Oasis | Analiza map | Battlefield Bad Company poradnik Battlefield: Bad Company
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Oasis
Konstrukcja mapy
Wzdłuż głównej drogi biegnącej obok rzeki rozmieszczone są skupiska budynków, należące do stron konfliktu. Między skupiskami natomiast znajduje się ziemia niczyja, na której praktycznie nieustannie toczą się walki między graczami. W zachodniej części mapy owa ziemia niczyja to po prostu kawał niezabudowanego terenu, natomiast we wschodniej jest to już niewielkie, lecz mocno zurbanizowane miasto.
Na północ od terenu walk znajduje się wyżyna. Wejście na jej szczyt wprawdzie kończy się śmiercią (tam kończy się mapa), ale wystarczy wejść tylko na jej zbocze, by powiększyć pole widzenia i przyjrzeć się najbliższemu otoczeniu. Zbocze jest świetną pozycją dla snajperów i żołnierzy z wyrzutniami rakiet. Na mapce powyżej zauważysz zapewne, że obok trzeciej pary skrzynek znajduje się kolejny punkt obserwacyjny. Jest to wysoki budynek, do którego drzwi są zabite deskami. Poniżej znajdziecie zdjęcie tej budowli.
Po lewej - budynek widoczny od strony południowej. Po prawej - widok na południe z jego balkonu.
Niezabudowana ziemia niczyja daje z kolei pole do popisu czołgistom. Teren na zachodzie jest wyboisty, upstrzony drzewami i pojedynczymi budynkami - wykorzystaj to wszystko do chowania się przed pociskami wrogów. Kryjówki prędzej czy później legną w gruzach, lecz nim to nastąpi, przydadzą się każdemu czołgiście walczącemu na zachodzie.
Miasteczko na wschodzie ma zbyt ciasną zabudowę, by prowadzić tam walki z użyciem pojazdów. Manewrowanie w tej okolicy jest trudne, nawet jeśli siedzisz za sterami tak szybkiej i zwrotnej maszyny jak lekki czołg. W mieście króluje piechota uzbrojona w broń na średni i krótki dystans. Od czasu do czasu można też napotkać snajperów, ale nie jest ich aż tylu co na zachodzie.
Korzystanie z łodzi na tej mapie raczej nie ma sensu. Gracze na rzece są doskonale widoczni i mogą zostać szybko zlikwidowani. Co więcej, nawet jeżeli nie zostaną wykryci i zdołają przedostać się w pobliże flagi/skrzynki ze złotem, na mapie przeciwników i tak pojawi się ikona pustej łodzi, co wzbudzi mnóstwo podejrzeń. Lepiej przemieszczać się po planszy wewnątrz jakiegoś pojazdu, choćby miał to być tylko zwykły jeep.
Najczęściej stosowane manewry
Zespół atakujący praktycznie zawsze stara się jednocześnie uderzać frontalnie i z flanki - jadące prosto na obrońców czołgi i pojedynczy piechociarze uzbrojeni w karabiny na średni dystans mają za zadanie odciągnąć uwagę wroga od żołnierzy, który podkradają się do bazy od strony wzgórza i rzeki. Jednostki te rzadko używają pojazdów - ich siła opiera się na formowaniu drużyn, w których żołnierze mogą się odradzać przy swoim dowódcy. Wystarczy zatem jeden żywy gracz siedzący w pobliżu obozowiska obrońców, by móc szybko i sprawnie wyprowadzać uderzenia na skrzynki ze złotem.
Podczas obrony skrzyń warto zainteresować się działami zamontowanymi na dachach budynków i jednocześnie zapomnieć o wyrzutniach rakiet zamontowanych na ziemi. Te drugie błyskawicznie ulegają zniszczeniu.
Zauważ też, że w zachodniej części mapy znajduje się kilka budynków po południowej stronie rzeki - tam bardzo często siedzą wrodzy snajperzy, czyhający na żołnierzy obsługujących działo na dachu budynku lub tych, którzy starają się precyzyjnie celować w nadciągające czołgi.
Z kolei pojazdy napastników poruszają się po najbardziej oczywistych drogach - warto tam rozłożyć parę min.
I jeszcze jedno - snajperzy wyposażeni w namierniki laserowe mogą w początkowej fazie rozgrywki oznaczać do zbombardowania łodzie stojące w bazie napastników. Po tej czynności można wycelować bombą w niemal dowolne miejsce w obozie.