Uwagi dodatkowe | Podstawy rozgrywki | Battlefield Bad Company poradnik Battlefield: Bad Company
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Leczenie i naprawa
Leczenie Żołnierze klasy Support zawsze dysponują apteczkami. Po wzięciu apteczki do ręki wzrasta poziom energii zarówno żołnierza trzymającego leki, jak i tego, który stoi tuż przed nim (jak na zdjęciu po lewej). Można też apteczkę upuścić - wtedy przyrost energii trafi się temu graczowi, który pierwszy do niej podejdzie. W takim wypadku leczenie przebiega dużo, dużo szybciej. Zestawem leczniczym dysponują również żołnierze klasy Assault - mogą oni odblokować tzw. Life-2, który pozwala na uleczenie samego siebie. Nie da się nim jednak leczyć sojuszników. | |
Naprawianie Zestawem naprawczym dysponuje tylko klasa Support. By naprawić jakiś pojazd, wystarczy wziąć do ręki narzędzie, podejść do wozu i przytrzymać klawisz strzału. Pasek obok celownika poinformuje wtedy, ile energii ma naprawiana maszyna. |
Ładunki wybuchowe
Granaty dobrze nadają się do oczyszczania budynków. Piechota może nimi również całkiem nieźle kruszyć ściany (choć tutaj akurat granatnik jest lepszy, bo jego pociski się nie odbijają). Tego typu broń jest skuteczna przeciwko piechocie i lekkim, nieosłoniętym pojazdom, takim jak jeepy. Zasięg tej broni potrafi być naprawdę duży, jeśli się odpowiednio wysoko podniesie celownik. Radzę poćwiczyć celowanie, zwłaszcza z granatnika, który często wymaga niemałej precyzji. | |
Ładunki C4 to broń wymagająca niesamowitej wprawy i cierpliwości. Można jej używać do mało inwazyjnych celów, takich jak burzenie mostów czy robienie wejść w ścianach. Ciekawiej jest jednak podchodzić po cichu do wrogich pojazdów i instalować im ładunki na pancerzu (C4 w końcu przylepia się do każdej powierzchni). Jest to jednak bardzo trudne, bo trzeba przyłapać czołg przeciwnika w takim momencie, gdy będzie zajęty walką z kimś innym i na dodatek, gdy nikt inny nie będzie go chronił. C4 można również użyć do zakładania pułapek - można podrzucić bombę w jakimś strategicznym miejscu i czekać, aż wróg się do niej zbliży. Niestety, wymaga to znalezienie dobrej kryjówki z widokiem na założony ładunek, a to - przy możliwości burzenia 90% ścian - jest wyjątkowo trudne. | |
Miny bywają bardzo, bardzo przydatne. Obserwuj, jakimi drogami jeździ nieprzyjaciel, a następnie rozkładaj na nich ładunki. Możesz przy tym jeszcze atakować nadjeżdżające pojazdy, np. z wyrzutni rakiet - wtedy wróg w ferworze walki nie zauważy min i zwyczajnie na nie wjedzie, dodając Ci do statystyk niejednokrotnie kilka zabić. Najczęściej warto rozkładać miny na wyraźnie zaznaczonych na mapie drogach (najlepiej położyć kilka w poprzek drogi, by wróg miał problem z ich objechaniem). Ponadto warto rozkładać je między budynkami, gdzie przestrzeń jest na tyle szeroka, że zmieści się w niej nawet czołg. |
Wzywanie wsparcia
Snajper ma na wyposażeniu znacznik laserowy, którym może niszczyć wrogie pojazdy. By wezwać zrzut odpowiedniej bomby, należy nakierować celownik znacznika na cel i przytrzymać klawisz strzału. Pamiętaj, że w trakcie tej operacji kierowca maszyny jest powiadamiany o tym, że ktoś próbuje na niego zrzucić ładunek wybuchowy. To oznacza, że potencjalne cele będą uciekały przed bombą.
Gdy cel zostanie namierzony, trzeba odczekać chwilę na zrzut bomby. Gdy to nastąpi, włączy się widok zza ładunku, a Ty uzyskasz możliwość sterowania bombą w locie. Wystarczy ją potem tylko nakierować na cel za pomocą gałek analogowych.
Czasami jest tak, że nasz pierwotny cel zdąży wyjechać z obszaru, na jakim może spaść bomba. W takim wypadku najlepiej... szybko znaleźć inny cel. Jest to dość trudne, ale lepszego wyjścia nie ma.
Możliwe jest również wzywanie artylerii. Klasa Support używa urządzenia MRTR-5, dzięki któremu można rozkazać artylerii uderzyć w dowolne miejsce na mapie.
Artyleria jest skuteczna właściwie przeciwko wszystkiemu, co porusza się na lądzie lub wodzie. Ponieważ jednak nie da się przewidzieć, jak dokładnie upadną pociski, niektóre jednostki mogą przetrwać, zwłaszcza te najtwardsze, czyli czołgi.