Tajniak | Umiejętności Brink poradnik Brink
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Tajniak
Tajniacy mogą hakować cele, wykrywać wrogie miny, celując do nich z broni, oraz podszywać się pod powalonych wrogów do momentu interakcji z celem, oddania strzału lub oznaczenia wrogim nadajnikiem. Tajniacy jako jedyna klasa widzą wrogie miny zanim w nie wdepną. Weź wrogą minę na muszkę (przybliżenie), a pojawi się pasek postępu. Gdy dotrze do końca, wszyscy twoi kompani będą wdzieli tę minę, a technicy z twojej drużyny będą ją mogli swobodnie rozbroić. Aby przebrać się za wroga dobij go, a nad jego ciałem pojawi się ikona okularów z wąsami. Wejdź w interakcję ze zwłokami by przejąć jego tożsamość. Pamiętaj jednak, by unikać tego wroga na polu walki, gdyż ten szybko rozpozna w Tobie swoją kopię. | |
Zapora punktu dowodzenia sprawia, że przeciwnik potrzebuje więcej czasu na przejęcie twojego opatrunkowego lub zaopatrzeniowego punktu dowodzenia. Aby uaktywnić zaporę, musisz na dłuższy czas uaktywnić koło zadań punktu dowodzenia. Wówczas na ekranie pojawi się pasek postępu. | |
Nadajnik pozwala Ci oznaczyć wroga czerwoną poświatą, jeśli będziesz do niego celować przez kilka sekund. W ten sposób twoi kompani będą widzieć nieprzyjaciela nawet przez ściany. Poświata utrzymuje się tylko kilka sekund. Nadajnik pozwala Ci także demaskować podszywających się wrogich tajniaków. Ta umiejętność przyda się szczególnie, kiedy przeciwnik kluczowy dla wykonania wrogiego zadania zbliża się do celu. Oznacz go, a wszyscy kompani w okolicy będą dokładnie wiedzieli gdzie celować. To samo tyczy się wrogich szpiegów w twojej drużynie. Umiejętność niezbędna do zdobycia jednego z Osiągnięć [Rozdział 5]. | |
Przesłuchanie pozwala Ci uzyskiwać taktyczne informacje od unieruchomionych wrogów. W przypadku powodzenia, położenie nieprzyjacielskich jednostek zostanie zaznaczone na radarach członków drużyny. Efekt utrzyma się tylko niedługi czas. Ta umiejętność niweluje efekt Cichego biegu u przeciwnika. | |
Lepka bomba pozwala Ci rzucić bardzo potężny granat, który przykleja się do wroga i może zostać zdjęty jedynie przez jego kompanów. Jeżeli lepka bomba znajduje się na ziemi, wrogowie mogą ją zniszczyć, strzelając do niej. Kolejne użycie tej umiejętności będzie możliwe, dopiero gry ta w pełni się zregeneruje. Rzuć taką bombę w jednego z przeciwników otoczonego jego kompanami i z ubawem obserwuj panikę jaką to spowoduje. Ale uważaj, niektórzy przeciwnicy nie mający w pobliżu nikogo, kto pomógłby im zdjąć z siebie bombę mogą skierować się w twoją stronę by zabrać się ze sobą. | |
Granaty kolczatkowe rozrzucają metalowe kolce. Jeśli wróg przejdzie po nich powoli, nie otrzyma obrażeń. Kolczatki nie zagrażają członkom drużyny i pozostają w świecie gry do momentu ponownego naładowania się umiejętności. Użyj tego granatu w wąskim przejściu, prowadzącym do strategicznych punktów na mapie dla uzyskania najlepszego efektu. Jest równie skuteczny przy obwarowywaniu celów misji, których bronisz - zwłaszcza w połączeniu z minami technika. | |
Hakowanie wieżyczki pozwala Ci przeprogramować wrogą wieżyczkę tak, aby stała się twoją własnością. Podejdź do celu od tyłu, aby mieć większe szanse na skuteczne hakowanie. Zaskocz wrogich techników używając ich własnej broni przeciwko nim. Zazwyczaj jednak wróg szybko orientuje się w sytuacji i wieżyczka zostanie zniszczona. W tej kwestii może Ci pomóc kolejna z opisywanych umiejętności. | |
Sterowanie wieżyczką pozwala Ci na sterowanie przyjaznymi wieżyczkami z perspektywy pierwszej osoby. Aby przejąć kontrolę, najpierw umieść urządzenie na wieżyczce, a następnie wejdź z nim w interakcję na odległość. Ta umiejętność nie działa jedynie na wieżyczkach twojej drużyny i w tym cały jej artyzm. Zhakuj wieżyczkę wroga i przejmij nad nią wroga kontrolę dla pełnego efektu. Zmyl wrogą drużynę nie atakując jej od razu i naśladując naturalne ruchy wieżyczki. Pozwól im przejść obok, a wtedy skup ogień na ich plecach. Pamiętaj tylko, że działko wieżyczki przegrzewa się po podczas ciągłego ognia. Masz tylko kilka chwil - zrób z nich dobry użytek. | |
Bomba korowa to chirurgicznie wszczepiany ładunek wybuchowy, który można zdetonować, gdy twoja postać zostanie unieruchomiona przez przeciwnika. Dzięki temu unieszkodliwisz wszystkich pobliskich wrogów. Wspaniałe narzędzie zemsty, na przeciwniku, który Cię powalił i albo jest nieświadomy tego co możesz mu zaserwować, albo ruszył w twoją stronę by Cię dobić. Uprzedź go i jak rasowy kamikaze eksploduj mu prosto w twarz. Szczególnie satysfakcjonująca niespodzianka, gdy wrogi tajniak próbuje Cię przesłuchać. | |
Granaty EMP tymczasowo wyłączają wrogie wieżyczki, miny i radary. Spowalniają też próby hakowania i rozbrajania ładunków wybuchowych. Rzut kolejnego granatu wymaga pełnej regeneracji tej umiejętności. Bardzo przydatna umiejętność, gdy w wąskim korytarzu, którym akurat chcesz przejść zobaczysz wrogą wieżyczkę. Rzuć w nią granatem EMP, a da Ci to wystarczająco czasu by ją spokojnie zniszczyć lub po chwili zhakować i przejąć nad nią kontrolę. Granat EMP jest równie przydatnym narzędziem, gdy wrogi tajniak lub technik kończy właśnie hakowanie lub rozbrajanie ładunku wybuchowego. Jeśli wiesz, że nie zdążysz na czas zneutralizować takiego wroga, rzuć tym granatem by powstrzymać dalszy proces hakowania/rozbrajania i wtedy zaatakuj wroga. |