(6) Dotarcie do drugiej windy | Poszukiwanie dowodu
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(6) Dotarcie do drugiej windy
Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce rozpoczęcia wspinaczki; 2 - Wyłącznik dostaw prądu; 3 - Wejście do szybu; 4 - Wyjście z szybu.
Po znalezieniu się w nowym miejscu rozejrzyj się trochę po okolicy. Odnajdziesz tu mianowicie palmtopa #1 z ostrzeżeniem dotyczącym niebezpiecznych wyładowań. Za ogólnodostępną bramką #2 rozstawiono z kolei kilka szafek.
Wejdź ostrożnie do pomieszczenia z wyładowaniami. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Wydłużenie skoku, to możesz wskoczyć na duże skrzynie w rogu pomieszczenia. Pozwoliłoby Ci to na zbadanie kilku nowych szafek (powyższy screen).
Podstawowym utrudnieniem tej lokacji są oczywiście okoliczne wyładowania, które blokują dostępu do górnych półek i tym samym do drabiny prowadzącej na wyższy poziom. Jeżeli główny bohater dysponuje ulepszeniem Tarcza EMP, to możesz bezproblemowo przejść przez niebezpieczny obszar (powyższy screen), bo nic złego Ci się nie stanie.
Jeżeli nie posiadasz wspomnianego wyżej ulepszenia, to będziesz musiał doprowadzić do pozbawienia tego obszaru dostaw prądu. Do stosownego wyłącznika można dotrzeć na dwa sposoby. Pierwszy wariant zakłada powrót do poprzedniego korytarza i wejście w interakcję z zamkiem elektronicznym jednej z bramek #1. Posiada on niestety zabezpieczenie czwartego stopnia. Jeżeli Twoje zdolności hackerskie nie są należycie rozwinięte, to rozejrzyj się po pomieszczeniu z wyładowaniami, a odnajdziesz wejście do szybów wentylacyjnych #2.
Warto dokładnie zbadać wszystkie korytarze szybów, odnajdując między innymi kredyty #1. Twoją uwagę przykuje też zapewne ciało pewnego nieszczęśnika #2, ale będziesz mógł do niego dotrzeć dopiero za kilka minut #2. Zlokalizuj wyjście z szybu, dzięki któremu znajdziesz się w odgrodzonym obszarze.
Niezależnie od wybranego sposobu działania musisz dotrzeć do wyłącznika #1 i z niego skorzystać. Pozostań na chwilę w tym miejscu i rozejrzyj się za bronią SEEP #2. Dopiero teraz powróć do głównego pomieszczenia i zauważ, że można już bezpiecznie przejść dalej.
Przystąp do wspinaczki. Do pierwszej dużej skrzyni #1 możesz doskoczyć (ulepszenie Wydłużenie skoku) lub przysunąć sobie w to miejsce jedną z mniejszych skrzyń. Odwróć się w lewo, kucnij i odsuń skrzynię blokującą przejście #2.
Po skorzystaniu z nowo odblokowanego przejścia odwróć się i wskocz na wyższą półkę #1. Teraz musisz doskoczyć do prawego balkoniku #2. Podobnie jak wcześniej, możesz sobie pomóc stosownym wszczepem lub podsunąć jedną z interaktywnych skrzyń.
Ruszaj w stronę widocznej w oddali drabiny. Skorzystanie z niej pozwoli Ci dotrzeć na wyższy poziom konstrukcji.
Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przesuwanie ciężkich przedmiotów, to będziesz tu mógł wykonać dwie opcjonalne czynności. Po pierwsze, możesz odsunąć dużą skrzynię blokującą przejście #1, co pozwoli Ci dotrzeć do kilku nowych szafek. Po drugie, możesz podsunąć dużą skrzynię pod znajdujące się na ścianie wejście do szybu wentylacyjnego #2.
Po skorzystaniu z szybu znajdziesz się bezpośrednio nad ciałem osoby, które mogłeś już wcześniej zauważyć #1. Niestety, w celu bezpiecznego dotarcia na dół musisz dysponować innym ulepszeniem, a mianowicie System lądowania Ikar. Jeżeli udało Ci się wylądować, to zbadaj ciało naukowca #2, odnajdując kredyty, palmtopa oraz bardzo cenną kartę dostępu, która przyda Ci się za kilka minut. Oprócz tego możesz znaleźć tu Ebooka, upgrade broni i karabin obezwładniający. Miejsce to opuść wchodząc do pobliskiego szybu i powtarzając wspinaczkę na wyższy poziom konstrukcji.
Prędzej czy później zmuszony zostaniesz do skorzystania z dużej windy. Wejdź w interakcję z panelem sterowania i zaczekaj aż winda przetransportuje Cię do wieży. Po drodze wysłuchaj nowej rozmowy z Pritchardem. Będzie on miał pewne sugestie odnośnie miejsca, w którym van Bruggen pozostawił nagranie.
Nagroda: 1750 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.