ze strażników i poinformowany o braku dostępu. Gra nie pozwoli Ci przekupić tej postaci, ale jeżeli dysponujesz ulepszeniem Wzmacniacz społeczny, to będziesz mógł wydobyć dodatkowe informacje. Musiałbyś mianowicie uaktywnić feromony (klawisz Z) i wybrać opcję zachowania dla typu osobowości beta (Urok) #2. Od strażnika dowiesz się o drugim pomieszczeniu, z którego monitoruje się rdzeń danych i kontroluje pracę zapór laserowych.
Możesz już udać się na północ. Jeżeli posiadasz kamuflaż (ulepszenie System maskujący), to możesz wybrać znacznie krótszą drogę i przejść przez zachodnią zaporę laserową #1, a następnie znokautować lub ominąć patrolującego pobliski korytarz wartownika. Jeżeli nie posiadasz stosownego wszczepu lub jeżeli nie chcesz podejmować ryzyka, to pozostanie Ci wybranie dłuższej drogi. W takim przypadku skieruj się na północ, korzystając ze schodów #2.
Także i tu natrafisz na zaporę laserową, ale służący do jej wyłączania terminal #1 cechuje się najniższym pierwszym poziomem zabezpieczeń. Wyłącz zaporę laserową i w odpowiednim momencie zaatakuj patrolującego pobliski korytarz wartownika #2. Ruszaj na zachód.
Na dwóch kolejnych przeciwników wpadniesz po dotarciu do miejsca, w którym korytarz zakręca na południe. Uważaj w szczególności na wartownika patrolującego centralną część tej lokacji. Zaczekaj aż on ruszy na wschód i dopiero wtedy zbliż się do osoby przemierzającej południowo-zachodnią część tej lokacji #1. Po jej wyeliminowaniu powróć do wspomnianego wcześniej wartownika i jego również się pozbądź #2. Warto przy okazji zbadać jego ciało, gdyż dzięki odnalezionemu palmtopowi zdobędziesz kod do głównego pomieszczenia danych - 0703.
Niezależnie od tego w jaki sposób rozprawiłeś się (lub nie) z opisanymi powyżej wartownikami musisz teraz przedostać się do pomieszczenia z pułapkami laserowymi. Najprostsze rozwiązanie to skierowanie się do oznaczonych przez grę drzwi (powyższy screen). Mają one zamek elektroniczny czwartego stopnia, ale możesz tu skorzystać z pozyskanego niedawno kodu 0703.
Dwa pozostałe warianty zakładają wybranie się do południowego składziku (Storage Room), którego pilnował jeden z wartowników #1. Możesz tu przede wszystkim skorzystać z wejścia do szybu wentylacyjnego #2.
Szyb wentylacyjny zaprowadzi Cię na tyły stróżówki (Security Area) #1. Ostrożnie zbliż się do wejścia do głównego pomieszczenia i zaczekaj aż strażnicy rozejdą się. Jako że przeciwnicy ustawią się twarzą do komputerów będziesz mógł ich obu w łatwy sposób zaskoczyć i zneutralizować #2. Jeden z wrogów ma przy sobie palmtopa, ale nic wartościowego na nim nie zapisano.
Korzystając z okazji zbadaj szafki na tyłach stróżówki, a następnie odszukaj Ebooka i włam się do terminalu komputerowego #1. Ma on zabezpieczenie zaledwie pierwszego stopnia i ponadto hasło do niego przechowywane jest na sąsiednim terminalu - to muonrule. Z pomocą komputera będziesz mógł przede wszystkim otworzyć pobliskie drzwi, ale także wyłączyć kamery i robota (jeżeli masz odpowiednie wszczepy) #2.
Wyjdź ze stróżówki. Zauważ, że możesz w łatwy sposób zaskoczyć mijanego wcześniej wartownika #1, odnajdując przy jego ciele palmtopa z kodem do głównego pomieszczenia danych (9762). Docelowo musisz skorzystać z nowo odblokowanego przejścia #2, prowadzącego do pomieszczenia z laserami.
Ostatni trzeci wariant również zakłada rozpoczęcie działań w południowym składziku. Jeżeli masz nabyte ulepszenie Przebijanie ścian, to odnajdziesz tu słabszy fragment ściany #1. Przebij się na drugą stronę, a znajdziesz się przy drabince #2.
Po skorzystaniu z drabinki wejdź do szybu wentylacyjnego #1. Zaprowadzi Cię on do wyjścia znajdującego się w zachodniej części pomieszczenia z laserami #2.
Niezależnie od wybranej ścieżki musisz dotrzeć do pomieszczenia z pułapkami laserowymi. Jak się zapewne domyślasz, będziesz musiał przejść przez całe to pomieszczenie, starając się dotrzeć do nowej windy. Głównym utrudnieniem będzie to, że niektóre lasery będą pozostawały w ciągłym ruchu. W rezultacie zmuszony zostaniesz do wykazania się dużą precyzją i cierpliwością, bo przecięcie dowolnej wiązki będzie oczywiście równoznaczne z wszczęciem alarmu.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 9 (przejście przez pomieszczenie z pułapkami laserowymi).