06 - Karma | Misje - Opis przejścia | Call of Duty Black Ops II poradnik Call of Duty: Black Ops II
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Misja 06: KARMA
Uwaga! Koniecznie zabierz na tę misję skaner (Milimeter Scanner). Możesz go wybrać jako dodatek dla swojej głównej broni. Niezwykle ułatwi ci to walkę z przeciwnikami (domyślnie nie jesteś w niego wyposażony).
Cel: Get through security checkpoint (Przejdź przez posterunek ochrony)
Cel: Head to the CRC (Kieruj się do CRC)
Wejdź do budynku i poczekaj, aż strażnik odblokuje przejście. Udaj się do windy przez kolejne pomieszczenia. Kiedy Harper wysiądzie, przygotuj się wraz z Salazarem do szybkiego zabicia dwóch inżynierów-strażników (obrazek powyżej) - ty weź tego po lewej. Biegnij z towarzyszem do małego pokoju, a potem przysuń się do biurka. Obejrzyj animację.
Cel: Infiltrate the CRC room (Infiltruj pomieszczenie CRC)
Cel: Disable the electro-static filter (Wyłącz filtr elektrostatyczny)
Przejmiesz kontrolę nad Ziggy'm - małym, mechanicznym pajączkiem, który może chodzić po większości powierzchni, w tym po ścianach i sufitach. Możesz także skakać i przyspieszać za pomocą tych samych przycisków, co przy kierowaniu bohaterem. Korzystaj z poniższych wskazówek i nie rób niczego innego, gdyż z racji umiejętności wspinaczkowych Ziggy'ego bardzo łatwo jest stracić orientację i się zgubić. Idź przed siebie i po chwili skręć w prawo. Teraz przytrzymaj przycisk sprintu, a w odpowiednim miejscu przeskocz przerwę (pierwszy obrazek powyżej). Od razu skręć w lewo i idź przed siebie. Dojdziesz rozwidlenia. Idź prosto, do skrzynki bezpieczeństwa, w którą "strzel" ładunkiem elektrycznym (drugi obrazek powyżej).
Cofnij się do rozwidlenia i tym razem skręć w lewo. Wejdź do owalnego tunelu, a w nim przejdź pomiędzy kratami z lewej i prawej (nie możesz wejść na kraty) (pierwszy obrazek powyżej). Zejdź z boku na sufit, litery A i B w kółkach powinny być do góry nogami (będą przy końcu tunelu). Wejdziesz do szybu wentylacyjnego po suficie. Idź w prawo, aby przejść przez wygiętą kratkę (drugi obrazek powyżej). Potem przejdź przez wygięcie z lewej w kolejnej kracie.
Zatrzymaj się i zacznij iść w lewo lub prawo bokiem. Chodzi o to, abyś z sufitu zszedł na podłogę. Dopiero potem idź dalej, trafisz do pomieszczenia z niebieskimi i czerwonymi rurami. W tym momencie gra dokona autozapisu i jeśli za chwilę w którymkolwiek momencie spadniesz, zaczniesz właśnie od tego miejsca. Idź przed siebie, na rury, a potem bokiem w prawo - poziomo, pionowo, znowu poziomo. Przejdź ostrożnie do przodu. Zauważysz miejsce, w którym musisz przeskoczyć (obrazek powyżej), zrób to.
Jesteś na trzech rurach. Jeśli obrócisz się w lewo, prawa idzie w dół, a pozostałe dwie w górę. Wespnij się po tych ostatnich, ostrożnie obróć w prawo i skocz do kolejnego szybu wentylacyjnego (obrazek powyżej). Idź przed siebie, strzel ładunkiem elektrycznym w czerwony przycisk (musisz się do niego zbliżyć) i zejdź po otwartej kratce. Kiedy spadniesz na mężczyznę poniżej, ponownie wciśnij przycisk strzału. Tu skończy się rola Ziggy'ego.
Cel: Access CRC computer and search for Karma (Dostań się do komputera CRC i poszukaj Karmy)
Biegnij za Salazarem i przygotuj się do walki. Od razu po odzyskaniu kontroli nad bohaterem przesuń się w prawo i jednocześnie zabij dwóch wrogów - jednego przed i drugiego za biurkiem (obrazek powyżej). Dokładnie naprzeciwko, za jednym z regałów, kryje się kolejny przeciwnik. Odnajdź go za pomocą skanera i wychyl się tak, aby twój celownik od razu wylądował na jego głowie.
W taki sam sposób potraktuj kolejnych dwóch, ukrytych nieco dalej po prawej (obrazek powyżej) - lewy stoi w drzwiach, prawy kryje się za biurkiem. Może być ich trudno dojrzeć przez szyby, ale oczywiście możesz je zbić kilkoma strzałami. Pozostanie ostatnich dwóch wrogów - jeden kryje się jeszcze dalej po prawej, zaś drugi przybiegnie wprost do ciebie. Nie daj się zaskoczyć! Po zabiciu tej pary Salazar powinien powiedzieć, że jest czysto.
Z miejsca, w którym przed chwilą ukrywałeś się z Salazarem idź dokładnie przed siebie mijając regały. W końcu dojdziesz do pokoju z lewej. Wejdź do środka (obrazek powyżej) i spójrz na napis Access po lewej. Przysuń się i wciśnij przycisk użycia. Od tej pory wszyscy przeciwnicy będą podświetleni czerwonym kolorem, co ułatwi ci ich identyfikację.
Wyjdź z pokoju i po prostu idź w stronę celu. Kiedy dojdziesz do wejścia do głównego komputera (pierwszy obrazek powyżej), najpierw zwróć uwagę na biurko po prawej. Leży na nim materiał wywiadowczy (1/3) (drugi obrazek powyżej).
Podejdź do Salazara przy głównym komputerze i spójrz na podłogę po prawej - leży tam Ziggy (obrazek powyżej). Podnieś go, co zaowocuje ukończonym wyzwaniem, a następnie podejdź do głównego komputera. Twoim kolejnym zadaniem będzie wciskanie pokazywanych na ekranie kombinacji dwóch przycisków. Przytrzymaj przycisk wskazany z lewej i wykonaj ruch pokazany po prawej. Zrób to cztery razy, a dowiesz się wreszcie, co to takiego jest Karma.
Cel: Rendezvous inside Club Solar (Spotkaj się w Klubie Solar)
Stań przy Salazarze obok drzwi, jednak kiedy tylko odzyskasz kontrolę nad bohaterem, błyskawicznie wracaj przed drzwi i ukryj się z prawej ich strony, gdyż jest to jedyna sensowna osłona. Zacznij wyszukiwać wrogów za pomocą skanera i uważaj, aby któryś do ciebie nie przyszedł, a jeśli to się stanie, bądź na to gotowy. Przeciwnicy będą kryć się za oknami naprzeciwko i po prawej (obrazek powyżej). Ostrożnie wychylaj się coraz bardziej w lewo i eliminuj wrogów po kolei.
Kiedy w tym pomieszczeniu nikogo już nie będzie, zacznij się kierować w stronę oznaczonych przez znacznik celu misji drzwi. Podchodź z ich lewej strony, a kiedy się otworzą, szybko zabij przeciwnika, który w nich stanie, po czym ukryj się po lewej. Ponownie zacznij wyszukiwać wrogów za pomocą skanera i wychylać się coraz bardziej w prawo (obrazek powyżej). Uważaj na granaty błyskowo-hukowe! Wrogowie będą kryli się naprzeciwko za stosami skrzynek, a także za regałami po lewej.
Zacznij iść wzdłuż okien po prawej, ale kiedy tylko zauważysz trzech biegnących przez korytarz po prawej wrogów, natychmiast się wycofaj i ukryj za ścianą, na prawo od Salazara. Poczekaj cierpliwie, bo niektórzy mogą do ciebie przybiec. Jeśli tak się nie stanie, wyszukaj ich za pomocą skanera (obrazek powyżej), wywab i zabij.
Wejdź do sali po prawej i za pomocą skanera zlokalizuj wrogów. Mogą kryć się w dwóch pokojach po drugiej stronie korytarza (w lewym pod szybą po lewej i w prawym przy drzwiach łączących oba pokoje). Najwięcej ich będzie na korytarzu. Po zlokalizowaniu wrogów (obrazek powyżej) wychylaj się coraz bardziej w lewo w taki sposób, aby od razu na celownik weszła głowa przeciwnika i strzelaj. W ten sposób wykończ wszystkich w korytarzu i pokojach. Cały czas jednak bądź ostrożny, bo w każdej chwili może przybiec do ciebie jakiś przeciwnik!
Kiedy nie będziesz mógł już zauważyć wrogów, przejdź do pokoju naprzeciwko i w prawo do drugiego pokoju. Być może tutaj jest jakiś przeciwnik. Jeśli nie, Salazar podbiegnie do schodów i zacznie ostrzeliwać ostatnich przeciwników w tej części poziomu. Ty zaś ukryj się przy drzwiach pokoju i zlokalizuj wrogów (obrazek powyżej) - są na dole, jeden czai się za kolumną po lewej, drugi za kolumną po prawej (tego najprawdopodobniej zdejmie Salazar), dwóch ostatnich zaś kryje się za panelem na środku tej sali. Po zabiciu wrogów udaj się do windy po lewej.
Kiedy z niej wyjdziesz, idź: prosto, prosto (Mason pokaże strażnikowi przepustkę), w prawo, prosto i na górę, a potem w prawo. Kolejny strażnik otworzy ci drzwi, ty zaś idź jedyną możliwą drogą do sali z parkietem i mnóstwem tańczących gości. Idź w lewo, a potem wejdź na parkiet i odnajdź w tłumie Harpera i Chloe (obrazek powyżej). Obejrzyj animację i przygotuj się do szybkiej akcji.
Czekają tu na ciebie cztery efektowne spowolnienia, podczas których będziesz musiał zabijać wrogich najemników. Postaraj się przy każdym spowolnieniu zabić przynajmniej dwóch-trzech, bo jeśli nie nadążysz, na koniec zbierze się ich zbyt dużo i możesz przypłacić to życiem. Zawsze staraj się w pierwszej kolejności celować w tym wrogów, którzy patrzą na ciebie (zostawiaj tych patrzących np. w bok). W końcu dotrzesz do czwartego i ostatniego spowolnienia (obrazek powyżej) - powystrzelaj resztę wrogów, a potem poczekaj na animację. Przejdziesz do drugiej i ostatniej części misji.
Cel: Stop DeFalco from escaping with Karma (Nie pozwól DeFalco uciec z Karmą)
Poczekaj, aż Harper skończy tłumaczyć strażnikowi, co ten ostatni ma zrobić. Kiedy otworzy zbrojownię po prawej, wejdź do środka i spójrz na pancerną furtkę z napisem Access (obrazek powyżej). Otwórz ją, dzięki czemu wyposażysz swojego bohatera w elektryzujące kastety, które będą powodować u przeciwników natychmiastową utratę przytomności, a także... wymioty.
Wracaj do towarzyszy i przez kolejną salę wejdź do galerii handlowej. Do walki po twojej stronie włączą się strażnicy hotelu, co niezwykle ułatwi sprawę. Dodatkowym ułatwieniem będzie to, że wrogowie będą się świecić na pomarańczowo. Wbrew pozorom na razie jeszcze nie musisz się spieszyć, dlatego ukryj się gdzieś - np. za kolumną po prawej i zacznij ostrzeliwać wrogów na moście naprzeciwko, a także tych biegających obok zniszczonego, palącego się sklepu po prawej (obrazek powyżej).
Cały czas posuwaj się prawą stroną. Przeciwników będzie tu naprawdę dużo, ale jak zauważysz, są dość niezorganizowani. Będą biegać tu i ówdzie, co tylko ułatwi ci zadanie, mimo to uważaj na wszelkie winkle - prawie za każdym może kryć się jakiś przeciwnik. Wypatruj schodów na dół po lewej (obrazek powyżej). Obok nich i nieco dalej będzie ogromne skupisko przeciwników, ale wystarczy stanąć za kolumną i po prostu strzelać do wszystkich po kolei.
Kiedy oczyścisz wrogów w okolicy schodów, zacznij po nich schodzić. Po drodze zauważysz sklep z napisem "d'Ho" (pierwszy obrazek powyżej). Wejdź do środka za ladę i spójrz na lewy róg świecącej na czerwonej ściany. Będą tam materiały wywiadowcze (2/3) (drugi obrazek powyżej). Wyjdź ze sklepu i skieruj się w prawo, po drodze zabijając przeciwników.
Wbiegnij na szerokie schody na środku, tu już nie powinno być przeciwników, przynajmniej na tę chwilę. Biegnij w lewo i zanim dołączysz do Salazara, otwórz podwójne drzwi z napisem Access po lewej (obrazek powyżej). Dopiero potem stań przy towarzyszu i obejrzyj animację, podczas której otworzysz wraz z nim drzwi. Przejdź przez nie i skieruj się na schody po prawej.
Do walczących ze sobą strażników hotelu i najemników DeFalco dołączy trzecia strona - znane już ci roboty ASD, które otworzą ogień do absolutnie każdego z bronią. Chaos stanie się więc jeszcze większy. Po zejściu po schodach ukryj się po prawej stronie drzwi wyjściowych i zacznij strzelać do dwóch ASD, a także kilku wrogów w oddali (obrazek powyżej). Pamiętaj, że ASD nie są aż tak niebezpieczne jak wrogowie. Choć mają większą siłę ognia, to wcale nie muszą zajmować się tobą - czasami lepiej po prostu ominąć je ze sprintem zamiast z nimi walczyć.
Kiedy choć trochę oczyścisz teren, biegnij w prawo i wypatruj wielkiej, okrągłej donicy z palmą na środku. Idź tak, aby mieć ją po swojej lewej stronie, zaś po prawej skały i od razu wyszukaj snajpera na nich (obrazek powyżej). Zlokalizuj go po błysku lunety i szybko zastrzel, to bardzo niebezpieczny przeciwnik.
Przejdź przez najbliższy most na drugą stronę ostrzeliwując wroga w oknie. Jednocześnie wypatruj schodów zaraz po prawej (obrazek powyżej) - kiedy będziesz przechodził przez most, zaczną z nich zbiegać wrogowie, bądź więc gotów szybko ich zastrzelić lub puść na schody granat. Wejdź po schodach, zabij przeciwnika po prawej na górze, a potem zacznij schodzić po drugich schodach po prawej.
Zatrzymaj się w pół drogi. Łatwo się zgubić w tym rozległym terenie, dlatego podążaj dokładnie według wskazówek. Zanim zejdziesz zupełnie na dół, powystrzelaj wrogów kryjących się m.in. za srebrnym koszem naprzeciwko i wśród wielkich donic po lewej (obrazek powyżej). Po zejściu ze schodów biegnij ze sprintem dokładnie prosto, a potem przed siebie wzdłuż owalnej barierki po prawej (oczywiście cały czas uważaj na wrogów, w międzyczasie możesz się ukryć np. za koszem). Kiedy dobiegniesz do ściany, skręć w lewo i biegnij tak, aby mieć ją po swojej prawej stronie.
Uważaj jednak na licznik metrów do celu - kiedy zamieni się w migający na czerwono napis DeFalco, oznaczać to będzie kolejną ważną decyzję! Masz dwie możliwości i każda ma swoje konsekwencje:
- Jeśli zdążysz do niego dobiec, uratujesz Karmę, a konsekwencje w całej kampanii będą o wiele lepsze, uzyskasz też achievement "Good Karma". Z drugiej strony nie uzyskasz dostępu do misji strike-force pt. "Second Chance" i powiązanych z nią wyzwań. W dalszym opisie przedstawimy sposób, w jaki możesz zdążyć dotrzeć do DeFalco na czas. Jeśli tego nie chcesz, po prostu się nie spiesz.
- Jeśli nie zdążysz do niego dobiec, to w lewym górnym rogu pojawi się animacja przedstawiająca DeFalco wchodzącego na lądowisko. Wtedy już nie musisz się spieszyć, i tak nie zdążysz. Choć będzie to miało negatywne konsekwencje dla kampanii, to odblokuje również misję strike-force pt. "Second Chance", podczas której będziesz miał jeszcze jedną szansę na uratowanie Karmy.
Biegnij przed siebie mając ścianę budynku cały czas po swojej prawej stronie. Po chwili powinieneś w oddali, nieco z lewej, zauważyć schody. Kieruj się w ich stronę, ale przystań przy jednym ze stoisk po prawej (pierwszy obrazek powyżej) i szybko zabierz stojące na nim materiały wywiadowcze (3/3) (drugi obrazek powyżej). Cały czas trzymaj przycisk sprintu!
Wbiegnij na schody, a potem biegnij ze sprintem po lewej stronie żywopłotów. Kiedy dojdziesz do końca tej drogi (obrazek powyżej), skręć w prawo, a potem od razu w lewo za prostokątną donicą. Powinieneś dojrzeć DeFalco, Karmę i dwóch wrogów - oznaczać to będzie, że zdążyłeś. Pozostaje ci tylko zabić DeFalco.
Nie biegnij do przeciwników, tylko połóż się za donicą i po prostu na nich czekaj. Bądź gotów puścić serię w dwóch przeciwników, którzy najpierw przybiegną, a potem w taki sam sposób potraktuj DeFalco (obrazek powyżej). Uważaj - jest znacznie celniejszy niż zwykli wrogowie, dlatego szybkie zabicie go jest wymagane, inaczej sam polegniesz. Tutaj misja dobiegnie końca.