(8) wariant agresywny- Dotarcie w pobliże Rdzenia Danych | Poszukiwanie dowodu
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(8) wariant agresywny: Dotarcie w pobliże Rdzenia Danych
Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście pilnowane przez strażnika; 2 - Zapory laserowe; 3 - Południowy składzik (szyb i krucha ściana); 4 - Drzwi do pomieszczenia z laserami; 5 - Stróżówka
Jeżeli na niższych piętrach staczałeś zażarte boje i doprowadzałeś do wszczynania alarmów, to istnieje spora szansa na to, że obecni na tym piętrze przeciwnicy domyślnie będą do Ciebie agresywnie nastawieni. Jeżeli taki scenariusz ma właśnie miejsce, to warto rozstawić się za jedną ze ścian i przystąpić do ostrzału (powyższy screen).
Jeżeli przeciwnicy nie są jeszcze zaalarmowani, to dobrze byłoby zaskoczyć co najmniej jednego z nich, choćby wartownika pilnującego dostępu do głównego wejścia #1. Niezależnie od tego w jaki sposób bitwa się rozpoczęła warto szczególną uwagę przywiązać do poczynań silnie opancerzonego przeciwnika z ciężkim karabinem #2.
Oprócz wartowników musisz się także liczyć z obecnością wrogiego robota w tej okolicy (powyższy screen). Jeżeli chcesz zniszczyć tę maszynę, to podobnie jak wcześniej dobrze byłoby użyć ciężkiej broni, min lub granatów EMP. Możliwe jest też jednak unikanie robota, gdyż miałby on problemy z wjeżdżaniem do pomieszczeń.
Twój aktualny cel to przedostanie się do pomieszczenia z pułapkami laserowymi i najłatwiej jest tego dokonać odnajdując drzwi na tyłach stróżówki (powyższy screen). Posiadają one zamek elektroniczny czwartego stopnia, ale możesz też zbadać ciała wrogów, odnajdując przy jednym z nich palmtopa i zdobywając kod 0703.
Opcjonalnie możesz też wejść do stróżówki #1. Korzystając z okazji zbadaj szafki na tyłach pomieszczenia, a następnie odszukaj Ebooka i włam się do terminalu komputerowego #2. Ma on zabezpieczenie zaledwie pierwszego stopnia i ponadto hasło do niego przechowywane jest na sąsiednim terminalu - to muonrule. Z pomocą terminalu będziesz mógł przede wszystkim otworzyć pobliskie drzwi (a także wyłączyć wrogą maszynę jeżeli masz wszczep Przejęcie robota).
Wyjdź ze stróżówki i skorzystaj z nowo odblokowanego prawego przejścia (powyższy screen). Niezależnie od wybranej ścieżki musisz dotrzeć do pomieszczenia z pułapkami laserowymi. Jak się zapewne domyślasz, będziesz musiał przejść przez całe to pomieszczenie, starając się dotrzeć do nowej windy. Głównym utrudnieniem będzie to, że niektóre lasery będą pozostawały w ciągłym ruchu. W rezultacie musisz liczyć się z możliwością wszczęcia alarmu, co będzie oznaczało konieczność stoczenia kolejnych walk.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 9 (przejście przez pomieszczenie z pułapkami laserowymi).