Akt 1 - Przekonaj go... poradnik Command & Conquer 3: Gniew Kane'a
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Akt 1 - Przekonaj go...
Kane zamierza przekonać Marciona, żeby wniósł swój wkład w wielkie odrodzenie Bractwa. Problem polega jednak na tym, że ów dowódca uważa Twojego szefa za heretyka, a Ciebie za wroga. Kane postanawia zmusić do Marciona do współpracy siłą. Zadanie nie będzie łatwe, gdyż potencjalny sojusznik ukrywa się przed światem w swojej wielkiej fortecy.
Zmagania rozpoczynasz w południowo-wschodnim krańcu mapy. Zbuduj elektrownię i rafinerię nieopodal zielonego pola Tyberium. Stwórz prowizoryczną obronę w postaci jednej lub dwóch Szatkownic, a następnie skieruj kilka pojazdów na kolejne pole z kryształem, które znajduje się na północnym-zachodzie (na powyższej mapce miejsce to oznaczono przy pomocy białego punktu A).
Przyślij Emisariusza w pobliże pola i utwórz placówkę. Szybko zbuduj tu rafinerię i postaw dwie Szatkownice po stronie opuszczonych budynków. W chwili obecnej kilka pojazdów i wieżyczki wystarczą, aby odeprzeć ataki wrogów, ale w późniejszej fazie rozgrywki musisz w tym miejscu wzmocnić obronę, najlepiej za pośrednictwem Skorpionów.
Gdy wrogowie ruszą do ataku, musisz już dysponować fabryką wojenną, a także laboratorium pozwalającym rozpocząć prace nad działami laserowymi, które zwiększą siłę ognia Skorpionów. Nie ma sensu bawić się w niewidzialne czołgi oraz inne, kosztowne środki zagłady. Utrzymuj niewielką liczbę jednostek naziemnych, aby bez problemu odeprzeć ewentualne ataki. Obronę wspieraj wieżyczkami, a także Czyścicielami, które są znakomite w eksterminacji przeciwników. Te ostatnie musisz jednak zdobyć na wrogu, niszcząc roboty, a następnie reperując ich kadłuby za pośrednictwem sabotażystów.
Wszystkie pieniądze inwestuj w śmigłowce Jad. Maszyny te są bardzo groźne w kupie i na dodatek mogą bardzo szybko przemieścić w dowolne miejsce na mapie. Budowa dużej liczby jednostek latających ma sens również z innego względu - pod koniec zmagań będziesz zmuszony ścigać uciekające jednostki wroga, co jest zdecydowanie łatwiejsze, jeśli dysponujesz śmigłowcami.
1 - Znajdź i zniszcz skanery pulsacyjne Stalowych Szponów
Gdy już zbudujesz kilkanaście śmigłowców, rozpocznij eksplorację pobliskiego terenu. Szybko natrafisz na jedną z małych wieżyczek, pozostawionych na tym terenie przez GDI. Każda z pięciu konstrukcji skanuje okolicę i w przypadku namierzenia wojsk wroga (czyli Ciebie), wysyła prośbę o wsparcie. Siły GDI pojawiają się wówczas na mapie, co oczywiście stanowić będzie dodatkowy kłopot (co prawda niewielki, ale jednak).
Mając pod kontrolą kilkanaście śmigłowców, bez trudu zniszczysz każdą z wieżyczek, zanim ta wyśle sygnał. Jeśli skaner będzie szybszy, zlokalizuj miejsce w którym pojawiły się siły GDI, a następnie załatw wrogów za pomocą swoich latających maszyn. Po zniszczeniu wież możesz wysłać sabotażystów w lewy, dolny róg mapy, aby przejęły znajdujące się tu iglice Tyberium, które zagwarantują Ci stały dopływ gotówki. Marcion nie będzie atakować tych konstrukcji.
1 - Zniszcz twierdzę Marciona
Czas wykurzyć Marciona z jego fortecy. Zadanie to nie powinno Ci sprawić większych kłopotów, jeśli dysponujesz kilkudziesięcioma śmigłowcami. Po prostu wleć do bazy wroga, a następnie po kolei równaj z ziemią poszczególne budynki, zaczynając oczywiście od wież przeciwlotniczych. Stratami w maszynach nie musisz się przejmować. Dzięki napływowi gotówki bez trudu zastąpisz zniszczone śmigłowce kolejnymi.
2 - Zniszcz posągi Marciona
Siejąc chaos w bazie wroga nie omieszkaj pozbyć się trzech posągów Marciona, które są wielkim dowodem pychy Twojego przeciwnika. Kiedy wszystkie mniejsze budynki przejdą do historii, uderz w wysuniętą na północny-zachód fortecę, a następnie wycofaj śmigłowce na środek mapy.
2 - Zniszcz eskortę Marciona
Marcion spróbuje uciec na pokładzie transportowca w towarzystwie kilkunastu swoich jednostek - w tym dwóch Czyścicieli (trasę przejazdu konwoju zaznaczono na powyższej mapce przy pomocy żółtej linii). Zbierz śmigłowce do kupy i zamień poszczególne maszyny w kupę złomu. Pozbawiony eskorty Marcion podda się.
3 - Eskortuj transportowiec Marciona do strefy ewakuacyjnej
To już ostatnie zadanie w tej misji. Aby je zaliczyć, skieruj zdobyty transportowiec we wskazany punkt. Z racji tego, że pozbyłeś się wcześniej wrogów, samochód dotrze do celu niepokojony przez nikogo.