02 - Celerium | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II poradnik Call of Duty: Black Ops II
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Misja 02: CELERIUM
Cel: Rendezvous with Salazar and Crosby (Spotkaj się z Salazarem i Crosbym)
Pierwsze zadanie polega na wciskaniu pokazywanych na ekranie przycisków w celu (kolejno): dania sygnału Harperowi, zarzucenia liną (obrazek powyżej), oderwania się od skały i przyczepienia się do kolejnej. Powtarzaj te czynności, aż spotkasz się z parą towarzyszy, którzy pomogą ci wyjść z opresji. Jeśli z którąś z czynności nie zdążysz na czas, przegrasz misję.
Cel: Jump from the cliff to start your descent (Zeskocz z klifu, by zacząć opadanie)
Cel: Reach the LZ (Dotrzyj do strefy lądowania)
Podejdź do kolegów i wciśnij odpowiednie przyciski, aby wyciągnąć swingsuit - kombinezon, który pozwoli ci nabrać prędkości i spowolnić opadanie. Sterujesz nim w taki sam sposób, w jaki się rozglądasz (obrazek powyżej). Skocz z klifu i leć razem z towarzyszami kierując się w miejsca pokazywane na ekranie. Kiedy wlecisz w przerwę między skałami, a potem otrzymasz komunikat, wciśnij przycisk użycia, aby otworzyć spadochron. Jeśli zboczysz z kursu lub nie otworzysz spadochronu na czas, zabijesz się.
Cel: Investigate the base (Zbadaj bazę)
Po wylądowaniu podkradnij się do bazy wraz z kolegami. Wbrew poradzie nie korzystaj z granatów EMP. Poczekaj, aż dwóch zakamuflowanych wartowników przejdzie w lewo. Idź za nimi (obrazek powyżej) i załatw jednego w walce wręcz, drugiego zdejmie Harper.
Obróć się o 180 stopni, a zauważysz dwa rosnące blisko siebie drzewa, obok których przechodziłeś. Ukryj się za tym po prawej i wychyl (obrazek powyżej). Od tej chwili używaj skanera, by lokalizować wrogów - nawet tych ukrytych za osłonami. Zacznij od dwóch przeciwników stojących na górze, na skale po prawej. Potem wykończ kilku naprzeciwko (jeden zbiegnie ze schodów, pozostali będą kryć się pod skałami i wśród skrzynek). Kilku może być w windzie w lewej części tego miejsca, lecz najprawdopodobniej zostaną zabici przez twoich kolegów. Choć skaner ma ograniczony zasięg, to przy każdym celnym trafieniu na celowniku pojawi się zielony krzyżyk - również w ten sposób możesz lokalizować wrogów.
Kiedy twoi koledzy wbiegną na schody, zrób to i ty. Błyskawicznie ukryj się za dwiema skrzynkami po lewej, na których leżą niebieskie płachty przewiązane żółtym sznurkiem. Zacznij wychylać się w prawo eliminując wrogów na szczycie skał od prawej do lewej. Uważaj! Tu i w dalszej części misji niektórzy wrogowie mogą mieć kamuflaże optyczne, utrudniające zlokalizowanie ich. Ponownie ruszaj za kolegami, kiedy wbiegną po kamiennych, a potem stalowych schodach po prawej. Spójrz w lewo i przykucnij, zdejmij wrogów w oddali (obrazek powyżej), a potem ruszaj z towarzyszami. Jeśli chcesz, to zamiast wbiegać po schodach, możesz również użyć windy, którą zjechali wrogowie.
Biegnij przed siebie, ale nie skręcaj w prawo za kolegami, tylko wskocz na niską półkę skalną dokładnie naprzeciwko (uważaj - za skałą może kryć się przeciwnik). Dopiero potem skręć w prawo i biegnij do schodów naprzeciwko. Otrzymasz komunikat o śmigłowcu, który zaraz ma odlecieć. Możesz próbować go zniszczyć (jest za to wyzwanie) lub zostawić to Salazarowi. Tak czy inaczej zeskocz na schody i przykucnij, aby skryć się za murem obok nich (obrazek powyżej).
Biegnij pomiędzy wrakiem śmigłowca z prawej a ścianą po lewej. Z pomieszczenia po lewej wybiegnie przeciwnik (pierwszy obrazek powyżej) - bądź gotów się ukryć za skrzynkami po lewej i go zdjąć lub zadaj mu cios w biegu, albo nie zatrzymując się zacznij w niego po prostu strzelać. Kiedy go wykończysz, błyskawicznie ukryj się tam, skąd wybiegł - stań po lewej stronie drzwi i rozejrzyj się po pomieszczeniu. Na jednym ze stolików znajdziesz materiały wywiadowcze (1/3) (drugi obrazek powyżej), które zabierz.
Przytrzymaj przycisk sprintu i podbiegnij do drugiego śmigłowca, przykrytego niebieską płachtą (obrazek powyżej). Tuż za nią po lewej, na spodzie śmigłowca jest miejsce, na które spójrz i wciśnij przycisk użycia, by włamać się do komputera machiny. Dzięki temu będziesz mógł użyć jej działka do eliminacji wrogów.
Rozkręć działko i zacznij eksterminację (obrazek powyżej), ale nie strzelaj ciągle, bo się przegrzeje. Z drugiej strony nie czekaj za długo nie strzelając, bo będziesz musiał ponownie je rozkręcić, przez co stracisz cenny czas, a tego nie masz za dużo. Najlepszy więc jest złoty środek. Rób pół- i jednosekundowe przerwy i zabijaj w pierwszej kolejności tych wrogów, którzy są najbliżej ciebie. Rozglądaj się energicznie po całym polu bitwy, by ich zlokalizować. Kiedy czas się skończy i odzyskasz kontrolę nad bohaterem, skryj się w pomieszczeniu, w którym znalazłeś materiały wywiadowcze.
Wybiegnij w lewo, po rampie do niebieskiego domu. Uważaj, może tu kryć się jakiś przeciwnik. Ukryj się przy drugich drzwiach, wychyl (obrazek powyżej) i pozdejmuj wrogów kryjących się przed wejściem do dalszej części świątyni. Skaner niewiele pomoże, więc lokalizuj wrogów po błyskach strzałów z ich karabinów.
Po wybiciu kilku zeskocz i przylgnij do muru po lewej, ukryj się w rogu i wychylaj. Powoli zbliżaj się do bramy eliminując przeciwników wykrytych za pomocą skanera - najpierw kryj się za rogiem muru (obrazek powyżej), potem za skrzynkami nieco bliżej bramy. W końcu podnieś się i pobiegnij do wielkiej bramy, ale nie wychodź poza nią, tylko błyskawicznie ukryj się wśród skrzynek po lewej.
Ukryj się w bramie, po prawej. Wychyl i przygotuj granaty EMP. Rzuć jeden w prawą wieżyczkę (obrazek powyżej), a potem strzel w nią z Titusa (wystarczy jedna celna seria). Czynność powtórz z drugą wieżyczką po lewej (zasłania ją kawałek muru) uprzednio ukrywszy się przy stercie skrzyń z amunicją również po lewej (mają małe, czerwone lampki).
Teren jest bardzo rozległy, jest tu mnóstwo kryjówek, więc bądź ostrożny i nie daj się zaskoczyć. Starannie obejrzyj skanerem cały teren, aby wiedzieć, gdzie szukać kolejnych wrogów - chodzi tu o to, aby żaden kryjący się za jakimiś ruinami czy niskim murem cię nie zaskoczył. Skryj się przy drugiej, zniszczonej wieżyczce i spójrz w lewo, a powinieneś dojrzeć trzecią (obrazek powyżej). Ją także możesz załatwić za pomocą granatów EMP i Titusa. Pozostaną więc "tylko" żołnierze przeciwnika.
Najpierw oczyść okolice trzeciej wieżyczki, wokół niej i skrzynki z niebieską płachtą będą kryć się przeciwnicy. Ukryj się za wspomnianą skrzynką i wyeliminuj tych dokładnie naprzeciwko, wśród ruin - użyj skanera, by zlokalizować przeciwników (obrazek powyżej). Kiedy wyeliminujesz wszystkich naprzeciwko, przebiegnij w to miejsce sprintem i wskocz na wyższą sekcję, a potem błyskawicznie ukryj się z prawej.
To już prawie koniec tej potyczki. Pozostaje ci jedynie wychylać się coraz bardziej w lewo (do celu powinieneś mieć ok. 30 metrów) i po kolei eliminować wrogów wykrywszy ich uprzednio za pomocą skanera (obrazek powyżej).
Cel: Destroy the temple door (Zniszcz drzwi do świątyni)
Cel: Infiltrate the research facility (Zinfiltruj placówkę badawczą)
Kiedy muzyka ucichnie, stań jakieś 10 metrów od wrót świątyni i poczekaj, aż towarzysze je zniszczą lub zrób to sam. Ruszaj do środka i idź jedyną możliwą drogą. Poczekaj, aż kolejne drzwi staną otworem, a w pierwszym pomieszczeniu placówki zwróć uwagę na skrzynię po prawej (obrazek powyżej). Otwórz ją, aby założyć kamuflaż optyczny i od tej pory upewnij się, że masz go włączonego cały czas (zapamiętaj przycisk, którym go włączasz). Kamuflaż rzadko wyłączy się samoistnie, ale stracisz go, jeśli obok ciebie nastąpi jakiś silniejszy wybuch, stanie się to również po każdym wciśnięciu przycisku (np. uruchamiającego windę lub otwierającego drzwi). W takich przypadkach nie zapominaj włączać go z powrotem. Kamuflaż utrudnia wrogom celowanie i znacznie ułatwi wykonanie misji.
Idź głównym korytarzem, aż nastąpi wybuch. Wycofaj się i podnieś, a potem ukryj za skrzynką po prawej. W hallu naprzeciwko pojawią się dwa ADS (małe, niebezpieczne roboty na gąsienicach), a ze schodów po prawej i lewej zaczną zbiegać wrogowie. Koniecznie włącz kamuflaż! Możesz też kryć się w pokojach po prawej. Najpierw wyjmij Titusa i za jego pomocą pozbądź się dwóch ADS (obrazek powyżej). Potem zmień broń na karabin i powybijaj wrogów, którzy pojawią się na schodach, a także wybiegną z dwojga drzwi naprzeciwko (po lewej i prawej).
Kiedy hall będzie pusty, dojdź do schodów, a potem obróć się o 180 stopni. Po prawej stronie zauważysz wejście do małego pokoju (pierwszy obrazek powyżej). Idź tam i poszukaj materiałów wywiadowczych (2/3) na jednym z biurek po lewej (drugi obrazek powyżej).
Dalsza droga prowadzi w lewo, ale możesz tu wybrać, czy pójdziesz dołem, czy górą. Lepiej wybrać pierwszą opcję, bo na górze o wiele łatwiej jest zginąć. Jest tam rozległa sala z kilkoma przyległymi pokojami. Lepiej więc skieruj się do drzwi po lewej stronie schodów w hallu, ukryj za rogiem i zacznij eksterminować wrogów w korytarzu (pierwszy obrazek powyżej). Pamiętaj o kamuflażu! Dalsza część tego poziomu to plątanina korytarzy i pomieszczeń, ale jest tu znacznie więcej miejsc do ukrycia się. Po prostu idź w stronę kolejnych wrogów skanując teren, aż dotrzesz do windy (drugi obrazek powyżej).
Cel: Infiltrate the lower labs (Infiltruj dolne laboratoria)
Kiedy będzie po wszystkim, udaj się do windy i wciśnij przycisk. Zauważ, że wyłączy to kamuflaż, także włącz go z powrotem. Na dolnym poziomie czeka na ciebie jeden ASD i kilku żołnierzy. Od razu po znalezieniu się na niższym poziomie zacznij strzelać w zbiornik z azotem (cztery pionowe zbiorniki nieco z lewej naprzeciwko, na każdym jest czerwony, poziomy pasek na górze) (obrazek powyżej). To od razu unieszkodliwi ASD (powinien stać w pobliżu zbiorników) i kilku wrogów. Powybijaj resztę wykorzystawszy skaner do zlokalizowania ich. W kilku kolejnych miejscach również natrafisz na zbiorniki z azotem - nigdy nie stój w ich pobliżu! Jeśli wybuchną przy tobie, zamrożą cię, co równa się śmierci. W razie problemów skryj się obok skrzyń z amunicją po prawej (tuż po wyjściu z windy).
Po lewej masz wejście do pokoju, a naprzeciwko rampę prowadzącą na dół. Najpierw ukryj się za skrzynkami po prawej i zdejmij wroga, który pojawi się we wspomnianym wejściu do pokoju. Potem zacznij wychylać się i zdejmować przeciwników w dalszej części korytarza, aż nie będzie tam żadnego (obrazek powyżej). Następnie wbiegnij do wielkiego korytarza i ukryj się za pierwszą skrzynką. Dokładnie po lewej będzie wejście do wspominanego pokoju. Wejdź na krótkie schody i poślij w drzwi naprzeciwko dwie serie z Titusa. Zabijesz dzięki temu wielu wrogów i pozbędziesz się wieżyczki przyczepionej do sufitu.
To jeszcze nie koniec! Z dalszej części korytarza wyjedzie ASD. Możesz użyć zbiornika z azotem, jeśli wrogi robot stoi blisko niego (obrazek powyżej) albo po prostu wykorzystać Titusa. Po zniszczeniu robota ukryj się przy ścianie i wychyl w prawo, aby dojrzeć wrogów w dalszej części korytarza. Posuwaj się dalej chowając się i eliminując przeciwników, aż wszyscy w tym miejscu będą martwi.
Cel: Open container (Otwórz kontener)
Ruszaj za towarzyszami do wielkiego magazynu. Zwróć uwagę na napis Access naprzeciwko (obrazek powyżej). Podejdź do schowka i wciśnij przycisk użycia, aby uruchomić ASD, które teraz będzie po twojej stronie. Każda dodatkowa pomoc przyda ci się w nadchodzących starciach. Idź za towarzyszami i spójrz na skrzynie po prawej, można tu uzupełnić amunicję. Dopiero potem otwórz kontener, przy którym stoją twoi towarzysze. Bądź gotów natychmiast się ukryć, kiedy tylko otrzymasz nowy cel misji.
Cel: Defend the Area (Chroń obszar)
Ukryj się obok kontenera, z którego wylazł naukowiec i bądź gotów na szybkie zabicie trzech wrogów, którzy opuszczą się na linach. Po chwili do walki włączą się dwa wrogie ASD, wybiegnie też nieco więcej żołnierzy (pierwszy obrazek powyżej). Wtedy właśnie najlepiej jest zniszczyć zbiorniki z azotem. Dodatkowym utrudnieniem będą dwie wieżyczki, które opuściły się z sufitu (drugi obrazek powyżej). Rzuć im granat EMP, a potem poślij kilka serii z Titusa.
Cel: Open the Vault (Otwórz komorę)
Cel: Obtain the Celerium Drive (Zabierz dysk z Celerium)
Jeśli chcesz, możesz też zabrać tarczę z urządzenia po prawej, jednak do tej walki nie będzie to konieczne. Zrób to jednak koniecznie po zakończeniu potyczki (obrazek powyżej), nie wkładaj jej tylko w ziemię, ale miej ją cały czas ze sobą. Idź do wielkich drzwi i naciśnij przycisk po lewej stronie. Wejdź za naukowcem i wysłuchaj jego monologu. Po chwili będziesz musiał się znowu bronić.
Cel: Rendezvous with extraction team (Spotkaj się z grupą ewakuacyjną)
Choć tarcza uniemożliwia ci strzelanie, to dzięki niej jesteś praktycznie całkowicie odporny na wrogi ogień (o ile nie zwrócisz się do któregoś z przeciwników plecami). Mając to na uwadze po prostu podchodź do wrogów i zabijaj ich wciskając przycisk walki wręcz (musisz to zrobić dwukrotnie). Zabij wrogów w znanym już pomieszczeniu i idź przed siebie mijając cztery wielkie kolumny. W następnej sali również w taki sam sposób zabij kilku kolejnych wrogów (obrazek powyżej).
Przy ścianie naprzeciwko wejścia, którym się tu dostałeś, nieco z prawej, jest stolik, a na nim ostatnie materiały wywiadowcze (3/3) (obrazek powyżej). Koniecznie zabierz je ze sobą i ruszaj dalej wyjściem po lewej. Wbiegnij po schodach.
Ostatni przeciwnicy stoją właściwie jeden za drugim - w pokoju, do którego dotrzesz, w korytarzu po lewej i w sali naprzeciwko (obrazek powyżej). Po prostu do nich podchodź i zabijaj uderzeniami tarczy. Biegnij dalej, po chwili usłyszysz komunikat od admirała Briggsa. Skieruj się w jego stronę, aby zakończyć tę misję.