Broń stacjonarna | Podstawy rozgrywki | Battlefield Bad Company poradnik Battlefield: Bad Company
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Broń stacjonarna
Karabiny maszynowe Rozstawione na trójnogach karabiny maszynowe z domontowaną tarczą są raczej kiepskim sposobem na zwalczanie wrogiej piechoty. Stanowiska z tą bronią często umieszczone są wysoko, a to oznacza że strzelec jest świetnym celem dla snajperów i czołgów. Można jednak korzystać z nich okazjonalnie - gdy w pole rażenia broni wejdzie wroga piechota, można chwycić karabin i zaskoczyć przeciwników nagłą, długą i zabójczą serią. Snajperzy powinni wiedzieć również, że strzelca da się zabić nie tylko poprzez strzał od boku lub z tyłu - szpara w tarczy jest na tyle duża, że przejdzie przez nią pocisk, zabijając strzelca. | |
Wyrzutnie rakiet Ze stacjonarnymi wyrzutniami rakiet jest podobny problem, co z karabinami maszynowymi - strzelec jest niesamowicie wystawiony na ostrzał piechoty i artylerii. W wielu przypadkach odpalenie pocisku (skądinąd bardzo mocnego) okupione jest śmiercią. Rakietą można kierować w locie. | |
Granatniki Nie ma lepszej stacjonarnej broni przeciwpiechotnej, niż granatnik. Nie trzeba nim dokładnie celować, by likwidować nawet większe grupki piechoty. Można nim niszczyć również lekkie pojazdy. Jego niewątpliwą wadą jest to, że błyskawicznie się przegrzewa, dlatego trzeba nauczyć się tak strzelać, by zachować odpowiednią stałą częstotliwość strzałów, pozwalającą na efektywną walkę i zapobiegającą przegrzaniu lufy. Granatnikiem nie można natomiast obronić się przed atakami czołgów i helikopterów. W takich przypadkach koniecznie muszą wspierać go inne wojska. Snajperzy również stanowią spore zagrożenie dla strzelca. | |
Działa przeciwlotnicze Szybko strzelają i potrzebują naprawdę sporo czasu, żeby się przegrzać - te działa najlepiej sprawdzają się naturalnie przeciwko helikopterom, ale także i przeciwko dużym grupom piechoty, ścianom budynków i lekkim pojazdom. Cięższe maszyny wymagają dużo większej ilości strzałów, by w końcu ulec potędze działa. Wadą działa jest to, że jego operator jest kompletnie nieosłonięty, przez co jest idealnym celem dla snajpera. Ponadto, jeśli działo umieszczone jest na budynku, niemożliwe staje się atakowanie jednostek znajdujących się tuż obok działa. | |
Stanowiska artylerii Artyleria obsługiwana jest tylko przez jednego żołnierza. W momencie, gdy zasiadamy do niej, uruchamia się widok z lotu ptaka, a na ekranie pojawia się stosowny celownik. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy bez problemu zaatakować najbliższą okolicę. Po wystrzeleniu serii pocisków następuje długie przeładowanie, w trakcie którego warto rozejrzeć się za kolejnym celem. | |
Broń ta doskonale radzi sobie z piechotą i lekkimi pojazdami. Czołgi mogą przetrwać ostrzał, jeśli nie dostaną bezpośredniego trafienia pociskiem artyleryjskim. Jeśli artyleria zostanie zniszczona, po kilku chwilach naprawi się sama. |