07 - Suffer with Me | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II poradnik Call of Duty: Black Ops II
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Misja 07: SUFFER WITH ME
Uwaga! Jeśli chcesz ułatwić sobie zdobycie dwóch wyzwań, jako pierwszą broń zabierz jakiś karabin maszynowy (np. M60 z grupy Light Machineguns) wraz z powiększonym magazynkiem (Enhanced Clip), zaś jako drugą - jakąkolwiek wyrzutnię rakiet.
Cel: Meet up with Mason and McKnight (Spotkaj się z Masonem i McKnightem)
Cel: Retrieve bag from shed (Zabierz torbę z szopy)
Cel: Get to Woods' vehicle (Idź do pojazdu Woodsa)
W tej misji wcielisz się w Woodsa. Idź do drugiego samochodu, aby spotkać się z Masonem, potem do drzwi wejściowych, a kiedy nie wejdziecie do środka, obejdź dom z lewej i dojdź do drewnianych drzwi. McKnight je otworzy, a ty będziesz mógł podejść do szopy (obrazek powyżej). Woods sam weźmie torbę, a potem przysiądzie się do reszty. Kiedy rozmowa dobiegnie końca, idź za towarzyszami.
Cel: Capture Noriega (Pochwyć Noriegę)
Kiedy wysiądziesz z pontonu, ruszaj w lewo za Masonem i zbliż się do drabiny. Kiedy tylko na ekranie pojawi się komunikat, od razu wciśnij przycisk strzału, aby rzucić nożem w strażnika po prawej (obrazek powyżej). Błyskawicznie ukryj się w strażnicy, z której wyszedł.
Będziesz dosłownie zasypywany granatami. Strażnica jest najbezpieczniejszym miejscem, co nie znaczy, że całkowicie bezpiecznym - jeśli granat wpadnie do środka, to albo go odrzuć, albo czekaj na śmierć i wczytaj zapis. Wychyl się ostrożnie (obrazek powyżej) i zacznij strzelać do wrogów. Eliminuj ich od prawej do lewej. Po prawej pierwszy będzie krył się za ustawionym przodem do ciebie wrakiem samochodu, drugi przeskoczy przez samochód po lewej. Uważaj na jednego, który może przebiec za murkami w prawo i stanąć tuż przy bramie. Pozostali będą biegać na dziedzińcu bliżej bramy.
Kiedy choć trochę oczyścisz teren z wrogów, wstań i pobiegnij sprintem za owalną donicę po lewej. Padnij z jej lewej strony i zacznij się czołgać wzdłuż murku, który od niej odchodzi. Pod ścianą między kolumnami po lewej będzie sporo wrogów. Ostrożnie czołgaj się przed siebie starając się wypatrywać części ciała wrogów i w nie strzelać (obrazek powyżej). Wycofuj się w razie potrzeby.
Kiedy doczołgasz się do drugiej donicy (lub jeśli po twojej stronie wyląduje jakiś granat), wstań i biegnij w lewo, za róg. Wychyl się i wypatruj wrogów (mogą być za przewróconym stołem). Kieruj się wzdłuż budynku ukrywając się za kolejnymi kolumnami i uważaj na przeciwnika, który wyskoczy z jednego z okien po lewej. W międzyczasie przyjedzie tu ciężarówka pełna przeciwników, także bądź gotów na nową walkę (obrazek powyżej). Dopiero po upewnieniu się, że nikt za chwilę nie strzeli ci w plecy, skieruj kroki na schody na końcu dziedzińca.
Cel: Assist SEALs (Pomóż SEAL-om)
Dobiegnij do szarej kropki, a potem kieruj się wraz z Masonem w prawo. Po lewej zauważysz napis Access na skrzyni, którą otwórz (obrazek powyżej). Dzięki temu zdobędziesz granaty dymne Nightingale. Biegnij za Masonem i wejdź po schodach na dach. Stoi tam kilku przeciwników, lecz nie musisz nawet z nimi walczyć. Część zabije Mason, a pozostałych zdejmie poznany na początku misji snajper McKnight. Dobiegnij do Masona i poczekaj, aż otworzy świetlik.
Zabij z góry dwóch wrogów i zanim nowi zajmą ich miejsce, wskocz za Masonem, a potem jak najszybciej obróć się w prawo i biegnij przed siebie, aż wpadniesz do korytarza (pierwszy obrazek powyżej). Tu szybko zabij żołnierza po lewej i idź tam, gdzie stał (drugi obrazek powyżej). Dokładnie za nim są drzwi, które możesz otworzyć wytrychem, dzięki czemu zabierzesz kombinezon chroniący przed wybuchami.
Obróć się o 180 stopni i ruszaj przed siebie. Po prawej, na prostopadłym tarasie będzie sporo przeciwników, ale lepiej zostawić ich, aby walczyli z sojuszniczymi SEAL-ami. Omiń wyjście na taras po prawej (obrazek powyżej) i ukryj się z jego lewej strony. Musisz teraz wychylać się w lewo (aby zabić wrogów w korytarzu) i prawo (aby zabić wrogów na tarasie i w oknach po prawej). Posuwaj się dalej korytarzem eliminując kolejnych przeciwników (jeden będzie krył się w lewym rogu korytarza).
Po zakręceniu w prawo od razu zabij przeciwnika, który wbiega po schodach prowadzących na dół naprzeciwko (pierwszy obrazek powyżej). Mason z nich skorzysta, a ty, zanim to zrobisz, poszukaj materiałów wywiadowczych (1/3). Leżą na jednej z półek po lewej (drugi obrazek powyżej). Następnie dołącz do Masona na dole.
Zejdź po schodach i idź w lewo. Wyjrzyj przez lewe drzwi i szybko zlokalizuj operatora ciężkiego karabinu na ciężarówce, która wyjedzie z prawej (obrazek powyżej). Zdejmij go. Możesz teraz albo zostać tutaj i stąd eliminować wrogów, albo spróbować złapać za ciężki karabin na wspomnianej ciężarówce. Co ciekawe, jeśli zrobisz to drugie, nawet na poziomie Veteran będziesz praktycznie nietykalny, nawet przez wrogie granaty i pociski RPG. Zacznij siać zniszczenie, wyeliminuj wrogów blisko samochodu, a potem tych w oknach i po lewej, a także na balkonie (jest tam żołnierz z RPG).
Kiedy korzystając z karabinu nie będziesz mógł dosięgnąć żadnego przeciwnika, zsiądź z wozu i szybko podbiegnij do Masona, który kryje się za skrzynkami po lewej. Stąd zdejmij przeciwników za rogiem i za skrzynkami po prawej, przy ścianie budynku. Kiedy Mason wybiegnie i nie będzie żadnych wrogów w pobliżu, ruszaj za nim na schody i wejdź do następnego budynku. Zatrzymaj się przy jego drugich drzwiach (obrazek powyżej) i poczekaj, aż snajper McKnight oczyści dziedziniec motelu. Dopiero wtedy ruszaj do wskazanego celu, aby przechwycić Noriegę.
Cel: Escort Noriega to Army checkpoint (Eskortuj Noriegę na posterunek armii)
Po obejrzeniu animacji i odzyskaniu kontroli nad Woodsem wyceluj i zastrzel przeciwnika bijącego cywila po prawej. Po chwili do walki ruszą jego koledzy, niektórzy mają karabiny, inni będą biec z kijami bejsbolowymi (obrazek powyżej). Wycofaj się i czekaj na nich ze swoją bronią. Jeśli któryś podbiegnie zbyt blisko, użyj noża. Po oczyszczeniu tego miejsca ruszaj z Noriegą i Masonem do drzwi naprzeciwko. Kiedy rozmowa się skończy, podejdź do wskazanych drzwi, aby je wyważyć.
Ruszaj przez korytarz i klatkę schodową na ulicę. W mieście można łatwo się zgubić i jeszcze łatwiej zostać zabitym, bo wrogowie często będą pojawiali się tuż za tobą. Musisz uważać też na granaty. W ogóle nie przejmuj się Masonem i Noriegą. Od razu po wyjściu na ulicę nie idź prosto, tylko w lewo, w stronę sojuszniczego czołgu. Nie strzelaj w niego, bo za chwilę wybuchnie, co może zabić i ciebie, natomiast bądź przygotowany na wyeliminowanie dwóch lub jednego wroga, którzy wybiegną zza rogu po prawej (obrazek powyżej).
Kiedy to zrobisz, biegnij prosto, na zachód. Zza rogu wyskoczy kolejny wróg z kijem, zabij go szybko i kontynuuj sprint przed siebie. Powinieneś zauważyć napis Access na metalowej furtce, dokładnie naprzeciwko ciebie, zaś po lewej ukryją się Mason z Noriegą (obrazek powyżej). Dobiegnij do kraty ze sprintem i wciśnij przycisk użycia, aby dostać się do środka. Dzięki temu zdobędziesz granaty naprowadzające. Po drodze uważaj na żołnierza z RPG, który może czaić się na budynku po prawej.
Za ciałem żołnierza, któremu zamknąłeś oczy, jest śmietnik - szybko ukryj się przy nim, odwróć o 180 stopni i rzuć granat naprowadzający w budynek po lewej (pierwszy obrazek powyżej). Powinno się tu zebrać kilku wrogów, których seria z sojuszniczego śmigłowca szybko pozbawi życia. Jeszcze zanim się skończy, zacznij wychodzić przez furtkę tyłem i jednocześnie rzuć granat naprowadzający na ulicę przed tobą po prawej (drugi obrazek powyżej). Jest tam sporo wrogów, a także ciężarówka z karabinem, jednak po serii ulica powinna być czysta. Jeśli nie, szybko gdzieś się ukryj i powystrzelaj wrogów.
Ostatni granat naprowadzający rzuć na skrzyżowanie, po którym z lewej wyjedzie sojuszniczy pojazd (pierwszy obrazek powyżej). Nic mu się nie stanie, a ty dzięki temu oczyścisz to miejsce z wrogów. Ukryj się po prawej, za białą ciężarówką i uważaj - jeden przeciwnik może wybiec z drzwi dokładnie za tobą. Twoim zadaniem będzie jak najszybsze zdjęcie przeciwnika, który pojawi się na balkonie budynku po lewej. Następnie kieruj się ostrożnie na północ.
Wrogowie na dole powinni zostać unieszkodliwieni, problemem pozostaną ci na wyższych poziomach - dwóch z RPG stoi na dachu po lewej (obrazek powyżej), a jeden będzie strzelał z balkonu dokładnie naprzeciwko. Zachowaj szczególną ostrożność i nie wychylaj się. Możesz też chwilę poczekać, bo twoi sojusznicy nie będą zasypiać gruszek w popiele.
Jeśli chcesz w łatwy sposób zaliczyć jedno z wyzwań, to wejdź na schodki po prawej i zacznij strzelać do działka przeciwlotniczego ZPU na jednym z dachów (obrazek powyżej). Może to trochę potrwać, zanim je zniszczysz, ale w końcu ci się uda.
Zaraz potem udaj się w stronę wraku sojuszniczego czołgu po lewej, a potem dokładnie w uliczkę na zachód. Ukryj się za dwiema beczkami po lewej, aby nie zostać zaskoczonym przez trzech przeciwników, którzy pojawią się obok zielonego samochodu po prawej (obrazek powyżej). Wykończ ich i idź dalej na wschód pomiędzy budynki, po schodkach i przez bramę.
Zabij szybko przeciwnika znęcającego się nad cywilem (pierwszy obrazek powyżej), a potem wyjmij granaty dymne i wrzuć wszystkie przez bramę naprzeciwko. Porozrzucaj je w różne strony, aby mieć na chwilę spokój, po czym skieruj się do drzwi po lewej. W środku, na ladzie po lewej, dokładnie naprzeciwko dziury w ścianie, znajdziesz materiały wywiadowcze (2/3) (drugi obrazek powyżej). Uzupełnij koniecznie amunicję przy skrzyniach, ale uważaj - w każdej chwili przez dziurę lub drzwi może wbiec jakiś przeciwnik!
Kiedy dym opadnie, większość wrogów powinna zostać zabita przez sojuszników. Mimo to ostrożnie się wychyl przez dziurę i zbadaj dziedziniec, a potem dach kościoła po lewej - mogą tam stać wrogowie. Trzymaj się lewej ściany budynku, z którego wyszedłeś. Na skrzyżowaniu, na balkonie po lewej czai się przeciwnik (obrazek powyżej) - koniecznie go zabij. Następnie odwróć się i biegnij na północ. Za kościołem po lewej jest brama, a dokładnie naprzeciwko niej wejście do budynku, przez które wbiegnij do środka.
W następnym pomieszczeniu może być przeciwnik - zabij go przez okno po lewej, a potem wejdź tam drzwiami po prawej i od razu ukryj się przy wyjściu z lewej, przy samochodzie. Wychyl się i pozdejmuj wrogów kryjących się w okolicy barykady (obrazek powyżej). Następnie zacznij biec na zachód i podejdź do oznaczonych przez znacznik celu drzwi. Obejrzyj animację, a przejdziesz do ostatniej części misji.
Od razu po odzyskaniu kontroli nad bohaterem idź cały czas przed siebie. Zatrzymaj się dopiero wtedy, kiedy zauważysz ostatnie materiały wywiadowcze (3/3) (obrazek powyżej) na umywalce naprzeciwko. Następnie idź do Masona i Noriegi, a potem wejdź do kolejnego pomieszczenia i podejdź do kobiety z napisem "Help".
Kiedy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, od razu zacznij strzelać do przeciwników na końcu korytarza naprzeciwko (obrazek powyżej) i jednocześnie przesuwaj się w lewo, by się ukryć. Część wrogów będzie w ciebie strzelać, inni będą podbiegać z kijami bejsbolowymi z drzwi po lewej i prawej. Cały czas bądź ostrożny. Po chwili przeciwnicy się skończą, a ty biegnij jedyną możliwą drogą - przez korytarz i na górę.
Na górze podejdź do napisu "Help" po lewej i poczekaj, aż twój bohater wyciągnie Noriegę. Po chwili wleci tu granat naprowadzający, a ty będziesz musiał czym prędzej biec, by się wydostać. Upewnij się, że nie jesteś w trybie kucania, ale wbrew pozorom nie korzystaj ze sprintu. Biegnij normalnie i patrz pod nogi, będziesz musiał skoczyć w odpowiednim momencie (obrazek powyżej) - nie zrób tego za późno, ale też i nie za wcześnie! Kiedy spadniesz na balkon, przejdź do następnego pokoju i zeskocz przez dziurę w podłodze. Idź jedyną możliwą drogą na posterunek. Poczekaj, aż rozmowa dobiegnie końca.
Cel: Kill Menendez (Zabij Menendeza)
Wyjdź na balkon i użyj lunety. Wykorzystaj dodatkowe powiększenie (obrazek powyżej). Kiedy dwóch strażników wyprowadzi twój cel, podejmij decyzję.
- Jeśli strzelisz celowi w głowę, będzie to miało negatywne konsekwencje w fabule.
- Jeśli zabijesz cel np. dwoma strzałami w nogę, będzie to miało trochę lepsze konsekwencje w fabule.