05 - Fallen Angel | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II poradnik Call of Duty: Black Ops II
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Misja 05: FALLEN ANGEL
Cel: Gain Access to Anthem (Dostań się do Anthem)
Od razu po rozpoczęciu misji, kiedy twój wielki, czworonożny robot (CLAW) pójdzie w lewo, ty spójrz w prawo, na prawy regał. Na jednej z jego dolnych półek leżą materiały wywiadowcze (1/3) (obrazek powyżej). Zabierz go i ruszaj za robotem, trzymając się jego tyłu i prawej strony.
Pierwsza potyczka będzie łatwa, bo ogień wrogów skupi się na twoich robotach (drugi wyjdzie z lewej) - tobie wystarczy tylko stać z tyłu i czekać. Jednak masz tu do zrobienia jedną rzecz. Od razu po zabraniu materiałów wywiadowczych wybiegnij przez drzwi i udaj się w lewo, do drugiego robota. Przysuń się do niego (jest na nim napis Access) (obrazek powyżej) i wciśnij przycisk użycia, aby w późniejszej części poziomu uruchomić miotacz ognia.
Wracaj na prawą część sali i po prostu kryj się za ścianami i czekaj, aż twoje CLAW-y przejdą na drugi koniec sali. Możesz oznaczać cele dla robota - w tym celu wciśnij odpowiedni przycisk i wskaż przeciwnika niebieskim światłem, a potem zatwierdź cel przyciskiem strzału. Kiedy otrzymasz informację o wrogim śmigłowcu-dronie, oznacz go (obrazek powyżej) - będzie tuż przy wyjściu z sali po lewej. Przy celowaniu uważaj na żołnierzy, którzy nie zostali zabici!
Kiedy wyjdziecie na zalaną ulicę, przygotuj się do walki z przeciwnikami rozlokowanymi na jej końcu, ale przede wszystkim z tymi na balkonach po prawej. Przebiegnij szybko do drzwi do garażu po lewej (pierwszy obrazek powyżej) i wciśnij przycisk użycia przy napisie Access, aby roboty weszły do garażu. Dzięki temu znajdą się na dachach i będziesz mógł korzystać z ich wsparcia z góry. Kiedy drzwi garażu się zamkną, szybko przylgnij do nich i zacznij strzelać we wrogów lub oznaczać ich dla CLAW-ów (drugi obrazek powyżej). Załatw tych na dole - jednego na balkonie i drugiego pod nim - a potem wychyl się w lewo i wypatruj wrogów na balkonach. Oznaczaj ich dla CLAW-ów pamiętając, że nie są one w stanie trafić w lewą część ulicy - przeciwników ukrywających się po lewej stronie załatwiaj za pomocą karabinu. Poślij Harpera przodem - niech on skupia na sobie ogień wrogów.
Kiedy najbliżsi wrogowie zostaną wyeliminowani, wybiegnij na ulicę i schowaj się w jednym z garażów po lewej uprzednio zabiwszy wrogów, którzy się w nim kryli. Wychyl się (obrazek powyżej) i wracaj do oznaczania / eliminowania celów. Niektórzy przeciwnicy są tak dobrze ukryci, że ich zabicie będzie wymagało co najmniej 2-3 serii z CLAW-a. Oczywiście możesz zabijać ich za pomocą karabinu, lecz wiedz, że za zabicie 8 wrogów za pomocą oznaczenia dla CLAW-a jest wyzwanie. Pamiętaj też o tym, że prąd płynącej wody będzie cię spychał. Do tego uważaj, by nie wejść pod spadającą wodę w kilku miejscach, bo ekran stanie się na chwilę bardzo rozmyty.
Po wyeliminowaniu celów na balkonach ukryj się po prawej stronie ulicy, w jednym z garażów, a potem wychyl się w lewo i oczyść okolice wielkiej bramy. Posuwaj się w tamtą stronę wypatrując przeciwników za pomocą skanera. Kiedy przejdziesz przez bramę, skieruj kroki do małego tunelu po prawej i poślij Harpera przodem. Ukryj się na początku tunelu (pierwszy obrazek powyżej) i zdejmij wrogów w oddali, a potem stań przy ścianie naprzeciwko i zacznij wyszukiwać wrogów za pomocą skanera (drugi obrazek powyżej). Po prostu wychodź coraz bardziej z ukrycia gotowy trafić w głowę kolejnego przeciwnika, aż pozbędziesz się wszystkich.
Jak najszybciej biegnij za Harperem! Po krótkiej chwili zauważycie wielki autobus, który zmiażdży was, jeśli czegoś nie zrobicie (pierwszy obrazek powyżej). Przysuń się do Harpera i zacznij wciskać przycisk użycia, aby otworzyć bramę. Kiedy tylko twój bohater wstanie, nie idź przed siebie, ale skręć w ślepy zaułek po prawej. Tuż po lewej będą leżały materiały wywiadowcze (2/3) (drugi obrazek powyżej). Idź cały czas za Harperem, aż powie ci, abyś się nie ruszał.
Cel: Avoid being spotted by MQ drones (Nie zostań wykryty przez drony MQ)
Poczekaj chwilę za workami z piaskiem, a potem przeskocz je. Ukryj się za ścianą po lewej i poczekaj, aż dron zacznie patrzeć w drugą stronę. Wybiegnij i stań za następną ścianą po lewej, tuż przy Harperze. Ponownie ruszaj za nim i przylgnij do ściany, na prawo od Harpera (obrazek powyżej), ale nie za blisko, by cię nie przesunął na widok drona. Kiedy Harper da sygnał, ruszaj przez budynek na zewnątrz, przez drugie wyjście, a potem od razu skryj się przy ścianie po prawej.
W przedostatnim ukryciu się najłatwiej popełnić błąd. Kiedy wybiegniecie, nie stawaj przy Harperze, ale skryj się po prostu za kolumną po prawej (obrazek powyżej). Za chwilę, kiedy Harper da sygnał, przykucnij obok niego za wrakiem samochodu, a potem przy kolejnym wraku, tym razem ciężarówki. To ostatnia kryjówka. Pamiętaj, aby wychodząc zza drugiego wraku poruszać się po cichu (po prostu pozostań w pozycji kucznej), gdyż drona mogą zaalarmować głośne dźwięki!
Biegnij za Harperem, przed tobą powinien zawalić się gruz. Nie idź za Harperem, tylko przed siebie - wśród gruzów znajdziesz ostatnie materiały wywiadowcze (3/3) (obrazek powyżej). Idź za Harperem i zacznij strzelać do wartowników nad wejściem do kanału. Nic się nie stanie, jeśli nie trafisz, Harper poradzi sobie z nimi.
Podejdź ze swoim kolegą do wejścia do kanału i wejdź, kiedy je otworzy. Podążaj cały czas za nim, a kiedy zobaczysz po lewej napis Access na drzwiach (obrazek powyżej), otwórz je. Dzięki podsłuchaniu rozmowy otrzymasz informację pozwalającą w dalszej części misji skorzystać z SOC-T. Idź za Harperem, aż Mason skontaktuje się z Briggsem, a ty przejdziesz do następnej części misji.
Cel: Get to observation point (Dostań się do punktu obserwacyjnego)
Cel: Identify Menendez (Zindentyfikuj Menendeza)
Cel: Record Mendenez's conversation (Nagraj rozmowę Menendeza)
Spójrz w górę i wystrzel we wskazane miejsce linkę za pomocą przycisku granatu. Obejrzyj animację, a potem podejdź po cichu do strażnika po prawej i wciśnij przycisk walki wręcz. Stań przy barierce i spójrz na dziedziniec. Są tu trzy jeepy, ubrany w jasny garnitur Menendez wysiądzie z jednego z nich i po chwili stanie obok. Twoim zadaniem jest trzymanie celownika na nim (możesz powiększyć ekran za pomocą przycisku lunety), aby go zidentyfikować, a potem nagrać jak najwięcej danych (obrazek powyżej). Kiedy Menendez zacznie odchodzić, przesuwaj celownik wraz z nim. Powinno ci się udać nagrać ok. 100 TB danych (licznik TB jest tuż przy kółku na środku ekranu, pod dwoma poziomymi paskami po prawej). Razem z tą próbą są cztery. Nagranie 400 TB danych nagrodzi cię wyzwaniem.
Kiedy stracisz kontakt z Menendezem, ruszaj za Harperem i przykucnij za nim, kiedy stanie przy wentylatorze. Następnie ruszaj dalej, zeskocz i koniecznie padnij - jeśli tego nie zrobisz, zostaniesz wykryty przez patrolujący śmigłowiec. Spójrz w prawo, na skanerze powinno pojawić się kółko oznaczające Menendeza (obrazek powyżej). Będzie przechodził przez korytarz z prawej do lewej (na sekundę czy dwie przystanie, a potem będzie szedł dalej). Trzymaj na nim celownik cały czas - kiedy stracisz z nim kontakt, powinieneś mieć sporo ponad 200 TB danych. Nie martw się, jeśli Harper zasłoni ci Menendeza, bo dla skanera nie ma to znaczenia.
Biegnij za Harperem, wespnij się na dach, wejdź do pokoju i poczekaj, aż twój towarzysz zabije strażnika. Wyjrzyj przez okno po prawej i zlokalizuj Menendeza (obrazek powyżej) - ponownie będzie wychodził z prawej. Potem zatrzyma się i przeprowadzi całkiem długą rozmowę, po czym pójdzie w lewo. Jeśli w dostateczny sposób wykorzystałeś tę i dwie poprzednie próby, to powinieneś pod koniec trzeciej mieć już 400 TB danych. Jeśli nie - nie martw się, niedługo będziesz miał czwartą i ostatnią okazję.
Cel: Reacquire Menendez (Odnajdź Menendeza)
Cel: Record Mendenez's conversation (Nagraj rozmowę Menendeza)
Biegnij za Harperem, ukryj się pod murem i poczekaj, aż śmigłowiec przeleci. Przez następną część misji po prostu rób to samo, co Harper i biegnij za nim bez sprintu. Zeskoczycie na niższy dach i przebiegniecie do miejsca, w którym zeskoczysz na ulicę (pierwszy obrazek powyżej). Podejdź do strażnika przy jeepie i zabij go ciosem noża, po czym idź za Harperem do środka budynku. Będziesz mógł nagrać przez okno ostatnią rozmowę Menendeza (drugi obrazek powyżej), który wyjdzie z lewej strony naprzeciwko i zatrzyma się. Zrób to, a potem poczekaj, aż Harper odblokuje przejście po prawej. Przepłyń za nim do kolejnego miejsca i wyjdź na powierzchnię.
Cel: Rendezvous with Salazar (Spotkaj się z Salazarem)
Cel: Clear the rail yard (Oczyść dziedziniec kolejowy)
Po animacji znajdziesz się znowu w wodzie. Płyń za Harperem, a potem biegnij za nim. Wejdziesz na górę po schodach. Przygotuj się do krótkiej walki po raz kolejny korzystając ze skanera do odkrycia przeciwników (obrazek powyżej). Wykończ dwóch wrogów, ale nie wchodź do sali i nie stawaj pod oknem obok Harpera, bo zginiesz ostrzelany serią z helikoptera. Po prostu zostań przy schodach. Wciśnij pokazany na ekranie przycisk, aby przejąć kontrolę nad Brutusem - pierwszym z dwóch CLAW-ów, które masz do dyspozycji w tej misji.
Możesz korzystać z wyrzutni granatów i działka (lub zamiast niego z miotacza ognia, jeśli na początku misji go uruchomiłeś). Kiedy tylko zaczniesz patrzeć "oczami" Brutusa, od razu spopiel kilku wrogów naprzeciwko za pomocą miotacza ognia (obrazek powyżej). Idź przed siebie i pal wszystkich na drodze. Co prawda działko jest wygodniejsze, ale możesz ukończyć wyzwanie za spalenie 10 przeciwników. Pamiętaj jednak, że o ile działkiem możesz swobodnie sterować, to miotacz ognia strzela zawsze w tę stronę, w którą zwrócony jest twój robot. Uważaj też na czerwone, wybuchowe beczki! Następnie skręć w prawo.
Tak naprawdę jedyne, na co musisz uważać, to żołnierze z RPG na dziedzińcu, którzy będą ostrzeliwać cię rakietami przez drzwi garażu po lewej. Dlatego postaraj się tak chodzić, aby pomiędzy tobą a wyjściem była np. kolumna. Po prawej, pomiędzy kolumnami, zbierze się spora grupa wrogów (obrazek powyżej). To doskonała okazja, by zaliczyć wyzwanie. Kiedy to zrobisz, nie strzelaj już do nikogo, tylko wycofaj CLAW-a w miejsce, w którym objąłeś nad nim kontrolę. Następnie wciśnij odpowiedni przycisk, aby zasiąść za sterami drugiego CLAW-a. Jeśli CLAW zostanie zniszczony, automatycznie przełączysz się na drugiego.
Kluczowe jest jak najszybsze wybicie żołnierzy z RPG na dziedzińcu wśród jeepów (pierwszy obrazek powyżej), a także ostrzelanie rakietami wrogów z RPG, który są na dachu po prawej (drugi obrazek powyżej). Kolejni mogą wbiec z ulicy po lewej (w zależności od tego, jak wcześnie lub jak późno przełączyłeś się z jednego CLAW-a na drugiego). Potem po prostu poniszcz resztę celów (śmigłowiec, dwa jeepy) i powybijaj pozostałych wrogów. Jeśli oba twoje CLAW-y przeżyły, ukończysz dodatkowe wyzwanie. Kiedy już nie będzie żadnych wrogów, przeniesiesz się do ciała Masona. Wybiegnij na dziedziniec i wsiądź do samochodu, by przejść do trzeciej i ostatniej części misji.
Cel: Destroy the blockade (Zniszcz blokadę)
Cel: Escape Anthem (Ucieknij z Anthem)
Na dobry początek zasiądziesz za sterami śmigłowca. Od razu zniszcz przejeżdżający pod tobą pojazd za pomocą rakiet, a potem tym samym sposobem pozbądź się blokady. Wrócisz do ciała Masona. Depnij na gaz i jedź jedyną możliwą drogą. Omiń wrogi pojazd, a potem wjedź do sklepu rozjeżdżając wrogich żołnierzy. Po wyjechaniu z niego szybko przejedź pod dwoma żołnierzami z RPG (obrazek powyżej).
Jedź dalej, wybierz lewą lub prawą drogę, kiedy zauważysz dwie (prawa prowadzi pod górę). Zaraz potem otrzymasz wybór - możesz do końca misji pozostać w pojeździe lub przełączyć się na drona (śmigłowiec) (obrazek powyżej). Poniżej zostały opisane obie.
Jako dron po prostu strzelaj rakietami do wszystkich celów oznaczanych na ekranie czerwonymi okręgami. Wystarczy, że oznaczysz cel przejeżdżając po nim kursorem, a potem pozostanie ci tylko wciśnięcie przycisku strzału - rakieta trafi już sama. Zablokowanie celu będzie pokazane przez czerwone kółko (pierwszy obrazek powyżej), usłyszysz także charakterystyczny dźwięk. Możesz w ogóle nie zwracać uwagi na wrogich żołnierzy. Za jeepy jest wyzwanie, zaś najniebezpieczniejsze są drony (drugi obrazek powyżej).
Właściwie jedynym momentem, w którym musisz bardziej uważać jest ten, kiedy zauważysz przed sobą szeroką szybę (obrazek powyżej) - tu właśnie jeden raz skorzystaj z karabinu, aby wybuchem nie uszkodzić śmigłowca, a potem zacznij jak najszybciej eksterminować cele. Nie możesz się zagapić i ominąć któryś z wrogich śmigłowców, bo ten zostanie w tyle cały czas w ciebie strzelając, co najpewniej zakończy się porażką. Dalszą część misji wykonasz bez problemu - po prostu nadążaj ze strzelaniem rakietami w cele.
Jeśli pozostaniesz na stanowisku kierowcy, będziesz miał znacznie cięższe zadanie, bo o wiele łatwiej doprowadzić pojazd do zniszczenia. Im bardziej twój samochód płonie, tym większa szansa na jego zniszczenie (choć po kilku sekundach sam się naprawi). Pamiętaj o przyspieszeniu, szczególnie jeśli jakiś wrogi pojazd stanie ci na drodze. Ponadto musisz pamiętać, że nie możesz pozostawać w tyle. Jeśli usłyszysz co najmniej 3 komunikaty od Harpera ponaglające cię, oznacza to, że za chwilę zgubisz Salazara i poniesiesz porażkę. Po podjęciu decyzji jedź przed siebie, przez kolejny budynek, a potem w lewo, na lewą drogę na autostradzie. Kiedy tylko zauważysz niebieski i zielony znak po prawej, tworzące coś w rodzaju wyskoczni, przejedź przez nie z włączonym przyspieszeniem (obrazek powyżej).
Jedź przez mokradła, a potem w lewo, do wielkiego budynku i przez tunel. Po wyskoczeniu wjedź do następnego budynku i skręć w lewo, a potem w prawo. Jedź przez parking, a kiedy przejedziesz przez bagna, będziesz musiał wykonać dwa uniki. Najpierw pojedź w lewo, by uniknąć ognia (obrazek powyżej), a potem w prawo, by uniknąć kwasu.
Po chwili skręcisz w lewo, przejedziesz przez małą halę i ponownie wyjedziesz na zewnątrz. Przejedź przez urwany kawałek mostu po lewej, a znajdziesz się w wielkiej fabryce. Tu pojedź w lewo, a potem w prawo. Jedź po torach po prawej, prowadzą one do usypanego podjazdu, przed którym włącz przyspieszenie, aby przelecieć na drugi koniec budynku (obrazek powyżej).
Kiedy dron zostanie zniszczony (niezależnie od tego, którą opcję powyżej wybrałeś), będziesz musiał podjąć decyzję wjeżdżając do wielkiej hali naprzeciwko (obrazek powyżej).
- Jeśli nie chcesz, aby Harper został oparzony, trzymaj się jak najbliżej prawej strony.
- Jeśli chcesz oparzyć Harpera, pojedź lewą stroną.
Niezależnie od podjętej decyzji, zaraz potem misja dobiegnie końca.