Interfejs użytkownika | Podstawy Brink poradnik Brink
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Interfejs użytkownika
Brink robi wszystko co tylko możliwe, by ułatwić graczowi orientowanie się we wszystkich niuansach rozgrywki. Dlatego też HUD pełen jest informacji i różni się od wielu produkcji tego typu. Jest jednak bardzo dobrze przemyślany, więc zachowuje przejrzystość.
Zacznijmy od lewej strony powyższego obrazka.
1. Obecnie wybrana klasa postaci
Aby gracz nigdy nie musiał zastanawiać się w ferworze walki, jaka klasa została mu przydzielona, w lewym-górnym rogu ekranu znajduje się jedna z czterech ikon klas.
2. Stan zdrowia
Tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Pasek zdrowia będzie zmieniał swoją początkową długość w zależności od wybranej budowy ciała oraz aktywnych wzmocnień (tzw. Buffów).
3. Wzmocnienia
Tuż pod paskiem zdrowia znajdują się ikonki (może nie być ich wcale lub będzie kilka) wskazujące na to, jakie wzmocnienia pasywne lub aktualnie posiadasz.
4. Pasek dostępnego zaopatrzenia
Drugi po pasku zdrowia najważniejszy element twojego HUD-a. Ten pasek dyktuje jak często możesz używać wszystkich swoich klasowych umiejętności. Pasek ten będzie się automatycznie regenerował, a na czas trwania regeneracji wpływa wiele czynników oraz umiejętności, o których będzie mowa w dalszej części poradnika.
5. Pasek skrótów klawiszowych
Na pasku skrótów zawsze znajduje się ikona reprezentująca Koło zadań wraz z podpowiedzią, jakim klawiszem je wywołać. Jeżeli twoja postać posiada własne umiejętności aktywne, również będą tutaj wyświetlone. Aby użyć takiej umiejętności należy ja aktywować przypisanym do niej przyciskiem. Po pierwszym użyciu umiejętność ta automatycznie się deaktywuje i trzeba ją aktywować ponownie. Jeśli dana umiejętność po użyciu jest wygaszona, oznacza to, że będziesz mógł jej użyć ponownie dopiero po pewnym czasie, lub twój pasek dostępnego zaopatrzenia jest pusty.
Przejdźmy teraz do lewej strony ekranu.
6. Licznik czasu
Ten element HUD-a odmierza czas, jaki pozostał na wykonanie obecnie aktywnego, głównego celu misji. To NIE licznik odmierzający czas do końca rozgrywki. Wyświetlony na nim czas będzie się zmieniał wraz z kolejnymi celami w danej misji. Jedynym wyjątkiem jest tryb gry "Stoper" w którym długość trwania danej mapy jest z góry określona i wynosi 10, 20 lub 30 minut. Licznik ten może również pokazywać ujemne wartości, w sytuacji gry podczas misji dojdzie do dogrywki.
7. Postęp i cel misji
W tym miejscu znajdziesz przewijający się cel aktualnego zadania, tak abyś nigdy nie musiał zastanawiać się, co masz w danym momencie robić lub jaką misję w danym momencie musi wykonać twoja drużyna. Dotyczy to tylko zadań głównych. Procentowy wskaźnik pokazuje postęp zadania i w niektórych wypadkach może się cofać z powrotem do zera, jeżeli przeciwnik przerwie twojemu zespołowi wykonywanie zadania.
8. Radar
Ten element zna już chyba każdy. Pobliscy przeciwnicy pokazują się na nim jako czerwone punkty, przyjaciele jako białe punkty. Puste w środku punkty oznaczają unieruchomionych wrogów i przyjaciół. Cele misji są oznaczone odpowiadającymi im ikonami, a żółty rąb na środku radaru oznacza, iż masz przy sobie przedmiot, który jest celem misji typu "dostarcz".
9. Cel misji
Na radarze oraz na ekranie znajdziesz ikony, wskazujące Ci drogę do aktualnie wybranego celu misji. Ikonka pokazująca sie na ekranie pokaże Ci również kierunek oraz odległość do danego celu.
10. Stan magazynka
Tutaj znajdziesz dwie liczby: górna oznacza stan twojego magazynka w aktualnie używanej broni, a dolna zapas amunicji jaki przy sobie posiadasz. Każda broń korzysta z oddzielnego zapasu.
11. Tryb strzału
Jedne bronie strzelają ciągłym ogniem, inne krótkimi seriami a jeszcze inne pojedynczymi strzałami (nie masz na to wpływu). Ta ikonka w jasny sposób poinformuje Cię z jakim typem ognia strzela twoja aktualnie używana broń.
12. Obecnie używane bronie
Ten element wskazuje jaką broń masz aktualnie w ręku, a jaką w zapasie. Górna, większa ikonka zawsze będzie się zmieniała na broń, którą w danym momencie masz w rękach.
13. Wskaźnik gotowości granatu
Podobnie jak w przypadku umiejętności klasowych, granaty możesz rzucać raz na pewien czas. Ten element poinformuje Cię, ile czasu zostało do ponownego użycia granatu. Czas ten można skrócić w niektórych wypadkach za pomocą specjalnych umiejętności.