06 - Karma | Misje - Wyzwania | Call of Duty Black Ops II poradnik Call of Duty: Black Ops II
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Misja 06: KARMA
Obtain retina scan in less than 60 seconds
(Zdobądź skan siatkówki w mniej niż 60 sekund)
Wyzwanie to może wymagać kilku prób. Po pierwsze, musisz znać drogę, a nie szukać jej w trakcie (dlatego to wyzwanie lepiej zostawić sobie na później, kiedy już raz przejdziesz ten poziom - po bardziej elementarne szczegóły spójrz do opisu tej misji). Po drugie - cały czas korzystać ze sprintu trzymając odpowiedni przycisk, wreszcie po trzecie - wiedzieć, kiedy skakać, a kiedy tego nie robić. Po trzecie - w lewym dolnym rogu ekranu jest licznik czasu (Mission Time). Najlepiej od razu trzymać przyciski biegu do przodu i sprintu, zanim jeszcze przejmiesz kontrolę nad Ziggym.
Biegnij przed siebie, a potem od razu w prawo. Tu przytrzymaj przycisk sprintu, aż będziesz mógł skoczyć przez przerwę. Po skoku od razu skręć w lewo i zacznij skakać ze sprintem (obrazek powyżej), aż doskoczysz do skrzynki. Puść w nią ładunek elektryczny i wycofaj się jednocześnie skręcając w lewo (trzymaj przycisk cofania się). Dzięki temu wykręcisz niczym samochód i dalszą drogę będziesz miał dokładnie przed sobą. Przytrzymaj przycisk sprintu i wbiegnij do owalnego tunelu.
Tu przez kilka sekund będziesz musiał opanować chodzenie po skosie w lewo lub w prawo, aby ominąć przeszkody. Oczywiście, musisz to też zrobić szybko i nie zablokować się ani razu. Przejdź pomiędzy kratami (nie wejdź na żadną z nich, bo się zablokujesz!), a potem idź po skosie w prawo, aby po wejściu do szybu wentylacyjnego zejść z jego boku na sufit (pierwszy obrazek powyżej). Dzięki temu będziesz mógł od razu przejść przez dwa miejsca z wygiętą kratą, pierwsze będzie po prawej, drugie po lewej. Przechodząc przez tę drugą idź cały czas po skosie w lewo, aby z sufitu zejść na bok, a potem na podłogę szybu. Jest to kluczowe, bo na końcu szybu boki i sufit są wyłożone żółtawym materiałem, na który nie możesz wejść (drugi obrazek powyżej). Nie przestając biec jak najszybciej dostań się do sali z czerwonymi i niebieskimi rurami.
Będzie tu punkt kontrolny, więc jeśli przez przypadek spadniesz, zaczniesz właśnie w tym miejscu. Co więcej, jeśli do tej pory miałeś dobry czas i nie zablokowałeś się nigdzie, ten wynik zostanie zapisany. Nie masz jednak czasu na chodzenie bokiem. Po wyjściu z szybu wejdź na rury, ale idź też po skosie w prawo, by wejść przodem na pionową część rur. Na górze idź prosto, skręć w lewo i zacznij iść lekko w lewo - w taki sposób, by skoczyć na pionowe, a nie poziome rury po lewej (obrazek powyżej). Zaoszczędzi ci to sporo czasu. Wejdź po nich, odkręć się w prawo, skocz do kolejnego szybu i idź przed siebie. Użyj ładunku elektrycznego na kracie i spadnij na mężczyznę. Użyj ładunku drugi raz i wypatruj komunikatu o zaliczeniu wyzwania (powinien pojawić się przed rozpoczęciem skanowania siatkówki). Jeśli go nie było, zacznij misję od początku.
Retrieve precious cargo (Ziggy)
(Odzyskaj cenną rzecz - Ziggy'ego)
Po zakończeniu przygody z Ziggym i oczyszczeniu z przeciwników pomieszczenia CRC idź za Salazarem do głównego komputera (pierwszy obrazek powyżej). Poszukaj po prawej na podłodze Ziggy'ego i go zabierz, aby ukończyć to wyzwanie (drugi obrazek powyżej).
Kill enemy personnel with headshots (x5) in Club Solar
(Zabij 5 wrogów strzałami w głowę w Klubie Solar)
Chodzi tu o przynajmniej pięciu wrogów spośród wszystkich stojących na parkiecie. Im mniej przeciwników zabijesz podczas każdego spowolnienia, tym więcej zostanie ich na koniec, co może sprawić, że będzie ich zbyt wielu i cię zabiją. Cały czas, powoli, będziesz przesuwał się w lewo - miej to na uwadze podczas celowania. Wrogowie za każdym razem będą rozmieszczeni mniej więcej w ten sam sposób. Możesz oddawać więcej niż jeden strzał w okolice głowy któregoś z wrogów - im ich więcej, tym większa szansa na trafienie.
Podczas pierwszego spowolnienia od razu wciśnij przycisk lunety - bez tego nie masz żadnej szansy na jakikolwiek celny strzał. Celownik powinien się zatrzymać przy głowie przykucniętego przeciwnika z prawej - zastrzel go, wyceluj w stojącego po lewej, strzel i spróbuj zabić jeszcze jednego stojącego po lewej (obrazek powyżej). Postaraj się ustrzelić przynajmniej dwie głowy.
Od razu wyceluj w głowę przykucniętego przeciwnika po lewej, bo to on właśnie strzeli do ciebie pierwszy (przykucnięty po prawej patrzy w prawo, nie zajmuj się nim). Jeśli oberwiesz, stracisz cenny czas. Po zastrzeleniu go postaraj się jeszcze zabić stojącego po lewej (obrazek powyżej).
Ponownie jako pierwszego obierz przykucniętego po lewej. Jeśli wszystko dobrze poszło, to już podczas tego spowolnienia powinien pojawić się komunikat o ukończeniu wyzwania (obrazek powyżej).
Jeśli tak się nie stało, masz ostatnią szansę przy czwartym spowolnieniu (obrazek powyżej). Jeśli jednak nadal ci się nie udało, to kiedy wydarzenia wrócą do normalnego tempa, od razu zatrzymaj grę i wyjdź do menu. Po wczytaniu (lub śmierci podczas któregoś ze spowolnień) powrócisz na początek pierwszego spowolnienia.
Ensure zero non-combatant casualties
(Nie zabij żadnego z cywili)
Po zakończeniu przygody z Ziggym i oczyszczeniu z przeciwników pomieszczenia CRC idź dokładnie przed siebie mijając regały. W końcu dojdziesz do pokoju z lewej. Wejdź do środka (obrazek powyżej) i spójrz na napis Access po lewej. Przysuń się i wciśnij przycisk użycia. Od tej pory wszyscy przeciwnicy będą podświetleni czerwonym kolorem, co ułatwi ci ich identyfikację, a także pozwoli zaliczyć to wyzwanie. Teraz wystarczy, abyś własnoręcznie nie zabijał cywilów, a wyzwanie będzie twoje.
Eliminate rappelling enemies (x5)
(Wyeliminuj 5 opuszczających się wrogów)
Kiedy wejdziesz do centrum handlowego, dokładnie naprzeciwko zauważysz wielki napis CAFI. Dokładnie za nim pojawi się pierwsza para wrogów, która zjedzie na linach (obrazek powyżej), choć w ferworze walki może ci się nie udać zabić żadnego z nich. Jednak nie martw się o to - druga próba będzie już za chwilę.
Kiedy z Salazarem otworzysz wielkie drzwi, w kolejnej sali wybierz lewe schody (po prawej jest ASD) i jak najszybciej zbiegnij na dół. Wybiegnij na zewnątrz i spójrz w górę - powinieneś dojrzeć wrogi śmigłowiec transportowy, który ma zamiar wysadzać żołnierzy. Zacznij po prostu strzelać ciągłą serią w drzwi śmigłowca (obrazek powyżej), dzięki czemu z góry będą spadać ciała wrogów i wypatruj komunikatu o zaliczonym wyzwaniu. Jeśli go nie ma, a śmigłowiec odleciał, szybko wyjdź do menu i opuść misję, a potem wczytaj ją ponownie. Przy odrobinie szczęścia nie zdążysz zaliczyć kolejnego punktu kontrolnego (choć niezwykle o to łatwo, co sprawi, że aby ukończyć to wyzwanie, będziesz musiał przechodzić całą misję od początku).
Eliminate enemy personnel (x25) in the outdoor area
(Wyeliminuj 25 wrogów na zewnątrz)
Na zewnątrz oznacza tu ostatnią część poziomu, czyli zaraz po zejściu po wielkich schodach i wyjściu z centrum handlowego. Wyzwanie to można oczywiście połączyć z poniższym. Wrogów na tym rozległym terenie jest po prostu mnóstwo, także nie martw się, że ich zabraknie. Jeśli idziesz zgodnie z opisem misji, to po przejściu przez most i wejściu po pierwszych schodach nie schodź po drugich, tylko poczekaj na ich szczycie. Zabijaj wrogów na dole, na miejsce wyeliminowanych bez końca pojawiać się będą następni (obrazek powyżej). W tym miejscu najłatwiej zaliczyć to wyzwanie. Jeśli nie ma tu wrogów, po prostu ich poszukaj, ale nie zbliżaj się do DeFalco na odległość mniejszą niż 102-103 metry, bo zacznie uciekać!
Incapacitate enemy personnel (x20) using Combatant Suppression Knuckles
(Obezwładnij 20 wrogów za pomocą kastetów paraliżujących)
Zaraz po scenie ze spowolnieniami w klubie i animacji poczekaj, aż Harper skończy tłumaczyć strażnikowi, co ten ostatni ma zrobić. Kiedy otworzy zbrojownię po prawej, wejdź do środka i spójrz na pancerną furtkę z napisem Access (obrazek powyżej). Otwórz ją, dzięki czemu wyposażysz swojego bohatera w elektryzujące kastety, niezbędne do ukończenia tego wyzwania.
Teraz musisz po prostu odnaleźć i obezwładnić 20 wrogów w walce wręcz. Oczywiście najlepiej to robić na poziomie Recruit. Na dobry początek dokładnie sprawdź każdy zakamarek centrum handlowego, najpierw piętro, potem parter (obrazek powyżej). Dopiero potem otwórz z Salazarem wielkie drzwi. Raczej nie uda ci się zabić wszystkich 20 wrogów w centrum handlowym, ale sporą część na pewno. Są tu ich naprawdę spore grupy, uważaj tylko, aby nie wpaść między kilku przeciwników, którzy zasypią cię ciosami - wtedy zginiesz szybko nawet na najłatwiejszym poziomie trudności.
Dokończ wyzwanie na zewnątrz - jest tu praktycznie nieograniczona liczba wrogów. Zwróć szczególną uwagę na wnętrza budynków, balkony etc. (obrazek powyżej). O ile nie będziesz zbliżał się do celu, na ukończenie wyzwania będziesz miał nieograniczoną liczbę czasu. Bij wrogów, aż zaliczysz to wyzwanie. Można je oczywiście połączyć z powyższym.
Protect ASD resource from destruction
(Chroń ASD przed zniszczeniem)
Jedyne, co musisz zrobić, aby ukończyć to wyzwanie, to odnaleźć ASD. Będzie ono w galerii handlowej, dokładnie na lewo od Salazara, który stanie przy wielkim drzwiach i będzie na ciebie czekał. Zanim do niego pójdziesz, otwórz drzwi z napisem Access (obrazek powyżej). Po chwili ASD stanie do walki po twojej stronie. Nie musisz się o nie przejmować - przeciwnik nie ma szans go zniszczyć.
Collect intel (x3)
(Zbierz wszystkie 3 materiały wywiadowcze)
Spójrz do działu "Materiały wywiadowcze" lub do opisu misji, by dowiedzieć się, gdzie w tej misji zostały poukrywane materiały wywiadowcze. Zbierz je wszystkie, aby ukończyć to wyzwanie.
100% survivability rating
(Nie umrzyj ani razu i nie ponieś porażki w żaden inny sposób)
Pod tym względem nie będzie to trudna misja. Wrogowie używają jedynie granatów błyskowo-hukowych, które nie mogą cię zabić. Właściwie jedyne, co musisz zrobić, to zachować szczególną ostrożność podczas kierowania Ziggym, kiedy będziesz chodził i skakał po niebieskich i czerwonych rurach. Druga rzecz, na którą uważaj, to po wydarzeniach w klubie spore grupy wrogów. Podczas gdy będą cię ostrzeliwały, któryś z wrogów może podbiec i zadać ci cios. Wtedy właśnie najłatwiej o śmierć.