07 - Suffer with Me | Misje - Wyzwania | Call of Duty Black Ops II poradnik Call of Duty: Black Ops II
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Misja 07: SUFFER WITH ME
Uwaga! Koniecznie zabierz ze sobą jakiś karabin maszynowy (Light Machineguns) jako pierwszą broń i wyrzutnię rakiet jako drugą.
Perform a knife throw at enemy guard post
(Rzuć nożem w strażnika w stróżówce)
Wyzwanie to wykonujesz na początku misji. Po prostu rzuć nożem w przeciwnika, kiedy pojawi się stosowny komunikat (obrazek powyżej).
Survive an enemy RPG blast which causes enemy collateral damage
(Przeżyj uderzenie wrogiej rakiety z RPG, które jednocześnie zabije przeciwnika w pobliżu / dokona dodatkowego zniszczenia)
Jest to bardzo uciążliwe wyzwanie i dość niejasne. Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić, będzie znalezienie kombinezonu, który ochroni cię przed wybuchami. Zaraz po wejściu do hali przez świetlik na dachu i wpadnięciu do korytarza spójrz w lewo. Zabij żołnierza, a potem otwórz drzwi za nim (z napisem Access) (obrazek powyżej), a zdobędziesz wspomniany kombinezon.
Druga rzecz to znalezienie miejsca, w którym jakiś przeciwnik ma RPG i takie ustawienie się, aby rakieta trafiła cię, ale nie zabiła, za to zabiła przeciwnika lub przeciwników w pobliżu, ewentualnie dokonała dodatkowych zniszczeń. Pewnym miejscem jest lądowisko dla odrzutowca Noriegi. Wyzwanie wykonuj na poziomie Recruit i kiedy tylko zbiegniesz po schodach hali, omiń Masona i ze sprintem wbiegnij na lądowisko. Udaj się w prawo, za odrzutowiec omijając po drodze przeciwników z daleka (aby żaden nie zadał ci ciosu) (pierwszy obrazek powyżej), a potem stań przy jego lewym skrzydle (drugi obrazek powyżej).
Ponieważ tak do końca nie wiadomo, czy w tym wyzwaniu chodzi o zabicie przeciwników, czy dokonanie zniszczeń na innym obiekcie, najlepiej sprowokować sytuację, która upiecze dwie pieczenie przy jednym ogniu. Kiedy będziesz już za skrzydłem wypatruj żołnierza z RPG na budynku naprzeciwko. Zejdzie z dachu po drabinie po lewej na balkon, a potem stanie za barierką i będzie przymierzał się do strzału. Właśnie wtedy zbliż się do dwóch żołnierzy przy beczkach przed budynkiem (pierwszy obrazek powyżej) i stój nieruchomo. Z tej odległości żołnierz z RPG powinien bez problemu trafić, raniąc swoich towarzyszy i uszkadzając odrzutowiec za tobą, co zaowocuje zaliczeniem wyzwania (drugi obrazek powyżej). To miejsce jest ogólnie dobre również z innego powodu. Jeśli zginiesz lub Woods wybije większość wrogów, zabij się lub daj się zabić. Punkt kontrolny będzie tuż przed schodami w hali.
Destroy Noriega's private jet
(Zniszcz prywatny odrzutowiec Noriegi)
Nie można go przegapić. I choć Mason mówi ci, abyś wziął RPG i zniszczył odrzutowiec, wyrzutni rakiet nigdzie w pobliżu nie znajdziesz. Także możesz jej poszukać na pomostach w środku magazynu, z którego wyjdziesz albo jeszcze lepiej - po prostu zabrać ze sobą jakąkolwiek wyrzutnię rakiet przed rozpoczęciem misji. Wystarczy jeden celny strzał, a wyzwanie będzie twoje (pierwszy i drugi obrazek powyżej). Nie możesz z nim zwlekać, bo po niedługim czasie odrzutowiec sam wybuchnie, a ty nie zaliczysz wyzwania.
Eliminate enemy personnel (x10) with truck mounted MG
(Zabij 10 wrogów za pomocą zamontowanego na samochodzie karabinu)
Kiedy zbiegniesz po schodach w hali i zauważysz odrzutowiec, szybko zlokalizuj operatora ciężkiego karabinu na ciężarówce, która wyjedzie z prawej (obrazek powyżej). Zdejmij go biegnąc ku niemu i strzelając, ale nie ruszaj żadnych innych wrogów! Będą ci potrzebni do zaliczenia tego wyzwania. Zamiast tego po prostu jak najszybciej dobiegnij do ciężarówki i złap za karabin.
Przekręć go w lewo i zacznij od trzech najbliższych wrogów, a także jednego, stojącego w lewym górnym rogu powyższego obrazka, nad skrzydłem odrzutowca (obrazek powyżej).
Następnie przekręć karabin w lewo i zacznij strzelać we wrogów lub w miejsca, w których się ukrywają. Strzelaj na lewo od budynku, w jego balkon, drzwi i okna (obrazek powyżej). W tym przypadku Mason będzie ci przeszkadzał, bo każda śmierć przeciwnika z jego rąk oddala cię od wyzwania. Trzymaj przycisk strzału cały czas, niektórych wrogów można dostać nawet jeśli coś ich zasłania (np. ogon odrzutowca, który po wybuchu zasłoni okno budynku). Jeśli nie możesz dojrzeć żadnego wroga, a nie zdobyłeś wyzwania, zabij się lub wyjdź do menu i wczytaj misję. Punkt kontrolny będzie tuż przed schodami.
Destroy enemy ZPU (x1)
(Zniszcz wrogie ZPU)
Jedyną trudnością w tym wyzwaniu jest odnalezienie odpowiedniego celu. Kiedy będziesz przemierzał ulice slumsów, dotrzesz na plac. Jego znakiem rozpoznawczym będzie kopuła, która po chwili legnie w gruzach, ostrzelana przez śmigłowiec. Poza tym z lewej strony placu wjedzie sojuszniczy czołg, który po chwili zostanie zniszczony. Po oczyszczeniu terenu i dachów z wrogów poszukaj na dachu po lewej działa - poznasz je po błysku strzałów (obrazek powyżej), po jego lewej stronie na dachach stała para wrogów z RPG. Strzelaj w działo, aż je zniszczysz. Warto dodać, że działo nie musi wcale strzelać, ale nic to nie zmienia - zlokalizujesz je strzelając, bo kiedy trafisz, na ekranie pojawi się charakterystyczny krzyżyk.
Distract enemy personnel (x8) with Nightingale grenades at the same time
(Zdezorientuj 8 przeciwników naraz za pomocą granatów Nightingale)
Pierwszą rzeczą będzie zdobycie granatów. Kiedy przedrzesz się przez dziedziniec na początku misji i zbiegniesz po schodach, skierujesz się do budynku po prawej. Granaty są po lewej, w skrzyni z napisem Access tuż przy krótkich schodkach (obrazek powyżej).
Teraz trzeba tych granatów użyć w odpowiedni sposób. Praktycznie pewną okazją jest grupa wrogów za odrzutowcem po lewej (obrazek powyżej). Niestety, ponieważ ci wrogowie są potrzebni do ukończenia wyzwania polegającego na zabiciu dziesięciu wrogów z karabinu zamontowanego na ciężarówce, skorzystaj z niej tylko wtedy, jeśli już to wyzwanie zdobyłeś. Jeśli nie, spójrz do poniższego akapitu.
Druga okazja, mniej pewna, będzie po dotarciu do bramy w murze otaczającym park-dziedziniec przed kościołem po lewej (tuż po lewej będzie wejście do domu z drugim materiałem wywiadowczym). Najpierw zabij przeciwnika z kijem bejsbolowym, a potem zacznij wrzucać granaty za mur w różne miejsca (obrazek powyżej). Postaraj się rzucić przynajmniej jeden tak, aby wylądował w bramie, inny zaś rzuć wyżej, aby wylądował dalej. Jeśli nie otrzymałeś komunikatu o ukończonym wyzwaniu, zabij się granatem i spróbuj ponownie.
Eliminate enemy personnel (x15) with IR strobe
(Wyeliminuj 15 przeciwników za pomocą sygnału dla śmigłowca)
Uwaga! Granatów naprowadzających nie można uzupełniać w skrzyniach z amunicją. Po każdym użyciu takiego granatu nastąpi zapis gry.
Kiedy po raz pierwszy wyjdziesz na ulice po przechwyceniu Noriegi, cały czas idź na zachód. Po jakimś czasie powinieneś zauważyć napis Access na metalowej furtce, dokładnie naprzeciwko ciebie, zaś po lewej ukryją się Mason z Noriegą (obrazek powyżej). Dobiegnij do kraty ze sprintem i wciśnij przycisk użycia, aby dostać się do środka. Dzięki temu zdobędziesz granaty naprowadzające. Po drodze uważaj na żołnierza z RPG, który może czaić się na budynku po prawej.
Za ciałem żołnierza, któremu zamknąłeś oczy, jest śmietnik - szybko ukryj się przy nim, odwróć o 180 stopni i rzuć granat naprowadzający w budynek po lewej (pierwszy obrazek powyżej). Powinno się tu zebrać kilku wrogów, których seria z sojuszniczego śmigłowca szybko pozbawi życia. Jeszcze zanim się skończy, zacznij wychodzić przez furtkę tyłem i jednocześnie rzuć granat naprowadzający na ulicę przed tobą z prawej (drugi obrazek powyżej). Jest tam sporo wrogów, a także ciężarówka z karabinem, jednak po serii ulica powinna być czysta.
Ostatni granat naprowadzający rzuć na skrzyżowanie, po którym z lewej wyjedzie sojuszniczy pojazd (pierwszy obrazek powyżej). Nic mu się nie stanie, a ty dzięki temu oczyścisz to miejsce z wrogów. Już w tym momencie powinieneś dostać komunikat o zaliczeniu wyzwania (drugi obrazek powyżej). Jeśli nie, ostatni granat naprowadzający rzuć na plac z kopułą, która się zawali - tuż po prawej, obok miejsca, w którym zatrzyma się wspomniany sojuszniczy pojazd. Innym dobrym miejscem będzie drugi plac przed kościołem, lecz lepiej zostawić go sobie na inne wyzwanie.
Eliminate enemy personnel (x8) in the clinic
(Zabij 8 wrogów w klinice)
Wbrew pozorom jest to trudne, czy raczej bardzo uciążliwe wyzwanie. Bardzo łatwo go nie zaliczyć. Dlatego najlepiej wziąć na misję jakiś karabin maszynowy z powiększonym magazynkiem i usprawnioną celnością. Kiedy dojdziesz do kobiety z napisem Help, obejrzyj animację... a potem od razu zacznij strzelać! Największą przeszkodą jest tutaj twój towarzysz, który również będzie zabijał wrogów. I właśnie to może pozbawić cię wyzwania. Przeciwnicy pojawią się nie tylko naprzeciwko, lecz także będą wybiegać z lewych i prawych drzwi. Uważaj, by nie zabili cię ciosami (obrazek powyżej)!
Mimo to w przypadku tego wyzwania śmierć będzie znacznie lepsza, bo jeśli go nie zdobędziesz, a wszyscy wrogowie zginą, to pozostaje ci rozegrać misję od nowa (gra zostanie zapisana, zanim zdążysz wyjść z misji). Dlatego właśnie dobrze mieć karabin maszynowy i magazynek ze 135 nabojami, co pozwoli ci strzelać bez końca i nie przeładowywać (obrazek powyżej).
Komunikat o zakończonym wyzwaniu (obrazek powyżej) powinien pojawić się wraz ze śmiercią ostatniego przeciwnika. Jeśli się nie pojawił, pozostaje ci tylko powtórzyć misję.
Collect intel (x3)
(Zbierz wszystkie 3 materiały wywiadowcze)
Spójrz do działu "Materiały wywiadowcze" lub do opisu misji, by dowiedzieć się, gdzie w tej misji zostały poukrywane materiały wywiadowcze. Zbierz je wszystkie, aby ukończyć to wyzwanie.
100% survivability rating
(Nie umrzyj ani razu i nie ponieś porażki w żaden inny sposób)
Pierwszą część misji - na poziomie Recruit - możesz po prostu przebiec nawet nie strzelając do wrogów (uważaj jedynie na tych z RPG). Z drugą jest podobnie, z tym że musisz bardziej uważać, bo i więcej jest przeciwników z wyrzutniami rakiet. Nie zabijaj cywilów po drodze, bo poniesiesz porażkę. Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie jedna z końcowych scen, w której musisz uciec przed ogniem śmigłowca. Niezwykle łatwo od tego zginąć lub źle skoczyć i zabić się na ulicy. Dlatego od razu po rozpoczęciu tej sceny NIE BIEGNIJ ZE SPRINTEM, tylko normalnie i cały czas patrz pod nogi. Wykonaj skok w odpowiednim momencie, a powinno ci się udać.