Ascension | Analiza map | Battlefield Bad Company poradnik Battlefield: Bad Company
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Ascension
Konstrukcja mapy
Ascension to wyjątkowa mapa. Po pierwsze - jest na niej niewiele skrzynek, bo tylko trzy pary. Po drugie - nie licząc jednego wozu do przewożenia piechoty, nie ma tu pojazdów. Wszystko załatwia piechota. Walka toczy się na terenie niewielkiego miasteczka, nad którym góruje klasztor - lokacja ostatniej pary skrzynek.
Całe miasteczko zbudowane jest na zboczu góry. Napastnicy - niszcząc kolejne skrzynki - wychodzą coraz wyżej. Na szczycie znajduje się wspomniany klasztor. Takie ukształtowanie terenu stwarza zespołowi broniącemu sporo punktów widokowych ulokowanych na najwyższych kondygnacjach budynków. Co więcej, zwarta konstrukcja mapy umożliwia obserwowanie przez okna nie tylko złota, ale i niemal wszystkich dróg do niego.
Warto zauważyć, że skrzynek i ich obrońców bardzo często nie da się okrążyć. Ataki frontalne i od boków to w zasadzie jedyne propozycje taktyczne na tej mapie.
Zespół obrońców ma do dyspozycji stanowiska karabinów maszynowych, lecz rzadko kiedy bywają one przydatne. W zawierusze wojennej można nie zauważyć przeciwników atakujących z flanki albo snajperów starających się zabić strzelca strzałem przez wizjer w jego stanowisku.
Najczęściej stosowane manewry
Przede wszystkim warto sprawdzić, co widać z okien budowli. Niektóre z nich zapewniają świetną osłonę przed ogniem przeciwnika i jednocześnie dobrą pozycję obronną.
Ponieważ na mapie nie ma pojazdów do oznaczania namiernikiem, a odległości są tutaj niewielkie, klasa snajpera właściwie nie ma racji bytu. Zdecydowana większość graczy wybiera klasę Assault (koniecznie z karabinem M16!), Support (za możliwość leczenia i spore magazynki w karabinach) i Specialist (za wyjątkowo szybkostrzelną broń długą).
Jest jednak pewne miejsce idealne dla snajpera - okna klasztoru wychodzące na miasteczko, z którego nadbiegają gracze zespołu atakującego.
Całe miasto jest jak jeden wielki punkt obserwacyjny.
Napastnicy - w poszukiwaniu najlepszej drogi do skrzynek - powinni przechodzić przez każdy napotkany budynek. Większość domów na mapie jest tak ustawiona, że można z łatwością wejść jedynymi drzwiami, a wyjść drugimi (znajdującymi się blisko pozycji obrońców). Czasami zdarza się przejść przez serię budynków, co pozwala nie tylko przedostać się niezauważenie w pobliże skrzynek, ale i dobrze chroni przed ostrzałami artylerii.