AC Syndicate: Skradanie się
Aktualizacja:
Podczas większości zadań będziesz operował na zastrzeżonym terenie, na którym wykrycie automatycznie spowoduje konieczność walki, a czasami desynchronizację. Ze względu na charakter rozgrywki w wielu przypadkach walki można uniknąć poprzez ciche przemieszczanie się i eliminowanie bądź omijanie wrogów.

Aby rozpocząć skradanie musisz przejść w tryb temu odpowiadający (odpowiedni przycisk). Sterowana postać przykucnie lekko, zakładając także na głowę kaptur. Od teraz Twoje kroki będą cichsze niż normalnie, przeciwnikom będzie Cię także trudniej wypatrzyć. Będziesz także informowany, przez pasek w prawym dolnym rogu, o powodowanym przez hałasie - wskaźnik ten może posłużyć jako radar ułatwiający omijanie wrogów.

Skradanie wykonuje się w określonym celu, zwykle po to, aby dotrzeć do wskazanego punktu lub postaci. W większości zadań operujesz na zewnątrz, dlatego też poruszaj się wtedy po dachach i gzymsach. Zwykle przeważająca ilość przeciwników znajduje się na poziomie ziemi lub w budynkach, dlatego wykorzystanie przewagi wysokości może być najprostszym rozwiązaniem. Daje Ci to także większe pole manewru w przypadku wykrycia i możliwość szybkiej ucieczki.

Istotną rolę w trybie skradania odgrywa poruszanie się pomiędzy przeszkodami. Stojąc za jakąś skrzynią, bądź przy rogu budynku, Jacob lub Evie automatycznie "przyklejają" się do przeszkody (screen). Wtedy jesteś nie do wypatrzenia, chyba, że przeciwnik zauważył Cię wcześniej, albo z innej strony. Za przeszkodą możesz znaleźć się nawet bardzo blisko wroga i dopóki nie narobisz hałasu pozostaniesz w ukryciu. Wykorzystuj fakt, że postacie automatycznie przyklejają się do osłon, aby płynnie przemieszczać się pomiędzy kolejnymi punktami. Szczególnie istotne jest to podczas poruszania się we wnętrzach budynków.

Pozostanie w ukryciu umożliwia wykonanie cichej likwidacji. Jeżeli cel Cię nie zauważył wystarczy zajść go od tyłu, a następnie zlikwidować. Gdy w pobliżu nie ma innych przeciwników nie grozi Ci wtedy wykrycie. Jeżeli jednak ktoś zobaczy, jak likwidujesz innego przeciwnika (nawet z ukrycia) od razu podniesie alarm.
Wykonywanie cichych zabójstw jest dostępne z góry (likwidacja z powietrza - z budynku lub wisząc na lince), z kryjówek, po zajściu przeciwnika od tyłu, od dołu (np. wisząc na gzymsie możesz zrzucić wroga na dół), czy zza osłony. To ostatnie możliwe jest, gdy będąc schowany zwabisz wroga w swoją stronę (np. gwiżdżąc). Gdy ten podejdzie bliżej wykonaj normalny atak, a sterowany asasyn dokona szybkiej likwidacji, od razu przenosząc ciało za osłonę.

Skradanie daje przewagę w wielu miejscach, najważniejszą zaletą jest możliwość natychmiastowej eliminacji wrogów (niezależnie od ich poziomu) i uniknięcie absorbującej walki. Pamiętaj, że nawet jeżeli wróg Cię zauważy (żółty pasek nad jego głową) masz jeszcze chwilę na schowanie się bądź wykonanie likwidacji (jeżeli podbiegniesz odpowiednio szybko i zaatakujesz).
Uwaga: Rozwijając bohatera możesz wykupić umiejętności zwiększające skuteczność skradania się. Dla Evie jest także specjalna zdolność, która czyni ją prawie niewidzialną.
Kryjówki

Kryjówki pozwalają na wykonywanie cichych zabójstw, chowanie do nich ciał bądź przeczekanie na odpowiedni moment do ujawnienia się. Będąc w kryjówce pozostajesz niezauważony. Jeżeli jednak wcześniej wszcząłeś alarm poszukujący Cię przeciwnik może sprawdzić kryjówkę, wypłoszając Cię z niej. Tak samo będzie, gdy uciekając przed wrogami wskoczysz np. do stogu siana na ich oczach. Pamiętaj więc, że w pełni bezpieczny jesteś tylko wtedy, gdy nikt Cię nie zauważył. Kryjówki to także świetne miejsce na przeczekanie alarmu.
Zabójstwo, a ogłuszenie

Eliminacja przeciwników odbywa się głównie na dwa sposoby. Pierwszym z nich, stosowanym znacznie częściej (choćby ze względu na łatwość użycia) jest zabójstwo. Zabicie przeciwnika jest szybkie, wystarczy znaleźć się odpowiednio blisko i likwidacja stanie się dostępna (zeskoczenie z dachu, z linki, zza osłony itp.). Można także zabić dwóch przeciwników jednocześnie, jeżeli Ci stoją obok siebie.

Innym sposobem na wykonanie zadania jest ogłuszenie przeciwnika. Metoda ta przydaje się w przypadku, gdy gra wymusza pozostawienie celu przy życiu (np. wyzwanie opcjonalne). Ogłuszenie jest trudniejsze do wykonania, gdyż musisz zakraść się za wroga i przytrzymać odpowiedni przycisk. Trwa ono także nieznacznie dłużej niż zabójstwo, wystawiając Cię prez ten czas na wykrycie. Plusem jest to, że przeciwnik żyje, co przydaje się np. podczas porwań w "Misjach podboju" - możesz ogłuszyć cel, zabić innych przeciwników, a następnie przenieść ciało do wskazanego wozu. Pamiętaj też, że naraz możesz ogłuszyć tylko jednego przeciwnika, ta opcja niedostępna jest też np. z powietrza - nie ma na to rady, trzeba zakraść się za plecy wroga.
Komentarze czytelników
Hej, mam problem, proszę o pomoc, robię misję w sekwencji 5 ( fabuła ) i rozdział KONIEC TRASY , drugi punkt za zabicie celu tylko ze trzeba wejsc sekretnym przejsciem, nie zalicza mi choc punkt nad pociagiem wskazuje aby tam stanac i wtedy Jacob wskakuje przez szklany sufit zabijajac cel , i nie zalicza, ktos mial taki problem ? Gra sama wskazuje zeby wejsc tym wlasnie wejsciem. Bo to jedyny slaby punkt w tym wagonie pociagowym. z gory dzieki za pomoc ;)
Ta gra to śmieszne gó**o tyle lat po premierze jakieś dodatki itp A nadal błędy w misjach nie moge nikogo oskarżyć w misji z polkownikiem choć zrobiłem wszystko tak samo jak w opisie nic tylko odinstalować to scierwo bez ukończenia nie polecam 0 na10
Jak mam używać haka z linka nie mogę zdobyć ostatnio helixa w Whitechapel ?
czy żeby przejść na 100% trzeba odblokować wszystkie atuty?
Przy zakłóceniu helixa nr 30 przelatuję przez nie ręką i go nie zbiera. Miał ktoś już ten problem?
W misji Badania i rozwój musimy odłączyć tylko te co mają dach i misję zaliczy ...
Mi nie zaliczało. Musiałem pierwszą z dachem , ostatnią ( z dachem) no i po pierwszej skrzyni od strony loko, także za nią wagon ) , Tak jakby rozdzielić te skrzynie...
Ja mam problem w postaci tego że za każdym razem gdy wchodzę do pociągu Jacob albo Evie mówią coś o liście a ja za cholerę nie mogę go znaleźć i boję się że pomine coś ciekawego proszę o pomoc !!!!
jak wyzwolisz trzy dzielnice to morzerz rozpocząć ósmą sekwencje aby szybciej skończyć gre
Mam pytanie.. Czy jest ktoś wstanie wykonać drugą część zadania? "Odłącz wagon ze wsparciem"
Żeby zrobić 1/2 to nie problem, ale już drugiego wagonu nie zalicza, próbowałem każdej możliwej opcji i nic.. Szukam na necie jak to zrobić ale nigdzie nie ma screena pokazującego, że ktoś ma 2/2, ani żadnych filmików z tą misją... Ktoś to w ogóle dał radę zrobić?
Żeby zaliczyć misję musisz odłączyć te wagony osobowe od zwykłych i tyle ... Wsparcie może być w ludziach i rzeczach ale ty chodzi o ludzi :)
Mam problem z śledztwem ,,morderstwo w pałacu " otóż gdy kończyłem zadanie wyskoczył błąd który spowodował wyłączenie PlayStation 4 kiedy znów włączyłem konsole śledztwo jest niemożliwe do zrobienia bo nie mogę go włączyć nawet ikona się nie pokazuje...Czy mogę włączyć jeszcze w jakiś sposób to zadanie czy raczej nie ?Jeśli tak to jak z góry dziękuję za odpowiedź
Próbuję złapać tego helixa pod mostem. Niby trzeba być dokładnie nad nim i puścić się metalowej konstrukcji mostu. Tak też robię i albo ląduję poza stogiem siana albo ląduję w stogu siana ale nie łapię helixa... ocb? komuś się w ogóle udało to złapać?
widzę dawno już pisałeś to pytanie i pewnie już znalazłeś odpowiedź, no ale napiszę jakby ktoś inny jeszcze chciał... z przeciwległej strony mostu ustawiasz się tak aby znak R był dokładnie nad tym helixem, puszczasz się na linie i gdy jesteś już bardzo blisko mostu robisz skok wiary...
Wreszcie dokładne,konkretne mapy,a więc...Po co zajeźdźać drukarkę?Wystarczy komórka i fotki :)
Znalazłam wszystkie pozytywki i nie mogę odblokować stroju,jedno koło zębate zatrzymało się zaraz przy nim i nic nie mogę z tym zrobić! Mam 100% odnalezionych tajemnic Londynu więc może ktos cos podpowie???
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
