03 - FOB Spectre | Strike Force - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II poradnik Call of Duty: Black Ops II
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Strike Force 03: FOB SPECTRE
Warunek: Ukończenie misji 03: Old Wounds
Dostępność: Ostania misja, przed którą można wykonać tę, to 07: Suffer With Me
Legenda:
- Kolor brązowy - cele misji
- Kolor niebieski - wieżyczki
- Kolor zielony - miejsca rozmieszczenia wojsk
- Kolor pomarańczowy - miejsca pojawiania się przeciwników
Cele misji:
- (1) Protect the communications uplink (Chroń połączenie satelitarne)
- (2) Protect the electrical power station (Chroń stację elektryczną)
- (3) Protect the cooling tower (Chroń wieżę chłodzącą)
- (22) Defend the network server from enemy hacking modules (Chroń serwer sieciowy przed wrogimi modułami hakującymi)
Opis:
Ostatni cel misji otrzymasz jedynie wtedy, jeśli dowolne dwa z trzech obiektów (1), (2), (3) zostaną zniszczone. Postaraj się jak najdłużej do tego nie dopuścić. Ogólnie rzecz biorąc najlepiej skupić się na obronie celów (2) i (3), pozostawiając cel (1) obronie twojej AI i interweniując jedynie w przypadkach quad-dronów lub CLAW-a. Wiadomo oczywiście, że wydarzenia mogą się potoczyć przeróżnie i wiele zależy od szczęścia (a raczej tego, jak dobrze twoja AI poradzi sobie z wrogą).
Atakowany będziesz przez grupy żołnierzy, ASD, CLAW-y i quad-drony. Do dyspozycji masz to samo, tylko zamiast quad-dronów masz wieżyczki. Warto dodać, że misja treningowa rozgrywa się właśnie w tym miejscu - dlatego możesz ją uruchomić i dokładniej zbadać teren, aby dobrze się przygotować.
Ponieważ jest to misja obronna, a wojska przeciwników będą pojawiały się w tych samych miejscach, w opisie podane zostały najlepsze sposoby radzenia sobie z nimi. Dlatego poniższy opis dotyczy całej misji i został podzielony na role, jaką będą miały jednostki w twoim oddziale. Najważniejszy jest oczywiście CLAW, na drugim miejscu są wieżyczki.
Na początek zostaw wszystkie wojska w miejscach, w których są, koniecznie jednak przełącz się na CLAW-a i ustaw go w (4). Czekaj na wrogów. Pierwsze dwa ataki nastąpią w (5) (tu ze śmigłowca opuszczać się będą tylko żołnierze) i (6). Zacznij strzelać granatami w miejsce nad wejściem do budynku, na balkonie (obrazek powyżej). Po prostu strzelaj cały czas w to samo miejsce, a z góry będą spadać ciała żołnierzy. W ten prosty sposób wyeliminujesz błyskawicznie wszystkich wrogów bez żadnego problemu. Rób to za każdym razem, kiedy tylko zauważysz śmigłowiec w tym miejscu. Jeśli nie zdążysz, przełącz na wieżyczkę w (7) lub cofnij się CLAW-em.
Kiedy zabijesz tu wszystkich, błyskawicznie spójrz dokładnie w prawo (pierwszy obrazek powyżej). Przez ogrodzenie w (6) będą przechodzić kolejni żołnierze (lub zrzuci ich śmigłowiec). Może tu też wylądować ASD lub CLAW. Jeśli żołnierze zdążyli przebiec lub jeśli wylądował tu ASD lub CLAW, użyj działka. Dobrze będzie nie pozwolić im wbiec za ogrodzenie widoczne z lewej na pierwszym obrazku powyżej, bo wtedy sprawią problem pozostałym. Żołnierze lub ASD mogą też od razu wejść do budynku po prawej i przez niego chcieć zaatakować cel w (3). Wtedy możesz albo cofnąć się CLAW-em i strzelać w okna i drugie drzwi budynku w (11) (drugi obrazek powyżej), albo zostawić wrogów dla wieżyczki w (7) .
Ostatnim zadaniem CLAW-a w tym miejscu będzie eliminowanie tych wrogów, których nie zdążyła zastrzelić wieżyczka w (8) (lub ty nie zdążyłeś sterując nią). Wtedy przejdą przez krótki tunel i pojawią się w (9). Warto zwrócić uwagę, że tam właśnie będą leciały wrogie quad-drony, jeśli przybędą w (5). To bardzo dobra okazja, by wszystkie zniszczyć - strzelaj jednocześnie działkiem i wystrzeliwuj granaty w tunel (obrazek powyżej).
Zadaniem wieżyczki w (7) będzie strzelanie do przeciwników, którzy pojawią się w (11) i (12) (pierwszy obrazek powyżej). Będziesz miał ich dokładnie na wprost. Mogą to być żołnierze, ASD lub CLAW. Wrogowie ci będą albo biec w twoją stronę, albo pójdą atakować cel w (1). Jeśli nie zdążysz zabić / zniszczyć wszystkich wrogów, to wtedy pójdą do małego tunelu w (9) (patrz poprzedni akapit). Przełącz się na tę wieżyczkę od razu po zniszczeniu CLAW-em dwóch pierwszych fal, które pojawią się w (5) i (6). Drugie zadanie tej wieżyczki to zabijanie wrogów wokół (2) - tych, którzy wyjdą z drzwi budynku lub wejdą po schodach (drugi obrazek powyżej). Szczególnie uciążliwe mogą być tutaj wrogie ASD.
Wieżyczka w (8) przyda się do eliminowania wrogów wychodzących z (10) (obrazek powyżej) i (5) - tych, których nie zdążył zabić / zniszczyć CLAW (lub stało się tak, bo został zniszczony). Ponadto, niech eliminuje quad-drony, które atakują (3). Warto dodać, że należy quad-drony niszczyć jak najszybciej - potrafią być bardzo uciążliwe i chyba najlepiej ze wszystkich rodzajów wrogich jednostek wykorzystują twoją nieuwagę.
Żołnierze będą mieli najmniej do roboty z racji tego, że wystarczy chwila, aby padli trupem. Mimo to, przydadzą się w dwóch sytuacjach. Co jakiś czas możesz zaglądać do oddziału w (13), szczególnie jeśli grupę atakuje wrogi CLAW z (15) (pierwszy obrazek powyżej) lub (16) (drugi obrazek powyżej) (oczywiście najlepiej będzie, jeśli ta jednostka pojawi pójdzie w stronę wieżyczki w (7) lub CLAW-a w (4)). Korzystaj z granatów i RPG, aby jak najszybciej zniszczyć robota. Bez twojej pomocy AI raczej sobie z nim nie poradzi. Eliminuj także quad-drony.
Kiedy CLAW padnie, wieżyczki zostaną zniszczone lub nie będą mogły dosięgnąć wrogów, staraj się jak najwięcej załatwić żołnierzami. Prędzej czy później dwa z trzech celów zostaną zniszczone. Jeśli stało się to przed piątą minutą, raczej nie poradzisz sobie do końca. W ostatnich minutach twoim głównym zadaniem będzie niszczenie modułów hakujących (obrazek powyżej). Jeśli wrogowie podłożą moduł hakujący, zostanie oznaczony pomarańczowym kołem wraz ze wskaźnikiem czasu. Musisz zniszczyć ten moduł, zanim biała obwódka wokół kółka się wypełni. Przede wszystkim korzystaj z wieżyczki, bo twoja AI sama dobrze sobie daje radę z modułami za pomocą żołnierzy, o ile będziesz systematycznie czyścił salę z przeciwników.
Dlatego od razu po usłyszeniu alarmu przenieś się do wieżyczki w (17). Musisz za jej pomocą bronić czterech wejść do hali - dwóch na dole, po lewej (18) (pierwszy obrazek powyżej) i prawej (drugi obrazek powyżej) (19)...
...a także dwóch na górze - również po lewej (pierwszy obrazek powyżej) (20) i prawej (drugi obrazek powyżej) (21). W przypadku tych dwóch ostatnich będziesz musiał całkowicie przekręcić wieżyczkę w lewo lub w prawo, aby dosięgnąć celu. Cały czas spoglądaj na minimapę i bądź gotowy otworzyć ogień do wrogów, którzy wchodzą przez któreś drzwi. Szczególnie uciążliwe będą quad-drony. Pamiętaj, aby nie przegrzać wieżyczki! Nie strzelaj ciągłą serią, rób pół-sekundowe przerwy - wciskaj przycisk strzału, ale nie trzymaj go wciśniętego cały czas.
Kiedy czas dobiegnie końca, pozostanie ci tylko wybić wszystkich pozostałych przeciwników (obrazek powyżej). Nie będą próbowali już podkładać modułów hakujących i nie będą otrzymywali posiłków, ty zaś tak - dlatego to zadanie będzie bardzo łatwe. Po zabiciu ostatniego przeciwnika zakończysz misję sukcesem.