Rozwój i umiejętności | Postacie w Assassin's Creed Syndicate poradnik Assassin's Creed: Syndicate
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Rozwój i umiejętności
Jacob oraz Evie posiadają masę umiejętności, które możesz u nich rozwinąć wraz ze zdobywaniem punktów umiejętności. Te dostajesz za rozmaite rzeczy, głównie za wykonywanie zadań, wyzwalanie dzielnic oraz wypełnianie celów pobocznych (wszystko to wiąże się ze zdobywaną ilością punktów doświadczenia). Rozwijanie bohatera poprzez wydawanie tych punktów na nowe umiejętności jest niezbędne, ponieważ zwiększa również poziom doświadczenia. Ten z kolei ułatwia walkę z przeciwnikami o zbliżonym poziomie, a więc im jest on większy, tym łatwiej zabić wrogów w bezpośrednim starciu.
Co bardzo ważne: Jacoba oraz Evie rozwijasz w sposób niezależny, a więc dla każdego z osobna wykupujesz różne umiejętności. Możesz dzięki temu inaczej rozwijać obie postacie, np. dla Jacoba w pierwszej kolejności odblokowując umiejętności związane z walką, a dla Evie te poprawiające pozostawanie w cieniu. Trzecią kategorią są umiejętności z zakładki Ekosystem, które wpływają w głównej mierze na otoczenie, np. poprzez zwiększenie ilości pozyskiwanych ze skrzyń materiałów rzemieślniczych.
Co na początek?
W pierwszej kolejności gry powinieneś skupić się na odblokowaniu podstawowych umiejętności, które na początku robią dużą różnicę, dla obu postaci:
- Wzrok orła II - niezbędna umiejętność, znacząco ułatwia całą rozgrywkę, gdyż pozwala na widzenie oraz zaznaczanie przeciwników przez ściany. Odblokuj koniecznie najszybciej jak to możliwe.
- Doładowanie zdrowia I - podczas kilku pierwszych godzin spędzonych w grze dodatkowy pasek życia może uratować skórę w wielu sytuacjach.
- Grabież pokonanych - zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu, gdyż ulepszenie pozwala na automatyczne przeszukiwanie wrogów zabitych z ukrycia. Dzięki temu zarobisz trochę pieniędzy, a dodatkowo będziesz czasami uzupełniał amunicję.
W dalszej kolejności możesz rozwijać postacie wedle życzenia. Warto jednak zastanowić się nad spersonalizowaniem bohaterów, np. wykupując dla Jacoba umiejętność Zabójca I, a dla Evie Niewykrywalność I. W większości przypadków to właśnie jako Jacob będziesz częściej walczył. Jeżeli chcesz szybko zacząć zarabiać i zdobywać materiały rzemieślnicze wykup także dla jednej z postaci potrzebne do tego umiejętności z zakładki Ekosystem (np. Śmieciarz I i Śmieciarz II).
Walka
Doładowanie zdrowia I - zwiększa pasek zdrowia o 1 dodatkowe pole. Na początku rozgrywki ma to duże znaczenie.
Doładowanie zdrowia II - zwiększa pasek zdrowia o 1 dodatkowe pole.
Doładowanie zdrowia III - zwiększa pasek zdrowia o 1 dodatkowe pole.
Adrenalina - przyśpiesza regenerację utraconego zdrowia, poza walką.
Wytrzymałość w walce - pozwala na odzyskiwanie zdrowia także podczas walki, bez potrzeby używania lekarstw. W tym celu musisz wykonać egzekucję na przynajmniej dwóch wrogach, znajdujących się blisko śmierci (symbolizowane jest to ich paskiem zdrowia oraz animacją, gdy przeciwnik stoi ze "zwieszonymi rękami"). Ilość przywróconego zdrowia zależy od ilości przeciwników, na których wykonałeś egzekucję.
Niepowstrzymany I - wydłuża czas bezczynności, który nie resetuje kombinacji uderzeń.
Niepowstrzymany II - trafienie podczas wykonywania serii ciosów nie resetuje licznika kombinacji, ułatwiając budowanie większego "combo".
Egzekucja I - po ogłuszeniu wroga możesz wykonać egzekucję, korzystając z posiadanego narzędzia.
Egzekucja II - wrogowie znajdujący się w pobliżu i widzący egzekucję opuszczają postawę obronną.
Zabójca I - wykonanie kombinacji x10 sprawi, że kolejny cios wymierzony w innego przeciwnika doprowadzi go na skraj śmierci.
Zabójca II - wykonanie ciosu, który doprowadza przeciwnika na skraj śmierci skutkuje tym samym, w przypadku ataku na każdego kolejnego wroga. Dzięki temu jeżeli doprowadzisz do stanu bliskiego śmierci jednego wroga, możesz to samo błyskawicznie zrobić z kilkoma kolejnymi, budując tym samym podwaliny pod wykonanie serii zabójstw.
Doładowanie kontry - masz więcej czasu na wykonanie kontrataku, udane kontry zadają także większą ilość obrażeń.
Okaleczenie I - większe obrażenia podczas ataku i szybsze doprowadzanie przeciwnika w stan bliski śmierci.
Okaleczenie II (tylko Jacob) - działanie identyczne jak powyższe.
Niewykrywalność
Otwieranie zamków I - pozwala na otwieranie zamkniętych skrzyń.
Otwieranie zamków II - pozwala na otwieranie zamkniętych drzwi, w niektórych miejscach pozwala to na odblokowanie innej drogi do celu.
Kroki asasyna - obrażenia od upadków zostają znacząco zredukowane.
Kameleon (tylko Evie) - ulepszenie pozwalające Evie na pozostanie niemalże niewidzialną w trybie skradania się, gdy tylko pozostaje w bezruchu. W praktyce oznacza to, że możesz przycupnąć na trasie przeciwnika, który zwyczajnie Cię nie zauważy i zabić go, gdy będzie przechodził obok.
Porwanie - możliwość porywania wrogów, odblokowana w jednym z początkowych zadań.
Zastraszenie - podczas prowadzenia porwanego przeciwnika ten nie będzie próbował uciekać. Znacząco ułatwia to jego prowadzenie, nie musisz przejmować się kliknięciem odpowiedniego przycisku co pewien czas.
Mistrz noża - rzucane noże ogłuszają na chwilę przeciwnika, braki są także uzupełniane przy wykonaniu serii zabójstw.
Mistrz noża II (tylko Evie) - większe obrażenia zadawane przez rzucone noże, a także dwukrotnie większa pojemność na nie.
Grabież pokonanych - automatyczne przeszukiwanie zabitych z ukrycia przeciwników. Dzięki temu nie musisz martwić się o zbieranie łupów z ciał, co jest w praktyce bardzo wygodne i potrzebne jak najszybciej.
Niewykrywalność I - zmniejsza szanse na wykrycie podczas poruszania się i zabójstw.
Niewykrywalność II - zmniejsza szanse na wykrycie podczas poruszania się i zabójstw.
Niewykrywalność III (tylko Evie) - zmniejsza szanse na wykrycie podczas poruszania się i zabójstw.
Podwójne zabójstwo - pozwala na jednoczesne eliminowanie dwóch znajdujących się w bliskiej odległości wrogów.
Pierwszy cios I - jeżeli zaatakujesz wroga zaraz po wykryciu, zadasz znacznie większe obrażenia.
Pierwszy cios II - zwiększa efekt opisany powyżej, w praktyce taki cios od razu zabija słabszych przeciwników.
Ekosystem
Przywództwo I - możesz werbować więcej Skokierów w jednej chwili (2).
Przywództwo II - możesz werbować więcej Skokierów w jednej chwili (3).
Przywództwo III - możesz werbować więcej Skokierów w jednej chwili (5).
Wzrok orła II - zwiększa zasięg działania wzroku orła oraz pozwala na wykrywanie wrogów przez ściany, zakup tej umiejętności to konieczność, zrób to jak najszybciej.
Wzrok orła III - zwiększa zasięg działania wzroku orła, dodatkowo zaznaczając wykrytych wrogów na minimapie.
Rewolwerowiec I - przeładowuje magazynek, gdy chcesz wystrzelić, a nie masz czym.
Rewolwerowiec II (tylko Jacob) - kontrstrzały Jacoba od razu wymierzane są w głowę przeciwnika.
Śmieciarz I - zwiększa ilość znajdowanych w skrzyniach zwykłych materiałów rzemieślniczych.
Śmieciarz II - zwiększa ilość znajdowanych w skrzyniach rzadkich materiałów rzemieślniczych. Jeżeli planujesz eksplorację i znalezienie dużej ilości skrzyń nie zapomnij o wcześniejszym wykupieniu obu powyższych umiejętności.
Woźnica I - podczas jazdy powozem nie zmniejszasz tak bardzo przy zderzeniach.
Woźnica II - pozwala na jeszcze szybsze przyśpieszanie podczas prowadzenia powozu.
Wyścig na wyniszczenie - zwiększa wytrzymałość prowadzonych wozów oraz obrażenia, jakie zadają one przeciwnikom przy taranowaniu.
Obrona I - zmniejsza obrażenia otrzymywane w walce wręcz.
Obrona II - zmniejsza obrażenia otrzymywane od broni dystansowych.
Obrona III (tylko Jacob) - zmniejsza wszystkie rodzaje otrzymywanych obrażeń.