Akt 2 - Klucz do królestwa poradnik Command & Conquer 3: Gniew Kane'a
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Akt 2 - Klucz do królestwa
Czas na akcję z użyciem komandosa. Kane zamierza zyskać przewagę nad GDI neutralizując najcenniejszą broń przeciwników - działo jonowe. W celu wyłączenia zabawki udajemy się do Republiki Południowej Afryki, gdzie znajduje się sieć kontrolująca orbitalną superbroń. Bractwu Nod udało się zakłócić funkcjonowanie działa na pięć minut. Czasu jest co prawda niewiele, ale mimo to wystarczająco dużo, aby przeprowadzić szybką i sprawną akcję na terenie bazy wroga.
Wybierz komandosa i ruszaj na wschód, w kierunku pierwszego z oznaczonych przez dowództwo budynków. Eksterminując wrogie patrole nie musisz martwić się o ewentualne rany - komandos regeneruje swoją energię.
1 - Zniszcz centrum sieci łączności GDI
Po dotarciu do bazy wroga, zajmij się wrogą piechotą, a następnie wysadź w powietrze koszary. Ten ostatni manewr pozbawi GDI możliwości trenowania nowych oddziałów piechoty. Podłóż ładunki pod pozostałe budynki i na końcu zniszcz centrum łączności GDI. Staraj się nie zbliżać do wrogiej żniwiarki - zamontowane na niej karabiny maszynowe przedziurawią Cię jak ser szwajcarski.
2 - Zniszcz łącze GDI z działem jonowym
Kolejnym celem jest centrum sterowania działem jonowym. Z racji tego, że dostępu do kompleksu chronią dwie wieżyczki strzelnicze, musisz uciec się do podstępu. Poderwij do lotu otrzymane na początku zmagań oddziały Cienia i skieruj je w pobliże dwóch zlokalizowanych nieopodal elektrowni (zaznaczone białym punktem A na powyższej mapce). Wyląduj na platformie i wysadź w powietrze oba budynki (na każdy z nich potrzeba dwóch ładunków). Niedobór energii unieruchomi wieżyczki. Teraz możesz wkroczyć na teren bazy komandosem i zrównać wszystko z ziemią.
W lewym, dolnym rogu mapy pojawi się MCV oraz czterech Zwiadowców z oddziałami piechoty na pokładzie. Dowództwo zleci Ci kolejne zadanie. Aby je wykonać, musisz przejąć cztery centra badań sieciowych przed upływem czasu potrzebnego na ponowne ustawienie działa jonowego.
Rozstaw Zwiadowców nieopodal pola Tyberium (pamiętaj, że raz rozłożonej jednostki nie można przesunąć!) i rozpocznij konstruowanie bazy. Zbuduj elektrownię, rafinerię, centrum operacyjne, fabrykę wojenną, laboratorium techniczne, koszary i wieżę lotniczą. Obronę placówki wezmą na siebie piechurzy znajdujący się w transportowcach. Ty natomiast skup się na budowie czołgów typu Skorpion.
Zainwestuj w działa laserowe i poczekaj cierpliwie, aż fabryka wypluje co najmniej dwadzieścia czołgów. Sformuj grupę uderzeniową i wyrusz na północ, w kierunku pierwszego ze wskazanych przez dowództwo budynków. Rozwal koszary i chroniące je wieżyczki, a następnie skieruj się do wrogiej bazy przez wejście oznaczone białym punktem B na powyższej mapce.
Rozwal plac budowy, a następnie pozbądź się elektrowni. Odpuść sobie strzelanie do wieżyczek przeciwlotniczych - bez dostaw energii i tak są bezużyteczne. Posuwaj się naprzód, niszcząc rafinerie, fabryki pojazdów i koszary. Dokładnie oczyść teren wokół czterech interesujących Cię budynków, dzięki czemu za chwilę obejdzie się bez przykrych niespodzianek.
3 - Zdobądź centra badań sieciowych przed ustawieniem działa jonowego
Powołaj do życia czterech sabotażystów i załaduj ich na pokłady powietrznych transportowców. Skieruj samoloty w pobliże każdego z czterech wskazanych przez dowództwo budynków i przejmij je. Jeśli uda Ci się tego dokonać przed upływem wyznaczonego czasu, scenariusz zakończy się sukcesem.
1 - Zajmij centra badań sieciowych 3 minuty przed ustawieniem działa jonowego
Aby wykonać jedyne w tej misji zadanie dodatkowe, musisz przejąć wszystkie centra badań sieciowych, zanim odliczający czas zegar wskaże trzy minuty. Nie jest to trudne. Jeśli działałeś szybko i stosowałeś się do powyższych wskazówek, bez problemu ukończysz zmagania w wymaganym przez dowództwo terminie.