Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Auta - poradnik do gry

Auta - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Wyścigi cz.1 | Auta poradnik Auta

Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019

Na początek pogadamy sobie o esencji Aut, czyli wyścigach. W całej grze znajdziesz dziewiętnaście zawodów, które lubię nazywać lokalnymi. Chodzi tu oczywiście o te porozrzucane gęsto po całej Chłodnicy Górskiej i dwóch pozostałych krainach. Pełną liczbę dwudziestu pięciu konkursów o miano najszybszego, zamyka sześć torów należących do cyklu o Złoty Tłok ale nim zajmiemy się w następnej sekcji. Jako, że po świecie poruszamy się również na kółkach, zebrane tu porady można także z powodzeniem stosować kiedy nie uczestniczymy w różnego rodzaju zmaganiach. Z tego też względu parę informacji o trybie swobodnej jazdy, znajdziesz też tutaj.

Zamęt z ciężarówkami zmusi Zygzaka do lekkich modyfikacji. - Poradnik do gry - Wyścigi cz.1 | Auta - Auta - poradnik do gry
Zamęt z ciężarówkami zmusi Zygzaka do lekkich modyfikacji.

To co powinno się zrobić na samym początku to odpowiednia konfiguracja sterowania. Może się zdarzyć, że komputer wydając piski podczas wyścigu, uniemożliwia wciśnięcie większej ilości klawiszy na raz. Powoduje to poważne utrudnienia w owocnej jeździe, nie dając przede wszystkim wykonać miejscami ostrego skrętu, o którym za niedługo będzie mowa. Problem dotyczy rzecz jasna używanej klawiatury i to niezależnie czy jest markowa, czy też kupiona za przysłowiowe grosze. Jeżeli taka trudność dotknęła również i Ciebie, zalecam zmianę domyślnych ustawień kontroli nad Zygzakiem, najlepiej koncentrując się na układzie z literami. Możesz przykładowo użyć często wybieranej przez twórców oprogramowania kombinacji W, S, tudo gazui hamowania.Takie też rozwiązanie ja przyjąłem, dodając nadzór nad skokiem pod postacią P i ;.

Teraz co można powiedzieć o samych wyścigach... Wraz z rozwojem fabuły będą one coraz cięższe i zazwyczaj dłuższe, to rzecz oczywista. Jednak już od samego początku zalecam bez przerwy korzystać z dobrodziejstw kontrolki odpowiedzialnej za ostry zakręt. Taki swego rodzaju hamulec ręczny wykonuje się skręcając w wybranym kierunku naciskając jednocześnie pożądany klawisz. Wówczas Zygzak zbiera praktycznie bez problemu kłopotliwy zakręt, co więcej nie tracąc zbytnio ze swojej szybkości.

Do takiej jazdy namawiam Cię nawet przy delikatnych łukach jako, że odpowiednie opanowanie manewru ma nadrzędne znaczenie przy późniejszych, bardziej krętych trasach i co za tym idzie jest zdecydowanie najważniejszym czynnikiem decydującym o zwycięstwie. Formalna nauka ostrego skrętu dosięgnie Cię dopiero po wypełnieniu kilku zadań, co wydaje się trochę późno. Ćwicz już w trakcie inauguracyjnego Grand Prix Chłodnicy Górskiej. Poza tym za wykonanie posunięcia otrzymujesz cenne punkty, o których jeszcze pomówimy.

Nauka takich zagrań to klucz do sukcesu. - Poradnik do gry - Wyścigi cz.1 | Auta - Auta - poradnik do gry
Nauka takich zagrań to klucz do sukcesu.

Zalecana technika jazdy nie pozostawia żadnych wątpliwości. Jedyną słuszną jest trzymaniu klawisza gazu i gnanie przed siebie. W Autach nie doświadczysz żadnych uszkodzeń sterowanych postaci, choćbyś nawet huknął na pełnej prędkości w przeszkodę. Tego typu wpadki spowodują jedynie zmiany na weryfikatorze km/h. Właśnie dlatego zamiast zwalniać przed gwałtownym zakrętem i innymi wybijającymi z rytmu zaporami, polecam ryzykowną jazdę na całego, może się uda. Co najwyżej będziesz się ocierał o pobocze.

Kolejna kwestia dotyczy tego co widzisz na ekranie a pozycją Zygzaka względem radaru. Bardzo często zapewne pogubisz się gdzie tak naprawdę jest prawidłowa droga. W takich momentach spoglądaj na skaner, który w mig nakieruje Cię na tą słuszną lub utwierdzi w przekonaniu, że jedziesz prawidłowo. Zresztą systematycznie rzucaj okiem w jego kierunku, aby do owych sytuacji nie dopuścić. Analizuj widoczne na mapce zakręty dostosowując swój ruch do późniejszych wydarzeń. Podręczny czytnik okolicy jest świetnym wsparciem i nigdy nie powinieneś go wyłączać.

Radar niebagatelną rolę odkrywa także przy chęci skorzystania ze skrótów. Im bliżej końca gry, tym częściej napotkasz je w trakcie rozgrywanych zawodów. Niekiedy bardziej trafnie można mówić o drogach alternatywnych, gdyż nie w każdym przypadku oznacza to mniej metrów do przebycia. Miejscami okazuje się także, że pomimo krótszy, okazuje się cięższy w użytkowaniu lub sam dojazd nie wart zachodu, choć są tylko nieliczne wyjątki. Tak czy inaczej, o skrótach dowiesz się zawczasu właśnie przeglądając akcję na skanerze (choć nie jest to reguła). Za te bardzo przyjemne urozmaicenia kolejnych okrążeń dostajesz ponadto punkty.

Niekiedy jednak zbyt agresywna jazda powoduje opuszczenie toru przez Zygzaka. Lądując na poboczu od razu rozpoczyna się bezlitosne trzysekundowe odliczanie. Jeżeli w tym czasie nie wrócisz na drogę, niewidzialna siła zrzuci nasz gadatliwy samochód z powrotem na poprawną jezdnię. Paradoksalnie bardzo to pomaga. Zesłanie na ziemię zazwyczaj odbywa się do przodu, dodając jeszcze trochę przewagi nad goniącymi nas konkurentami. Tak więc jeżeli jesteś w sytuacji beznadziejnej, niemal z zerową szybkością, nie staraj się manualnie wyjść z kryzysu tylko poczekaj na siłę wyższą.

Bywa i tak. - Poradnik do gry - Wyścigi cz.1 | Auta - Auta - poradnik do gry
Bywa i tak.

Znaczącym ułatwieniem w ściganiu się jest dopalacz. Pierwszą jego wersję dostaniesz zaraz po zwycięskiej konfrontacji z Ogórkiem, a łącznie podczas gry zbierzesz trzy zbiorniki, które wydłużą pasek doładowania. Włączenie super prędkości pozwala w szczególności na pokonanie limitu jeżeli chodzi o rozwijaną prędkość. Be względu na to ile zużyjesz specjalnej mieszanki, jej poziom stale się regeneruje. Naturalnie nie musze się zbytnio rozwodzić jak dopalacz wpływa na pozycję w rajdzie, ani, że najlepiej aktywować go na długich prostych i w ostatniej fazie zakrętu. Mimo wszystko suplement ten proponuje stosować także w chwilach postoju kiedy np. w coś uderzyłeś lub jedziesz zbyt powoli pod górkę. W ten sposób najlepiej uzyskać satysfakcjonujące obroty silnika w mgnieniu oka, co przecież ma ogromny wpływ na przebieg całej rywalizacji.