[Minigry] Przewracanie traktorów - Poziom 1 | Auta poradnik Auta
Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019
Przewracanie traktorów - Poziom 1
Jedna z pierwszych minigier, w które masz okazję zagrać niedługo po rozpoczęciu przygody z Autami. Trzeba szczerze powiedzieć, że zadanie należy do jednych z najtrudniejszych, choć stopień jego skomplikowania za tym bynajmniej nie przemawia. Oczywiście nie musisz posłusznie korzystać z zaprezentowanych tu wytycznych. W wielu sytuacjach w jakiej kolejności zaliczysz poszczególne cele zależy wyłącznie od Twojego pomysłu. Rozwiązanie oparte zostało na najbardziej efektywnych moim zdaniem wyborach, a czytać i oglądać ilustracje polecam w trakcie gry, wówczas wszystko powinno być jasne.
Jak się już zapewne dowiedziałeś z introdukcji, Twom celem jest zatrąbienie nad uchem gnijących w polu traktorów. Aby wykonać taki psikus, należy podjechać pod ofiarę niemal na kontakt i walnąć pięścią w klakson, aż ta zemdleje z wrażenia. Strażnikiem placu jest groźny, olbrzymi kombajn imieniem Frank. Patroluje on teren zmagań i biada Złomkowi, jeżeli ten znajdzie się w świetle emitowanych przez stróża halogenów. Kończymy wówczas zabawę i rozpoczynamy poziom od początku, tak samo jak w przypadku upływu widocznego na ekranie czasu.
Trzecią z kolei przeszkodą do odniesienia sukcesu są porozrzucane tu i ówdzie reflektory, które zdradzają naszą pozycję Frankowi. Kilka takich wpadek pod rząd i możesz być pewien, że wartownik-gigant wpadnie w furię, niestety równoznaczną z niepowodzeniem. Poziom jego agresji możesz monitorować dzięki widocznemu po lewej wskaźnikowi, który zapełnia się czerwonym kolorem ilekroć zostajesz nakryty przez światło. W takim przypadku należy jak najszybciej opuścić krąg, a słupek złości zacznie powoli opadać.
To co jednak szczególnie niekorzystnie wpływa na zaliczenie nakreślonych celów, to panujące na polu iście egipskie ciemności. Widzisz zresztą, że nawet poniższe screeny musiały przejść stosowną obróbkę, aby cokolwiek wyjaśniały. Mając to na uwadze, warto zastanowić się nad doborem odpowiedniej jasności w ustawieniach monitora, skoro sama gra tego nie oferuje.
Na koniec jeszcze jedna mała podpowiedź - na początku poobserwuj ruchy Franka. W ten sposób rozłożysz na czynniki pierwsze jego "plan dnia" i będziesz już wiedział w którym momencie wykonać upatrzony manewr, nie narażając się na styczność z kolosem. Ponadto staraj się nie trąbić w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Najwyższa pora zając się pierwszym z ośmiu poziomów.
Na początek czeka Cię mała rozgrzewka, bo w sumie tak można nazwać rozpoczęcie krucjaty przeciwko śpiącym traktorom. Poczekaj kilka sekund aż Frank przejedzie dalej i zaraz po tym skręć w prawo (1 ). Kieruj się tuż wzdłuż ogrodzenia, co doprowadzi Cię do pierwszego ciągnika ulokowanego za skałą. Następnie zrób zwrot o 90 stopni, lekko zbaczając do centrum roli (2 ).
Dotrzesz do kolejnego delikwenta (3 ). Trzeci czeka na Ciebie w pobliskich krzakach, wystarczy jedynie pędzić Złomkiem prosto na wschód. Przewracając jeszcze jeden traktor (4 ), teraz wykonaj ruch na dół, wracając w pobliże płotu.
Trochę dalej na prawo w zaroślach ukrywa się nagroda (5 ). Aby pomyślnie ukończyć poziom opuść graniczne grunty, wyjeżdżając na środek terenu. Już z daleka powinieneś widzieć symboliczne literki unoszące się nad pogrążoną we śnie maszyną (6 ). Dwa ostatnie traktory są już o rzut beretem, z czego jeden dumnie kima na małym wzniesieniu.