Klasy postaci | Podstawy rozgrywki | Battlefield Bad Company poradnik Battlefield: Bad Company
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Assault
Zadania:
- Zwalczanie wrogiej piechoty i lekkich pojazdów;
- Przeprowadzanie szturmów na skrzynki ze złotem.
Zalety:
- Świetne uzbrojenie na krótki i średni dystans;
- Możliwość samodzielnego leczenia się;
- Granatnik pozwalający na oczyszczanie pomieszczeń i niszczenie lekkich pojazdów.
Wady:
- Kompletnie bezbronny w walce z ciężkimi pojazdami;
- Z racji swoich zadań często wystawia się na ogień snajperów;
- Sam niewiele zdziała - ataki przeprowadzane przez tę klasę muszą być wykonywane w szerszej grupie.
Uzbrojenie i wyposażenie:
- Karabin szturmowy z podwieszanym granatnikiem;
- Granaty ręczne;
- Life-2, znany również jako Auto Injector - zestaw do samodzielnego leczenia się, początkowo zablokowany;
- Nóż.
Demolition
Zadania:
- Zwalczanie ciężkich pojazdów;
- Walka na krótki dystans - najlepiej w zamkniętych pomieszczeniach.
Zalety:
- Posiada strzelbę zdolną powalić jednym strzałem z niewielkiej odległości;
- Potrafi walczyć z pojazdami na wiele sposobów - zakłada miny i korzysta z wyrzutni rakiet.
Wady:
- Często musi się wychylać, gdy trzeba strzelić we wrogi pojazd - wtedy jest wystawiony na ogień snajperów i szturmowców;
- Fatalny w walce na średni i długi dystans.
Uzbrojenie i wyposażenie:
- Strzelba (zależnie od odblokowanego sprzętu, może to być tradycyjna "pompka" lub broń półautomatyczna);
- Wyrzutnia rakiet (kierowanych w locie);
- Granaty ręczne;
- ATM-00 - miny skuteczne przeciwko pojazdom, początkowo zablokowane;
- Nóż.
Recon
Zadania:
- Eliminowanie wrogiej piechoty;
- Osłanianie żołnierzy pozostałych klas;
- Wzywanie zrzutów bomb na pozycje nieprzyjacielskich pojazdów;
- Oznaczanie pozycji przeciwników dla reszty drużyny.
Zalety:
- Rewelacyjny w walce na długi dystans;
- Jeżeli dobrze ukrywa się przed wrogami, może zwalczać i piechotę, i pojazdy;
- Przeważnie usadawia się w takich miejscach, z których można obserwować spory kawał terenu, w praktyce oznacza to, że snajperzy są oczami drużyny;
- Może działać w pojedynkę.
Wady:
- W walce na krótki dystans może korzystać jedynie z broni krótkiej;
- Nigdy nie powinien wchodzić w samo centrum walk, zatem punkty za detonowanie skrzynek rzadko trafiają na jego konto;
- Dobrze się sprawdza właściwie tylko wtedy, gdy znajduje się w jakimś wysoko położonym punkcie.
Uzbrojenie i wyposażenie:
- Karabin snajperski (większość jest powtarzalna, jeden dostępny model jest półautomatyczny);
- Pistolet/rewolwer;
- Znacznik laserowy LZ-537, początkowo zablokowany;
- MTN-55, urządzenie które po rzuceniu w dowolne miejsce wykrywa przeciwników w promieniu kilkudziesięciu metrów. Ich położenie zaznaczane jest na minimapie;
- Nóż.
Specialist
Zadania:
- Przekradanie się na tyły wrogów;
- Eliminacja pojedynczych żołnierzy piechoty;
- Informowanie kolegów o pozycjach jednostek przeciwnika;
- Niszczenie pojazdów (czasem w kooperacji z żołnierzami klasy Demolition).
Zalety:
- Posiada szybkostrzelną broń palną o dość pojemnym magazynku. Dobra do walki na krótki dystans;
- Może wysadzać w powietrze wrogie pojazdy i zakładać wybuchowe pułapki w dowolnym miejscu.
Wady:
- Jeśli ma przekradać się na tyły przeciwnika, to musi to robić w pojedynkę. A to oznacza, że nie ma szans z wrogiem, gdy ten odkryje jego obecność;
- Wymaga od gracza sporej cierpliwości i dużej wprawy w korzystaniu z unikatowych zabaweczek tej klasy.
Uzbrojenie i wyposażenie:
- Pistolet maszynowy;
- Granaty ręczne;
- Tracer Gun - pistolet wystrzeliwujący specjalne strzałki, które przyciągają do siebie pociski przeciwpancerne wystrzeliwane przez żołnierzy klasy Demolition. Jeżeli strzałka przyczepi się do wrogiego pojazdu lub piechociarza, wszystkie rakiety wystrzelone w ich kierunku będą się zachowywać jak samonaprowadzające;
- DTN-4 - silne ładunki wybuchowe, przyczepiają się do większości powierzchni, odpalane drogą radiową, początkowo zablokowane;
- Nóż.
Support
Zadania:
- Walka z wrogą piechotą na krótkich i średnich dystansach;
- Leczenie kolegów z drużyny;
- Wzywanie ostrzału artyleryjskiego;
- Ochrona ważnych strategicznie przejść;
- Naprawianie pojazdów obsługiwanych przez sojuszników.
Zalety:
- Mnóstwo amunicji w magazynku broni pozwala na długie utrzymywanie wrogiej piechoty w ryzach;
- Leczy nie tylko samego siebie, ale i swoich kompanów;
- Wywołuje chaos wśród piechoty i pojazdów za pomocą artylerii;
- Pozostawiony przy skrzyni ze złotem najlepiej radzi sobie z jej obroną;
- Jako jedyny potrafi naprawiać pojazdy.
Wady:
- Niezbyt skuteczny w walce z ciężkimi pojazdami;
- Wyjątkowo długi czas przeładowania karabinu maszynowego;
- Posiada dobrą broń, leczy siebie i innych, a także naprawia pojazdy - Support bywa celem numer jeden dla bardziej rozgarniętych graczy grających po stronie wroga.
Uzbrojenie i wyposażenie:
- Lekki karabin maszynowy;
- Apteczka;
- Zestaw naprawczy;
- MRTR-5, urządzenie pozwalające wezwać ostrzał artyleryjski, początkowo zablokowane;
- Nóż.