Vanaar | Opis przejścia Aven Colony Poradnik Aven Colony
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Opis przejścia ze względu na powtarzalność zdań nie posiada konkretnych opisów, każdego z nich. Znajdziesz w nim wymienione zadania z linii głównej oraz porady odnośnie poszczególnych map. Istotne jest też to, że gra zalicza zadania, jeśli zostały one wykonane w przeszłości. Nie musisz więc wykonywać zadań w wymienionej kolejności.
Vanaar stanowi właściwie prolog do całej kampanii. Celem tej misji jest zapoznanie się z doradcami oraz obowiązkami jakie musisz wykonywać, będąc zarządcą kolonii.
Zadania główne
- Zbuduj pompownię wody
- Zbuduj farmę
- Zbuduj turbinę wiatrową
- Zbuduj kopalnię
- Zbuduj elektrownię geotermalną
- Zbuduj mały budynek mieszkalny
- Zbuduj fabrykę nitów
- Zbuduj mały magazyn
- Zbuduj centrum imigracji
- Posiadaj 50 kolonistów
- Zbuduj habitat
- Zbuduj wentylator
- Posiadaj 100 kolonistów
- Zbuduj port handlowy
- Ulepsz elektrownię geotermalną
- Ulepsz stację dronów budujących
- Zbuduj drugą stację dronów budujących
- Podnieś pojemnik z zapasami
- Wygraj wybory
- Zbuduj baterię
- Zbuduj magazyn
- Zbuduj piorunochron
- Zbuduj trzy dowolne budynki
- Ulepsz farmę
- Zbuduj centrum badań
- Wynajdź Cerulan Glow
- Zbuduj zakłady chemiczne
- Wyprodukuj 200 jednostek Cerulan Glow
- Wyeksportuj 200 jednostek Cerulan Glow
- Zbuduj drugą elektrownię geotermalną
- Zbuduj bar & grill
- Zbuduj cztery dowolne budynki
- Zbuduj stację dronów likwidujących zarodniki
- Zbuduj stację dronów policyjnych
- Zbuduj centrum handlowe
- Zbuduj szpital
- Zbuduj wydobądź 100 zorinium
- Zbuduj elektrownię na zorinium
- Zbuduj muzeum historii
- Muzeum historii funkcjonuje prze sol
Charakterystyka mapy
Vanaar jest mapą dość przyjazną do rozwoju twojej kolonii. Nie musisz się martwić o wodę i żywność. Ziemia jest bowiem żyzna i praktycznie w każdym miejscy możesz postawić budynki służące do pozyskiwania tych zasobów.
Podobnie jest z surowcami. Na początku nie musisz ponosić dużych kosztów związanych z dotarciem do danego surowca. Dodatkowo złoża te są na tyle bogate, że jeśli grasz w tryb fabularny, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie zużyjesz ich do końca trwania misji.
W początkowej fazie rozgrywki postaw centrum imigracji szybciej niż każe ci gra. Jeśli bowiem będziesz wypełniać zadania z gry zgodnie z kolejnością, możesz spowodować poważne spadki produktywności związane z brakiem pracowników. Wynika to z tego, że budynki takie jak kopalnie czy elektrownie geotermalne potrzebują dużej liczby pracowników. Grając więc w takiej kolejności może się okazać, że nie ma kto pracować w centrum imigracji.
Kolejnym istotnym aspektem, na który musisz zwrócić uwagę są nity. Na późniejszych etapach rozgrywki zapotrzebowanie na nie jest duże. Dość, że musisz stawiać, które są normalnym następstwem rozwoju kolonii jak np. dodatkowe pompy wodne, to do tego musisz stawiać budynki narzucane przez zadania. Musisz więc zapewnić sobie stałe dostawy nitów. Postaw dwie kopalnie żelaza lub miedzi oraz dwie fabryki nitów. Później możesz ulepszyć te budynki, co zagwarantuje optymalny przyrost ilości nitów na godzinę.
Zagrożenia występujące w misji zależne są od etapu rozgrywki. Początkowo pojawiają się burze. Następnie pojawiają się także zarodniki. Wystąpienie obu tych typów zagrożeń jest powiązane z zadaniami głównymi, więc ochrona przed nimi jest wymuszona przez grę. W późniejszych etapach rozgrywki pojawiają się także opady deszczu oraz zakażenia zarodnikami. One nie są powiązane z żadnymi zadaniami. Pojawi się tylko klasyczny komunikat o zagrożeniu. W przypadku deszczu wystarczy postawić wyrzutnie plazmy, tak aby obejmowały cały obszar kolonii. Zakażenie jest natomiast szczególnie groźne. Bez odpowiednich środków, dojdzie do epidemii. Musisz się więc przygotować. Ulepsz zakłady chemiczne, aby było zdolne do syntezy leku.